Ga naar inhoud


welke videokaart kan ik het beste aanschaffen (Advies)


Woaghalz

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

 

Ik ben van plan om een andere videokaart aan te schaffen maar ik weet niet wat ik het beste kan doen. confused.gif

Ik zoek een agp kaart die ik kan gebruiken voor video bewerking maar waarmee ik ook zwaardere spellen kan spelen, want die ik nu heb kan het niet meer trekken hij hapert soms met spellen en met video bewerking kan hij het ook maar net aan.

 

Wie geeft me een goede raad/advies. confused.gif

 

mijn systeem is nu:

P4 2,4

1536 mb intern geheugen

videokaart is een asus v9280/td/p/128m/A

Langzaam begin ik het te snappen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hmm, voor videobewerking is een videokaart meestal niet zo belangrijk. Of je moet direct output laten renderen. Anders is het vooral CPU en RAM.

 

Ik zou je in ieder geval een ATi Raden X1600 Pro aanraden, kost je zo rond de 150 euro en is een middenklasser van de nieuwste generatie. Als je echt van plan bent nog zware dingen te gaan doen op deze computer kun je beter kijken naar een Radeon X1800 (XL of XT) of een Nvidia Geforce 7800 (GT of GTX) maar dan betaal je wel zo'n 350 tot 500 euro.

 

Let wel op dat je een AGP kaart aanschaft, want ik denk niet dat er PCI-e op je moederbord kan.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Citaat:
Topic kan dicht.

Heb inmiddels een nieuwe laptop gekocht met een x700 ati kaart, werkt perfect.

groeten woaghalz


Vergeet niet dat een ati x700 kaart niet zo makkelijk onder linux zal draaien mocht je dat ooit willen installen, geen 3d en enkel lame vesa scherm en heel wat werk om het onder linux met drivers van de ati site zelf aan de gang te krijgen en dan nog is de 3d functie niet helemaal lekkers, wat voor merk laptop is het eigenlijk? want er zijn er niet zoveel met een ati chipset namelijk. Er vanuit gaande dat deze laptop een onboard ati x700 heeft wat tegenwoordig bij laptops en vele nieuwe pc´s het geval is. dus loopt je laptop op een ati chipset net als mijn compaq presario dan zou deze laptop dus waarschijnlijk ook realtek HD audio moeten hebben, maargoed dat is voor mij nu even raden, jij weet het antwoord.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je in ieder geval een ATi Raden X1600 Pro aanraden, kost je zo rond de 150 euro en is een middenklasser van de nieuwste generatie.

 

 

die kaart is ruk op een P4 3Ghz met 1024Mb DDR geheugen. CS source komt niet hoger dan 45fps met deze kaart.

topicstarter heeft al een andere kaart (x700) zag ik, Nvidia heeft ook nog wel een redelijk betaalbare kaart, de 6800GS pro (AGP).

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, maar niet iedereen WIL ooit Linux gaan installeren he grin.gif

 

Ook is er de kans dat er over een tijdje wel betere support is voor deze chipset (hangt ook een beetje af van de populariteit) maar momenteel is NVidia idd beter voor Linux dan ATI.

 

Trouwens op dit moment is Linux nog niet echt een goed platform voor Gaming (waar heb je anders OpenGL support voor nodig). Maar de enkele Linux games die er voor Linux zijn draaien wel goed. Zo heb ik toch de indruk dat Unreal Tournament 2003 en 2004 beter draaien op Linux dan op Windows (hetzelfde voor Warcraft 3 via Cedega) en ook Never Winter Nights draait heel goed op Linux (helaas komt er geen Linux client van NWN 2).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Tsja, maar niet iedereen WIL ooit Linux gaan installeren he grin.gif

Ook is er de kans dat er over een tijdje wel betere support is voor deze chipset (hangt ook een beetje af van de populariteit) maar momenteel is NVidia idd beter voor Linux dan ATI.

Trouwens op dit moment is Linux nog niet echt een goed platform voor Gaming (waar heb je anders OpenGL support voor nodig). Maar de enkele Linux games die er voor Linux zijn draaien wel goed. Zo heb ik toch de indruk dat Unreal Tournament 2003 en 2004 beter draaien op Linux dan op Windows (hetzelfde voor Warcraft 3 via Cedega) en ook Never Winter Nights draait heel goed op Linux (helaas komt er geen Linux client van NWN 2).


Aangezien linux toch steeds een stukje meer aandacht krijgt vooral door de fouten van M$ is het toch wel handig om te weten wat je hardware momenteel doet, ati heeft al gemeld er flink werk achter te zullen zetten om hun kaartjes voledig te suporten onder linux dat klonk me waanzinnig in de oortjes en ik wacht vol spanning af, en tja ik denk toch dat 90% van de linux gebruikers juist niet gamed ik ook niet namelijk meer private servers en een root systeem met een userwheel eromheen die nooit root pw vraagt dat is heel erg veilig en virus vrij en niemand die binnenkomt kan klooien of hacken want root pw wordt nooit gevraagt.

Wel zou ik het leuk vinden als linux inderdaad meer multimedia gaat worden zodat het echt tegen windows zelfe gaat knokken, helaas is het openGL gedeelte niet zo´n makkelijk verhaal onder linux voor velen, veelal zijn documentaties verre van compleet vaak wordt er kortaf wat technisch gebrabbelt daar heeft een beginner ook niets aan.

Beste 2 video kaartjes zijn nu eenmaal ATI en NVIDIA, en daar zou men kwa linux maar eens heel hard achteraan moeten gaan rennen, want deze 2 werken samen met M$ namelijk en heel veel games komen uit voor ATI en NVIDIA only, dan is het erg jammer als je geen kaart van dit merk hebt ja de commerciele wereld drukt men je uiteindelijk toch wel in hun richting vooral als je game freak bent, weinig keuze dus.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Vergeet niet dat een ati x700 kaart niet zo makkelijk onder linux zal draaien mocht je dat ooit willen installen, geen 3d en enkel lame vesa scherm en heel wat werk om het onder linux met drivers van de ati site zelf aan de gang te krijgen en dan nog is de 3d functie niet helemaal lekkers

Nou ik had het binnen een half uurtje draaien met 3d ondersteuning(fglrx).
Vooral met Ubuntu is het echt een fluitje van een cent om het werkend te krijgen. Ook geen problemen met de 3d functie trouwens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

moi Penthe

 

Penthe zei

Citaat:
Vergeet niet dat een ati x700 kaart niet zo makkelijk onder linux zal draaien mocht je dat ooit willen installen, geen 3d en enkel lame vesa scherm en heel wat werk om het onder linux met drivers van de ati site zelf aan de gang te krijgen en dan nog is de 3d functie niet helemaal lekkers, wat voor merk laptop is het eigenlijk? want er zijn er niet zoveel met een ati chipset namelijk. Er vanuit gaande dat deze laptop een onboard ati x700 heeft wat tegenwoordig bij laptops en vele nieuwe pc´s het geval is. dus loopt je laptop op een ati chipset net als mijn compaq presario dan zou deze laptop dus waarschijnlijk ook realtek HD audio moeten hebben, maargoed dat is voor mij nu even raden, jij weet het antwoord.

 

Nou Penthe het is de Acer Ferrari 4005 geworden dit komt mede doordat ik al jaren fan ben ferrari en eingelijk omdat ik het ook een mooi bakkie vond.

En ik moet zeggen dat de prestaties me ook niet tegen vallen.

 

groeten woaghalz

Langzaam begin ik het te snappen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
moi Penthe

Penthe zei
Citaat:
Vergeet niet dat een ati x700 kaart niet zo makkelijk onder linux zal draaien mocht je dat ooit willen installen, geen 3d en enkel lame vesa scherm en heel wat werk om het onder linux met drivers van de ati site zelf aan de gang te krijgen en dan nog is de 3d functie niet helemaal lekkers, wat voor merk laptop is het eigenlijk? want er zijn er niet zoveel met een ati chipset namelijk. Er vanuit gaande dat deze laptop een onboard ati x700 heeft wat tegenwoordig bij laptops en vele nieuwe pc´s het geval is. dus loopt je laptop op een ati chipset net als mijn compaq presario dan zou deze laptop dus waarschijnlijk ook realtek HD audio moeten hebben, maargoed dat is voor mij nu even raden, jij weet het antwoord.


Nou Penthe het is de Acer Ferrari 4005 geworden dit komt mede doordat ik al jaren fan ben ferrari en eingelijk omdat ik het ook een mooi bakkie vond.
En ik moet zeggen dat de prestaties me ook niet tegen vallen.

groeten woaghalz


Gezien je topic, verwachte ik niet een gehele laptop aan je gfx kaart smile.gif
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...