Ga naar inhoud


aansluiting spaun multiswitch ,hoe ?


Cees-Jan

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om een tracvision G4 in te bouwen. Hier moeten drie receivers op aangesloten worden.

 

Er is mij aangeleverd een spaun sms 5602 nf multiswitch.

De schotel is voorzien van een dubbele lnb.

 

De ingangen op de switch zijn:

 

Terr. V-low H-low V-high H-high

 

Ik heb dus twee LNB kabels, waar sluit ik deze op aan ??

De uitgangen lijken voor zich te spreken....

 

Hier een link naar informatie over de tracvision, in hoofdstuk 2.5 staat de aansluiting van een switch beschreven, dit is echter anders ??http://www.kvh.com/pdf/540147K_G4_TM.0206.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
De schotel is voorzien van een dubbele lnb.

 

De ingangen op de switch zijn:

 

Terr. V-low H-low V-high H-high

 

Je hebt duidelijk een heel groot probleem ben ik bang. Deze multiswitch is bedoeld voor de aansluiting van één quatro lnb. Een quatro lnb heeft vier uitgangen, voor de vier banden waartussen normaal gesproken wordt geschakeld bij een normale single lnb. Die vier banden zijn Vertical Low, Horizontal Low, Vertical High en Horizontal High. De 5e ingang van de switch is voor terrestial (=CAI). Het schakelen tussen de banden behoort nu in de switch te gebeuren, en wel voor ieder receiver apart.

 

Voor de opstelling die je klaarblijkelijk voor ogen staat heb je een multiswitch met 8 of 9 ingangen nodig en twee quattro lnb's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik, heb vandaag al een voedingskabel, een datakabel en 60 meter coax in de boot getrokken, ik denk alleen dat een universele LNB veel te groot is en niet in de behuizing past....

 

In de manuel staat:

 

"Due to the signal polarization in European satellites, the use of a multiswitch will result in a loss of signal and less than optimal operation with Tracvision G4 systems used in Europe."

 

Betekent dit dat t wel werkt maar dat ik niet altijd overal alle zenders kan zappen, de kans dat er op drie ontvangers tegelijk word gekeken is erg klein....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Voor de opstelling die je klaarblijkelijk voor ogen staat heb je een multiswitch met 8 of 9 ingangen nodig en twee quattro lnb's

 

Het is inderdaad onduidelijk wat nu precies de bedoeling is , maar ik denk dat het alleen om één lnb met 2 uitgangen gaat .

Lijkt onmogelijk om met zo'n autm. volg-systeem , 2 verschillende satellieten tegelijk te pakken .

Als ie op de multisw. de Vert/hoog en Hor/hoog aansluit , hij misschien gedeeltelijk ontvangst heeft .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Lijkt onmogelijk om met zo'n autm. volg-systeem , 2 verschillende satellieten tegelijk te pakken .

 

 

En dat lijkt mij nu niet onmogelijk. De afstand tussen hotbird-astra1-astra2 veranderd immers niet. Dus als het systeem bvb astra1 automatisch volgt, en de andere staan vast gemonteerd tov astra1, dan heb je ze ook altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En dat lijkt mij nu niet onmogelijk. De afstand tussen hotbird-astra1-astra2 veranderd immers niet. Dus als het systeem bvb astra1 automatisch volgt, en de andere staan vast gemonteerd tov astra1, dan heb je ze ook altijd.

 

Binnen een beperkt gebied klopt jouw theorie wel , maar de hoek tussen de satellieten veranderd met de afstand .

Op de evenaar is die hoek het grootst , verder naar het noorden of het zuiden word die hoek kleiner .

En heb je er wel eens bij stil gestaan dat op het zuidelijk halfrond , Hotbird links staat t.o.v. Astra 1 ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke schotel zal je gebruiken om op het zuidelijk halfrond Astra1 te ontvangen ? Dergelijke systemen werken maar in een beperkt gebied. Eenmaal je uit de footprint van de satelliet bent mag je nog het beste automatische tracking-systeem ter wereld hebben, ontvangst zal je niet hebben (tenzij je overschakelt op een andere satelliet, maar dat was de vraag niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...