Ga naar inhoud


Mogelijkheden wireless harddisk


Gast JJK

Aanbevolen berichten

Gegroet allen,

 

Ik ben van plan mijn Itunes collectie op een andere disk te zetten. Ik denk zelf aan een 500Gb disk om voorlopig voldoende cap. te hebben. Echter, de disk moet draadloos zijn. Ik will hem aan mijn netwerk kunnen hangen, zodat de muziek voor meerdere computers ter beschikking is. Heeft iemand ervaring hiermee? Weet iemand hoe het zit met snelheden? Ik heb nu een LaCie aande XP Laptop hangen, maar mijn IMac krijgt er maar heel langzaam informatie vandaan.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Gegroet allen,

Ik ben van plan mijn Itunes collectie op een andere disk te zetten. Ik denk zelf aan een 500Gb disk om voorlopig voldoende cap. te hebben. Echter, de disk moet draadloos zijn. Ik will hem aan mijn netwerk kunnen hangen, zodat de muziek voor meerdere computers ter beschikking is. Heeft iemand ervaring hiermee? Weet iemand hoe het zit met snelheden? Ik heb nu een LaCie aande XP Laptop hangen, maar mijn IMac krijgt er maar heel langzaam informatie vandaan.

Alvast bedankt.



Als ik de naam Lacie enkel al lees wordt ik misselijk, heb er 7 gehad allemaal in tijdsbestek van 1 maand naar de knoppen ook de snelheid is supertraag, de usb interface van de lacie zit vol bugs en als je niet uitkijkt ben je al je data kwijt.

Koop een conceptronic externe HD en dat werkt meer dan prima zekers met bijgeleverde backup software die je met simpel knopje op je externe drive activeert en vooral de betrouwbaarheid is belangrijk je wilt geen data verliezen namelijk, een lacie is maar een eng onbetrouwbaar ding.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, 3 weken gelee 3x500gb firewire800+lacie fw800 pci kaart erin gezet om media vanaf te streamen en dat gaat toch wel lekker snel en constant, nog geen ellende of storing gezien, met een max 12kb stream staat de proc. niet veel te doen. Tis wel belangrijk een goede switch te hebben en met wifi een vaste snelheid in te stellen dan loopt het goed op 1 ding na, powerdvd, sh*t s/w, nero's showtime is de ideale vervanger daarvoor.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook geen enkel probleem met de LaCie. Ik heb hem op de Firewire en het werkt prima. Daarnaast ook een Toshiba, maar ik wil graag beiden overzetten naar een wireless drive. De backup interesseert mij niet. Heeft toch geen zin om een paar honderd Gb aan muziek te gaan backuppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk dan eens naar LAN drives als je al een AP hebt, er zijn ook kastjes die een lan koppeling maken via usb. Maar tijdens mijn testen is het toch het beste om een servertje te nemen omdat je daar dan een server nic in kan zetten en daarmee de nic buffers flink kan opschroeven, dat scheelt echt veel en je kan meerdere streams aan.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt WPW,

 

Ik denk inderdaad dat het zoiets gaat worden. Gisteren al een beetje gekeken naar netwerk storage en dan hoeft het ook niet draadloos te zijn, want die kan ik gewoon aan mijn AP hangen. Ik ga weer eens verder kijken.

 

Bedankt voor alle advies.

 

JJK

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zo, ik heb sinds een paar dagen een 500 Gb LaCie Ethernet disk in huis. Ik heb uiteindelijk deze gekozen vanwege mijn goede ervaringen met de 2.5" van hetzelfde merk.

De drive zit in een hele degelijke stalen behuizing en heeft een aansluiting voor USB en Ethernet. Hij kraakt lekker als hij bezig is, maar het is niet storend. Ik heb de disk via mijn AP aan mijn netwerk vebonden en mijn IMac heeft geen probleem om te verbinden. Ik ben nu bezig om alle muziek bestanden over te zetten en dit neemt natuurlijk nogal wat tijd, want draadloos is niet echt snel.

 

Al met al tot nu toe heel tevreden.

