Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast

Blokvorming bij koude receiver (of LNB)

Aanbevolen berichten

Gast

Hallo

 

Ik heb sinds enige dagen een probleem. Als ik mijn receiver (Echostar DVR7000) inschakel (na langere tijd op standby^te zijn geweest, heb ik extreme blokvorming. Dit duurt ongeveer 20 min. en dan is alles normaal.

 

Wat kan dit zijn. Is de voeding van de receiver aan het sterven, of heeft de LNB problemen met de koude (of kan het zijn dat er vocht in is dat eerst verdampen moet).

 

Hoe kan ik het beste op speurtoch gaan naar het problem??

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Kan je ergens zien wat de signaal sterkte/kwaliteit doet ? je kan de lnb loshalen en dan flink schudden om te horen of het klotst, dan je meteen zien of de kabel / connectoren nog goed zijn. Heb je een 2de rcvr bij de hand om te testen ?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Toevallig dat mijn vriendin gisteren de tv aanzet en ze begon

gelijk te zeuren over blokjes in beeld en dat ze gtst niet kon zien.

 

Na 10 a 15 minuten toen ik onder de douch uit kwam even naar het signaal gekeken en dat was goed, zelfde als anders.

 

Daarna nog even in het menu gekeken (niks veranderd) en toen was alles weer goed.

 

Vandaag deed alles het wel weer gelijk goed.

 

Groeten van Martin.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.