Ga naar inhoud


HD laptop gecrashed, herkent nieuwe (grotere) HD niet.


Kilometervreter

Aanbevolen berichten

Een paar dagen geleden is mijn HD (30 GB) van mijn Acer Aspire 1350 gecrashed. Het notebook start niet meer op.

(Kan nog wel in de set up) Vervolgens een 40 GB gemonteerd maar deze wordt maar "gezien" als 8 GB.

Geprobeerd te formateren maar dit wil niet lukken.

Volgens mij is de bios niet meer up to date voor een grotere schijf. Het probleem is nu dat er alleen een winflash voorhanden is. Ik kan namelijk alleen een dos-scherm starten. Is het mogelijk met een externe HD met USB aansluiting naar winXP op testarten?

 

Wie help mij vooruit?

 

Gr Rene

Echostar 5020 PVR + Strong 8000 +80 cm Wok + Motor+Alps Twin LNB + Abo+X-cam+Aston 1.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar met die 8 GB kan de laptop ook niets. Hij formateert wel maar komt met een melding dat het niet mogelijk is de schijf te formateren.

Is het mogelijk om WinXP om te starten vanaf een HD met USB aansluiting ?

 

Gr. Rene

Echostar 5020 PVR + Strong 8000 +80 cm Wok + Motor+Alps Twin LNB + Abo+X-cam+Aston 1.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Is het mogelijk om WinXP om te starten vanaf een HD met USB aansluiting ?


In principe wel, als je laptop dat ondersteunt. Je zult dan een "boot vanaf USB" optie in je bios moeten hebben.

Ondersteuning hoeft niet zolang je usb apparaat maar boot informatie heeft, zo kun je dus ook linux booten van een memstick zonder enig iets in je bios te veranderen, ik heb suse voor de gein op een externe usb drive gegooid als die verbonden is start zondermeer suse en niks meer van C: Ik moet de usb kabel er dus uittrekken om het weer als gewoonlijk te laten verlopen.

Dus het is wel handig met zijn probleem om usb drive met windows te starten en dan zijn bios te upgraden, maar ik prefereer dan iets wat al tijdje bestaat en hier ook aanwezig namelijk WinPE waarmee je windows zonder een HD kan booten en zo ook je bios kunt flashen, helaas is WinPE niet voor particulier verkoop maar een hulpmiddel voor reparaties, maar als je op het net zoekt zul je het best wel kunnen downloaden net zoals ik en moet zeggen heb er al nodige mee kunnen repareren wat uitzichtloos leek.

Met bios laptop is altijd dat het HD aanwezig altijd precies ondersteund stop je er grotere in werkt dat niet correct, dan zul je dus ten allen tijden een bios update moeten doen, waarom laptops zo verschillen is voor mij nog altijd een raadsel omdat ze tegenwoordig al gehele pc´s in 10cm kunnen bouwen en dat past maar al te goed in een laptop.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...