Ga naar inhoud


NSLU2 DM500 OPNAME PROBLEEM


Gast

Aanbevolen berichten

Dag Allen,

 

Het is inmiddels 3.42 en ik moet morgen werken. Ik heb na alle NSLU posts gelezen te hebben eindelijk het mounten weten te laten functioneren.

 

Ik kan dus mijn aangemaakte movie directory benaderen via mijn DM500.

 

Echter heb ik het volgende probleem. Waarschijnlijk is het iets simels voor jullie. Moet ik nu met NGRAB opnemen? Ik heb het geprobeerd maar er gebeurt niets?

 

Ik heb me echt de leplazerus gezocht en heb het mounten voor elkaar maar kan nu niet opnemen! Iemand enig idee?

 

bvd,

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


JBD,

 

Kan je iets meer informatie geven?

 

Je hebt een DB500, daar zit dus geen harddisk in. Je hebt dus een harddisk gemount vanaf een PC met SAMBA of NFS?

 

Als jij nu met de DM500 files kan bekijken van de harddisk in je PC, dan moet je eigenlijk ook op kunnen nemen. Kies dan gewoon DVR record voor de timers, of druk gewoon op de opname knop van de afstands bediening.

 

De films worden dan in de directory "/hdd/movie" geplaatst. Bij sommige images kan je die plaats wijzigen, maar dat is de normale plaats. Je harddisk moet dus gemount zijn op de directory "/hdd", en op die harddisk moet dus minimaal een directory "movie" staan.

 

Mogelijk dat je het probleem met deze info al kan opolossen, zo niet beantwoord de vragen uit dit verhaaltje zodat wij je verder kunnen helpen.

Klaas Groot

 

Dreambox 7000 draaibaar met Gemini 3.60, DaVinci 5.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Klaas,

 

Ik had inderdaad gemount op /mnt. Ik gerbuik niet mijn pc maar heb een NSLU2 gekocht. Na jouw reactie heb ik /mnt verandert naar /hdd. Unmount lukt wel maar mount geeft hij altijd failed? Wat wel raar is dat ik ondanks de failed via file mode wel eea kan zien. Ik probeerde voorheen NGRAB. Dit had ik dus niet moeten doen. Ook na jouw reacti heb ik begrepen dat ik DVR moet gebruiken. Let wel op dat ik dm500 heb met een oude type afstanbediening. Nu heb ik op de gele knop een shortcut gemaakt zodat ik gelijk zou kunnen opnemen. Zodra ik nu op het gele knop druk krijg ik dus het DVR gedeelte te zien met terugspoelen, play, opnemen. Ik zie ook dat ik bv 37,77 GB vrij heb. Echter wanneer ik op het rode opneemknop druk gebeurt er niets. Na file mode te gaan bekijken in deze movie directory is er niets te zien.

 

Klaas alvast bedankt voor je reactie!

 

Gr,

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rode knop is de terugspoelfunctie. Opnemen moet via het timer menu.

De LocalDir voor de DM500 is /mnt/hdd

Voor de 7000 is dat gewoon /hdd

Zo heb ik dat in Gemini 2.70 tenminste ingesteld.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan

 

Na jouw vorig bericht moest ik eerst wat kennis bijspijkeren:

- NLSU2, wat is dat??

- Andere afstands bediening??

 

OK, nu ben ik weer bij. Ik weet echter niet hoe jouw afstandsbediening werkt. Laten we de afstandsbediening dus proberen buiten spel te houden.

 

Heb jij een netwerk verbinding tussen je PC en je dreambox?

 

Als je dat hebt, dan kan je via de web-interface je dreambox bedienen. Je kan opnamen starten en timer opnamen instellen via EPG of door gewoon een formulier in te vullen. Via die web-interface kan je ook disks mounten.

 

Via de web-interface wil een mount ook wel eens aangegeven worden als niet gemount, maar is het dan wel.

 

Lukt het om via deze web-interface opnamen op de harddisk te maken?

 

Geeft de dreambox een foutmelding?

Klaas Groot

 

Dreambox 7000 draaibaar met Gemini 3.60, DaVinci 5.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

even iets anders.

 

Dreambox 500 : gemini image 2.60

 

Mounten naar de pc gaat , ik kan brouwsen , ik kan mp3 spelen die ik in de map mp3 heb staan , maar 1 ding lukt niet meer , vroeger met een ander image (hydra) toen kon ik gewoon opnemen op de hd , maar wat ik ook doe , ik zie geen opnamen aanspringen , heeft iemand een idee hoe dit zou komen , ik heb alles het zelfde als toen op de hydra image.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

TOP TOP TOP!

