Ga naar inhoud


[4000PVR] Topfield plotseling leeg!


AEO

Aanbevolen berichten

Mijn Topfield PVR4000 is nu 3 jaar oud en bevalt tot nu toe prima.

Afgelopen zaterdag had ik nog sòchtends gekeken en ging toen naar de markt. Na thuiskomst, ongeveer een uur later deed ik de Topfield weer aan en toen bleken al mijn zenders verdwenen te zijn. Ik had in de satellietenlijst slechts 3 satellieten staan omdat ik de rest niet nodig heb:

Hotbird, Astra 1 en Astra 2/Eurobird.

Ook deze lijst was nu anders, de Hotbird stond er nog in, maar de andere twee waren veranderd in twee verschillende Arabsats?!?!!!

Er stonden in de zenderlijst nu nog ruim 200 zenders, met allemaal vreemde codes, en de nummers van de kanalenlijst waren ook door elkaar gehusseld!?

Ik moest dus terug naar de fabrieksinstellingen, en alle ongebruikte satellieten wissen, vervolgens voor beide tuners de diseqc posities opgeven en daarna alle 3 satellieten weer inlezen en alles weer sorteren, dus was ik niet echt blij mee.

Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

Zou dit vaker kunnen gebeuren?

Ik heb hem gisteren nog even opengemaakt, voor de eerste keer, om te kijken of er misschien ergens een batterijtje voor het geheugen zit, maar die heb ik nergens aangetroffen.

Al vast bedankt, en groetjes voor iedereen.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb hetzelfde ook eens gehad met mijn 4000PVR, kanalen zoeken wilde niet lukken, terug naar leverancier, die kreeg het wel voorelkaar, maar kon geen oorzaak achterhalen. Op een duits forum vond ik dat zoiets wel vaker voorkomt bij topfield.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat niet in de zon en al 3 jaar op dezelfde plaats.

Inmiddels is het nu voor de tweede keer gebeurd, dus vraag ik me af of er toch niet ergens een soort batterijtje voor het geheugen moet zitten.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik een week bezig om alles een beetje te sorteren en nu alles weer opnieuw doen.

Het vreemde is dat ook nu de zenders bijna allemaal verdwenen waren, en dat er nog maar 249 in de lijst stonden.

Zo stonden er nog ultivision 1 t/7 in, de m was nbij allemaal verdwenen, en ook waren het andere zenders geworden.

Ik denk dat er iets met het geheugen is, want als er geen batterij inzit, dan zou het flashgeheugen stuk zijn?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...