 

Groet,

 

JJK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi he die LC drives? gebruik ze nu overal voor multimedia storage, de firewire800 versie dan, supersnel en met de fw800 pci kaart staat de server(of een gewoon ws) niet veel te doen, LAN streaming loopt als een tierelier. Zet ergens anders in het lan een 2de erbij, xxcopy /clone en je hebt een mirror.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hmm, 3 weken gelee 3x500gb firewire800+lacie fw800 pci kaart erin gezet om media vanaf te streamen en dat gaat toch wel lekker snel en constant, nog geen ellende of storing gezien, met een max 12kb stream staat de proc. niet veel te doen. Tis wel belangrijk een goede switch te hebben en met wifi een vaste snelheid in te stellen dan loopt het goed op 1 ding na, powerdvd, sh*t s/w, nero's showtime is de ideale vervanger daarvoor.



Was dit draadje al weer kwijt, maar ik heb hier in de tussentijd aantal weken naast mijn Conceptronic 300gb die trouwens erg rap is nog een LaCie 500gb van iemand te leen gehad om daar het nodige aan data naar toe te pompen.

Nu heb ik ook een splinternieuwe vista ready pc aangeschaft in de tussentijd en de zelfbouw pc(zo´n pc die je in winkel zelf kan samenstellen) aan de kant gezet en nu gaat het wel prima met de LaCie drives, het probleem scheen te zijn het AsRock mainboard wat in die pc zit, nu hebben we 2 van die pc´s met zelfde configuratie en mainboard, de LaCie ging gekke dingen doen op de 1 en op de ander deed hij het goed, tot een aantal dagen terug en precies hetzelfde probleem ook bij de andere pc opdook.

Toen ben ik maar even gaan spitten op het net en heb zo de nodige antwoorden gekregen en die waren niet bepaald positief over de Asrock mainboards, het schijnt dat als je een AsRock mainboard continu laat draaien 24/7 er vaak onderdelen op het mainboard kapot kunnen gaan waaronder ook je USB die dan zeer onbetrouwbaar gaat werken en dat heeft dus met rare signalen de LaCie drives verklooit, daarna zelfs nog een USB muis.

Ik heb dus na net een jaar 2 pc´s staan met een 400 Asrock mainboard en amd duron 2800+ waarvan bij beiden de USB nu al gaar is en er bij de andere die nog draait rare dingen gaan opvallen zoals ineens zonder reden vastlopen, ook een USB pci kaart die ik in de andere aan de kant gezette pc had gestoken was na 2 weekjes ook gaar door dit rotte gare mainboard.

Eind conclusie het lag dus niet aan LaCie maar juist aan de AsRock mainboards en daar denk je in eerste instantie toch niet aan lijkt me als ze klein jaartje oud zijn?

Bij deze trek ik dan ook al mijn uitlatingen over de LaCie drives in.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Penthe,

 

Bedankt voor de uitleg en eht doet me deugt te lezen dat het niet aan de LaCie's lag. Toch raar (zacht uigedrukt) dat je een Mainboard tegenwoordig nog geen 24/7 kunt laten draaien. Ik heb mijn computers eigenlijk dag en nacht aanstaan. 's Nachts vooral voor het downloaden en branden van disks.

 

Groet,

 

JJK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het alleen om usb gaat kan ik me dit wel voorstellen, in de vele voorgaande jaren heb ik waar mogelijk altijd voor kaarten gekozen met een onboard proc. dit scheelt enorm kwa performance en omzeilt mboard problemen, zo ook mijn voorkeur voor (pci)firewire en nu zeker de 800 reeks. Ik heb die items over mboard problemen ook gevonden in de test periode wat maanden terug en de pci fw 800 kaart zit ook ergens in een machine met z'n 'fijn' mboard maar doordat het een pci kaart is zijn er geen problemen.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@ Penthe,

Bedankt voor de uitleg en eht doet me deugt te lezen dat het niet aan de LaCie's lag. Toch raar (zacht uigedrukt) dat je een Mainboard tegenwoordig nog geen 24/7 kunt laten draaien. Ik heb mijn computers eigenlijk dag en nacht aanstaan. 's Nachts vooral voor het downloaden en branden van disks.

Groet,

JJK


Hier staat ook alles 24/7 aan behalve de laptops, en tja toch schijnt het zo te zijn en zowel mijn vrouw als ik zijn er behoorlijk verbaasd over dat dit zo kapot gaat, maar het blijkt nu eenmaal een feit te zijn met bepaalde merken mainboards waaronder dus Asrock, deze 2 pc´s krijgen dus een nieuw mainboard zodra ik er zin tijd voor heb en dit keer goede.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...