 

Het is gelukt. Het probleem was dat ik LocalDir /mnt/hdd had moeten kiezen. Ik heb nog steeds een beetje porblemen met opnemen (verkeerde geluidstrack, tijdscync niet ok) maar niets dramatisch waar ik niet uit kom. Bedankt en nogmaals bedankt!!

 

Gr,

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Barabas,

 

ik las op dreambox a have I het volgende:

dat je eigenlijk via een omweg mount met cifs

en dat je ook direct kunt

 

 

Citaat:
Hat ne Weile gedauert bis ich dahinter kam. Das "mount"Kommando gehört zu "busybox" und ruft eigentlich das

Heeft een tijdje geduurd tot ik er achter kwam.

Het mount-commando behoort eigenlijk toe aan busybox en roept eigenlijk de volgende commando op:

/usr/bin/smbmount

 

Also warum der Umweg, rufen wir doch gleich das smbmount Kommando.

Waarom dus die omweg, roepen we toch meteen het smbmount commando op.

 

Und damit klappts dann auch gleich ohne Murren und Knurren

En daarmee lukt het dan ook direct zonder mopperen :-))

 

smbmount //landisk/foo /foo -o password=aaa

 

ik heb eens getest met een simpel voorbeeld beneden

 

~ > smbmount //10.0.0.153/cifs /cifs password=secret

Added interface ip=127.0.0.1 bcast=127.255.255.255 nmask=255.0.0.0

startlmhosts: Can't open lmhosts file /lib/lmhosts. Error was No such file or d

Server time is Sat Feb 11 09:34:03 2006

Timezone is UTC+1.0

Session setup failed for username=ROOT myname=DREAMBOX destname=SERVER-1 ERRS

You might find the -U, -W

 

ook de -o optie gaat niet

maar misschien vergeet ik iets, kon het niet vinden, hoe weet ik of de smba server op mijn NSLU2 draait?

 

cheers

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tonskidutch,

 

Normaal gesproken zou "[color:"blue"]mount -t smbfs[/color]" het programma "[color:"blue"]smbmount[/color]" moeten aanroepen. "[color:"blue"]mount[/color]" is dus het mount commando wat eigenlijk altijd zou moeten werken.

 

Als ik jouw foutmelding zie, dan lijkt het er op dat:

- of samba niet geinstalleerd is op jouw dreambox

- of een van de directories niet bestaat

 

Jij geeft het commando:

 

[color:"blue"]smbmount //10.0.0.153/cifs /cifs password=secret[/color]

 

Nu zou [color:"blue"]10.0.0.153[/color] het netwerk adres van jouw NSLU2 moeten zijn. Is dat zo?

 

Het netwerk addres van jouw dreambox is dus [color:"blue"]10.0.0.X[/color], waarbij X ergens tussen de 1 en 253 ligt, maar niet 153 is. Is dat zo?

 

Jouw NSLU2 exporteerd een share die "[color:"blue"]cifs[/color]" heet? Ik heb geen NSLU2 dus kan dat niet controleren.

 

Zijn de "[color:"blue"]workgroup[/color]" settings van de Dreambox en de NSLU2 gelijk? Bij mijn dreambox staat die standaard op "[color:"blue"]Dream[/color]" ingesteld.

 

Heb jij op je dreambox een directory "[color:"blue"]/cifs[/color]"?

 

Een meer algemeen commando zou zijn:

 

[color:"blue"]mount -t smbfs //10.0.0.153/cifs /cifs -o username=root,password=aaa[/color]

 

of:

 

[color:"blue"]mount -t cifs //10.0.0.153/cifs /cifs -o username=root,password=aaa[/color]

 

Maar je moet wel voldoen aan al die vragen die ik hierboven gesteld heb.

