guppje29 Geplaatst: 8 april 2006 Geplaatst: 8 april 2006 sinds 2 dagen loopt de MV epg zodra ik hem selecteer meteen de hele box vast en reset hij z'n eigen. ik heb de dream voorledig gewist en flas erase erin gezet en toen weer opnieuw geinstaleerd maar het probleem blijft. hebben er meerde hier last van? DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
John van Dreumel Geplaatst: 8 april 2006 Geplaatst: 8 april 2006 Helaas voor jou loopt hier alles op meerdere boxen perfect met de Emerald. Ik kreeg vanmiddag een tip van een kenner. 1. Eerst erase image erin. 2. Originele CVS van Dream van december 2005 erin. 3. Daarna met root.ramfs methode de Emerald erin. Succes verzekerd. Ik deed het nooit zo maar loopt toch goed. Greetz John Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
guppje29 Geplaatst: 8 april 2006 Auteur Geplaatst: 8 april 2006 denk zelf dat ik terug ga na diamond want die liep toch net wat stabieler dan deze vind ik. heb net nog gekeken p een niet CDS kanaal maar meteen zodra ik MV selecteerd een crash. ik heb niks veranderd aan de box anders wist ik het wel. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Henksat Geplaatst: 8 april 2006 Geplaatst: 8 april 2006 Citaat: Ik kreeg vanmiddag een tip van een kenner. 1. Eerst erase image erin. 2. Originele CVS van Dream van december 2005 erin. 3. Reset factory defaults 4. Daarna met root.ramfs methode de Emerald erin. Succes verzekerd. Ik deed het nooit zo maar loopt toch goed. Greetz John Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
guppje29 Geplaatst: 8 april 2006 Auteur Geplaatst: 8 april 2006 ik heb jou tip opgevolgd en het werkt weer hoppelijk blijft het nu goed lopen. thx voor de tip DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
guppje29 Geplaatst: 8 april 2006 Auteur Geplaatst: 8 april 2006 nou wordt hij mooi ik had allen de astra in gelezen en de epg werkte. nu meerdere satellieten laten inlezen en daarna via dream edith een zender lijst gemaakt en daarna als ik de epg selecteer slaat de ontvanger vast het sub titel progje voor bv bij travel werkt via het download panneel ook niet maar als ik hem handmatig installeer werkt het wel. snel terug naar diamond want deze img. gaat steeds gekker doen hoelanger ik hem gebruik. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Gast Geplaatst: 8 april 2006 Geplaatst: 8 april 2006 Ik heb 2 identieke 7000's, en hetzelfde probleem op 1 van de twee. En wat ik ook doe, het probleem blijft... Ik zal morgen bovenstaande truuk eens proberen, eens kijken of dat helpt... CU, WanWizard
guppje29 Geplaatst: 8 april 2006 Auteur Geplaatst: 8 april 2006 het gekke is dat het in het begin goed liep en hoe langer de software erin zat hoe stroever ging werken nu werkt mv niet meer maar naar flash erase en volledige nieuwe installatie werkt het nog steeds niet meer. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Henksat Geplaatst: 9 april 2006 Geplaatst: 9 april 2006 Citaat: nou wordt hij mooi ik had allen de astra in gelezen en de epg werkte. De MV zoals deze standaard in de Emerald zit daar hoef je geen EPG in te laten lezen. Voor het NL pakket gebeurd dit automatisch. Het laten inlezen van EPG info is niet nodig, en geeft alleen problemen. M.a.w.: De MV geen EPG info laten halen, is helemaal niet nodig. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
guppje29 Geplaatst: 9 april 2006 Auteur Geplaatst: 9 april 2006 ik ben er achter wat het euvel was de matix futura 3 skin maakte de box zwaar onstabiel en traag en zodra ik de Mv openende geen het beeld op zwart. ik heb nu de Platine skin geinstaleerd en nu loopt hij erg stabiel. stabieler voordat ik de laatste cvs img. vante voren erop gezet had. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Vogelaar Geplaatst: 9 april 2006 Geplaatst: 9 april 2006 Hier precies hezelfde, met de matix futura 3 skin gaat de box als ik MV opend meteen op zwart en krijg een herstart. Nu ook weer de platine skin erop, en het werkt weer. VU+Ultimo4K, VU+Duo4KSE, VU+Uno4KSE, DM8000HD, met T90, Draaibare Triax 110, Deltastar gregorian 120, Laatste OpenPli.
Gast Geplaatst: 9 april 2006 Geplaatst: 9 april 2006 Ik kom na een ochtendje spelen tot dezelfde conclusie. Maar ... Ook een "move /var to hdd" (in mijn geval een CF kaartje) zorgt voor een crash van MV, ongeacht de gebruikte skin. Na een "remove /var from hdd" werkt het direct weer. D'r zit toch ergens iets niet lekker in MV. Een timing probleem wellicht? Negen op tien keer zie je nog net de tijd in de linker bovenhoek verschijnen, voordat Enigma crashed.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen