Ga naar inhoud


firmware upgrade van Speedtouch 716


Aanbevolen berichten

 

Ik probeer de firmware van mijn Speedtouch 716 te upgraden van 5.3.2.6.0 naar de nieuwste firmware en de upgrade klapt er iedere keer weer uit op een time-out. Hij staat een aantal minuten op "The device is starting upgrade mode" en dan klapt hij eruit met de melding "The device is not responding during discovery!". Ik maak gebruik van een wireless verbinding (Speedtouch 121g).

 

Ik heb uiteraard het een en ander proberen uit te zoeken, maar dat is jammer genoeg niet gelukt. Ik zie overal topics van mensen met dezelfde problemen, maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden. Heeft iemand misschien enig idee, hoe ik dit voorelkaar kan krijgen??

 

Al vast bedankt.

Groetjes,

 

Arend.

 

Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 -

Topfield 3000 CI-Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Espresso

 

Ik heb net nog even een nieuwe poging gewaagd en ik loop weer vast op hetzelfde punt. Ik heb mijn McAfee firewall uitgezet en de firewall in de Speedtouch gedisabeled (windows firewall heb ik al uit staan).

 

Welke verbinding heb jij nu met je Speedtouch? Heb jij nu ook een wireless verbinding of hang je met een kabel aan je Speedtouch? Kan het zo zijn dat het inderdaad niet mogelijk is om firmware te upgraden via een wireless verbinding (zoals Grunnsat meldt)?

Groetjes,

 

Arend.

 

Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 -

Topfield 3000 CI-Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb vanavond weer opnieuw geprobeerd om mijn Speedtouch van nieuwe firmware te voorzien. Ik heb mijn Speedtouch naast m'n pc gezet en ik heb 'm in eerste instantie via een usb kabel aangesloten. De documentatie geeft aan dat windows (win xp prof met sp2) over de juiste drivers zou beschikken, maar dat ontkent 'ie dus. De Speedtouch wordt niet herkend door windows. Ik heb de Speedtouch vervolgens met een netwerkkabel aangesloten en de usb adapter heb ik ontkoppeld.

 

De upgradewizard vindt nu netjes de Speedtouch, maar de procedure strandt dus weer op dezelfde plaats. De Speedtouch komt dus niet in de upgrademodus en dan vliegt 'ie er weer met time-out uit. De McAfee firewall heb ik uiteraard uitgezet. Ik doe ongetwijfeld iets fout of ik zie nog steeds iets over het hoofd, maar heeft iemand misschien nog een idee, wat dat dan zou kunnen zijn?

 

Al vast bedankt,

Groetjes,

 

Arend.

 

Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 -

Topfield 3000 CI-Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schijnt dat je eerst een reset naar fabrieksinstellingen moet doen voordat je de nieuwe firmware erin zet.

Dit volgens tweakers waar meerdere mensen dit probleem posten.

Ben wel benieuwd naar de stabiliteit van deze firmware, versie 5.014 reset om een aantal dagen spontaan bij mij vandaar dat ik ben teruggegaan naar 5.3.35 deze laatse is echt superstabiel.

Greetz.............René

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Allen

 

Ik heb het vanochtend inderdaad ook gelezen, dat ik eerst een reset naar factory defaults moet doen en dat heb ik vanavond uitgeprobeerd. Het ging de eerste keer nog fout, omdat ik geen tcpip-adres had toegekend aan de verbinding. Ik heb een tcpip-adres toegekend aan de netwerkverbinding en toen ging de firmwareupgrade eindelijk goed.

 

Bedankt voor alle goede raad!

Groetjes,

 

Arend.

 

Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 -

Topfield 3000 CI-Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...