Klaas Groot

 

Dreambox 7000 draaibaar met Gemini 3.60, DaVinci 5.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:


Als ik jouw foutmelding zie, dan lijkt het er op dat:
- of samba niet geinstalleerd is op jouw dreambox
- of een van de directories niet bestaat
[color:"red"] ik dacht wel maar moet het controleren [/color]
[color:"red"] de directories bestaan die draaien nu prima middels de cifs mount [/color]

Jij geeft het commando:

[color:"blue"]smbmount //10.0.0.153/cifs /cifs password=secret[/color]

Nu zou [color:"blue"]10.0.0.153[/color] het netwerk adres van jouw NSLU2 moeten zijn. Is dat zo?
[color:"red"] yep [/color]

Het netwerk addres van jouw dreambox is dus [color:"blue"]10.0.0.X[/color], waarbij X ergens tussen de 1 en 253 ligt, maar niet 153 is. Is dat zo?
[color:"red"] yep 154 [/color]

Jouw NSLU2 exporteerd een share die "[color:"blue"]cifs[/color]" heet? Ik heb geen NSLU2 dus kan dat niet controleren.
[color:"red"] yep met subidr movie [/color]

Zijn de "[color:"blue"]workgroup[/color]" settings van de Dreambox en de NSLU2 gelijk? Bij mijn dreambox staat die standaard op "[color:"blue"]Dream[/color]" ingesteld.
[color:"red"] yep de MultiMedia als groep [/color]

Heb jij op je dreambox een directory "[color:"blue"]/cifs[/color]"?
[color:"red"] mnt/cifs maar die gebruik ik niet local dir voor mount is /hdd en dat werkt [/color]

Een meer algemeen commando zou zijn:

[color:"blue"]mount -t smbfs //10.0.0.153/cifs /cifs -o username=root,password=aaa[/color]
[color:"red"] dat gaan we testen [/color]
of:

[color:"blue"]mount -t cifs //10.0.0.153/cifs /cifs -o username=root,password=aaa[/color]
[color:"red"] dat hoef ik niet te testen die werkt al [/color]

Maar je moet wel voldoen aan al die vragen die ik hierboven gesteld heb.


vreemde is dat de subnetmask anders is bij die eerste trial?

terwijl dit de ifconfig output is:

SERVER-1 login: root
Password:
No directory, logging in with HOME=/


BusyBox v0.60.4 (2004.07.01-03:05+0000) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

# ifconfig
ixp0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:0F:66:7F:68:86
inet addr:10.0.0.153 Bcast:10.0.0.255 Mask:255.255.255.0
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:91821896 errors:0 dropped:61341 overruns:0 frame:0
TX packets:86433805 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
[color:"green"] collisions:0 txqueuelen:256
RX bytes:905563716 (863.6 MiB) [/color] TX bytes:89645084 (85.4 MiB)

lo Link encap:Local Loopback
inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0
UP LOOPBACK RUNNING MTU:16436 Metric:1
RX packets:142 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:142 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:0
RX bytes:10248 (10.0 kiB) TX bytes:10248 (10.0 kiB)

#

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tonskidutch,

 

Hmm, ik weet niet precies wat ik met deze informatie moet. Een subnet mask van "255.255.255.0" is heel gewoon, het had ook "255.255.0.0" mogen zijn. Essentieel is dat het gaskeerde deel van het IP adres op de NSLU2 en de Deambox hetzelfde is.

 

Je logt hier in op de NSLU2? Dan klopt het IP adres van de NSLU2 dus met het commando wat je op de command line aangaf. Ligt het IP adres van de dreambox is de zelfde range?

 

Wat staat er op de NSLU2 in de "/etc/samba/smb.conf" of de "/etc/smb.conf" file? Heel specifiek staat in die file een kopje "[color:"red"][cifs][/color]" zoals jij aangaf met "//10.0.0.153/[color:"red"]cifs[/color]"? Staat er in die file onder het "[global]" kopje, de regel "workgroup = [color:"red"]Dream[/color]", want zal de waarschijnlijk workgroup van jouw dreambox zijn?

Klaas Groot

 

Dreambox 7000 draaibaar met Gemini 3.60, DaVinci 5.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat maar, werkt al.

samba stond er niet op (dm 7000 s met gemini 2.70)

 

mounten naar een en de zelfde map gaat niet tijdens de test

mounten naar twee verschillende mappen geshared op de nslu2 gaat prima

een met samba een met cifs

maar dit was een eerste test en cifs blijft voor opnemen nu effe staan.

 

bedankt voor het meedenken

cheers

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Een andere methode om iets van je DM 500 S / C / T op je NSLU2 te zetten is streamen met GGrab

 

heb het zelf nog niet getetst ..

let op de gegevens die je nodig hebt om je NSLU2 netjes te configureren vindt je ....

 

en dan de ipnummer van je NSLU2 invoeren in de dreambox

/tmp/sserver -q -sport 4000 -s 0 -udp -o /tmp/movies

 

bronnen:

http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/thread.php?threadid=42246

http://www.nslu2-info.de/

http://nslu2.nl.eu.org

 

cheers

 

zie bijlage voor de GGRAB.bz2

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...