Ga naar inhoud


Diseqc Switch weigert


cyber x

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen met het probleem dat mijn diseqc switch (Phillips)weigert te schakelen?<BR>Hij heeft ooit kuren dat hij niet overschakelt,wel van astra naar hotbird maar als ik op de hotbird zit wil hij geen vertikale kanalen door geven, de horizontale heb ik geen problemen mee.<BR>Nu komt het gekke als ik er een satfinder tussen zet schakelt hij wel.<BR>Ik ben al twee keer terug naar de winkel geweest maar daar werkt hij wel.<BR>Misschien dat iemand van jullie raad weet. frown.gif" border="0

Humax 5400 + Astonmodule.1.05

Dreambox 7000S + Western Dig.40GB 5400T Harddisk

Moteck SG2100 Rotor + 1.00 M Schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Cyber X. kan het zijn dat je vertikaalspanning (ong. 13/14 v)iets te hoog is? je lnb blijft dan in de horizontaalstand staan . misschien zorgt de satfinder voor wat spanningsval en werkt dan wel.<BR>gr trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je advies maar ik denk dat het een andere oorzaak heeft.Ik heb deze switch nu vanaf jan.2001 en alleen in het begin heeft hij die kuren gehad en daarna eigenlijk niet meer,tot nou toe dan.<BR>Het valt me wel op,elke keer als het weer omslaat veel regen en vochtig weer dat hij dit doet.<BR>Ik heb al alle coax afgetaped en ook bij de lnb`s en switch maar het lijkt of dat niets uitmaakt.<BR>Zou mijn schakelaar dan toch sluiting hebben gemaakt?

Humax 5400 + Astonmodule.1.05

Dreambox 7000S + Western Dig.40GB 5400T Harddisk

Moteck SG2100 Rotor + 1.00 M Schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

cyber X: probeer eens als de situatie zich voordoet , je coax zonder switch aan je hotbird lnb te koppelen. ik denk dat het toch aan die lnb ligt, die zorgt voor het h/v omschakelen , en niet de diseqc switch.als je dit op wil lossen , zul je echt naar buiten moeten. ( morgen word het droog )<BR>gr trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...