Ga naar inhoud


Amilo Laptop helderheid LCD valt terug?


Rogersittard

Aanbevolen berichten

Ik heb een Fujitsu Siemens Amilo Notebook.

Hij heeft een proleem met de helderheid van het LCD scherm...deze valt namelijk vaker terug (beeld is dan erg donker) word er dan een willekeurige toets ingedrukt komt deze weer terug op normaal niveau.

De fout komt vooral vaak terug op accu gebruik.

In het begin heb ik dit nooit gemerkt,en de fout komt steeds meer voor nu.

Ik gebruik geen schermbeveiliging,en heb uitschakelen monitor uit staan.

 

Notebook zal nu ongeveer een half jaar oud zijn,en de accu is in orde.

Weet iemand misschien een oplossing,of is deze fout misschien bij iemand bekend??

Dreambox 8000 HD PVR / Dreambox 7025 / Humax IRCI-5400 Z

Link naar reactie
Delen op andere sites


in de bios kan je de instellingen ook zien. als je die even checkt weet je het zeker. Anders zou ik even op de site kijken van siemens om te checken of er een biosupdate is. Zit er geen garantie op?

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit heb ik ook al eens met netstroom gehad,de laatste tijd gebeurd dit alleen op accu.

In de bios is helaas erg weinig in te stellen,kan ik geen instellingen van het beeldscherm terug vinden,alleen het geheugen van de videokaart en de norm van de TV out.

uiteraard heb ik nog garantie,maar wil hem liever niet (misschien wel enkele maanden) kwijt voor reparatie.

Daarom dacht ik vraag maar eens,misschien is dit zelf ook wel op te lossen!

Zal eens kijken of er een bios update is!

Dreambox 8000 HD PVR / Dreambox 7025 / Humax IRCI-5400 Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet: Een biosupdate is niet zonder risico!!! Een reperatie is toch niet zo lang durig?

 

Zijn er toevallig mensen die een siemens notebook hebben laten repereren?

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vorige week nog zoiets gehad met een Acer flaptop. Je kan het contrast van het beeld bijstellen per stroombron, dus besparing voor de batterij zegmaar.

 

wellicht moet je je probleem daar zoeken. misschien zit er wel ergens een optie "defaults" in en anders eens een nieuwe driver installeren. check dan meteen ook bij de fabrikant van je laptop voor nieuwe chipset-drivers.

 

test het btw. ook eens in de veilige modus ...

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja hij zal opgestuurd moeten worden,en denk zeker wel dat hij wel eens lang weg kan zijn!

Heb net even gekeken,biosupdate is niet nodig,ook de stuurprog. van de videokaart zijn de nieuwste!

Daar kan het dus niet aan liggen....

 

Maar inderdaad,interessant om te weten of iemand al eens een siemens notebook heeft laten repareren en hoe dit in zijn werk gaat?

Denk wel online via de siemens site?

Dreambox 8000 HD PVR / Dreambox 7025 / Humax IRCI-5400 Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

altijd bellen bij dit soort kwesties. e-mail gaat vaak automatisch, bij bellen (naam noteren) krijg je meteen de opties te horen, een naam en een RMA nummer.

 

beter is hem te brengen naar daar waar ie vandaan komt, of is ie online aangeschaft ?

 

de enige ervaring die ik met Siemens heb was een deurscharnier van een koelkast (offtopic, maargoed). met handen en voeten uitgelegd hoe de koelkast eruit zag (typeplaat was weg), dag later, onder rembours het goede onderdeel ... sjapoo dus.

qua PC hardware heb ik nog geen RMA's gehad van Siemens, goeie hardware of mazzel ?

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb een Fujitsu Siemens Amilo Notebook.
Hij heeft een proleem met de helderheid van het LCD scherm...deze valt namelijk vaker terug (beeld is dan erg donker) word er dan een willekeurige toets ingedrukt komt deze weer terug op normaal niveau.
De fout komt vooral vaak terug op accu gebruik.
In het begin heb ik dit nooit gemerkt,en de fout komt steeds meer voor nu.
Ik gebruik geen schermbeveiliging,en heb uitschakelen monitor uit staan.

Notebook zal nu ongeveer een half jaar oud zijn,en de accu is in orde.

Weet iemand misschien een oplossing,of is deze fout misschien bij iemand bekend??


Het lijkt erop dat het weer en dat voor de zoveelste keer op velen merken laptops windows ACPI faalt, probeer eens bij hardware lijst ACPI uit te zetten en kijk dan of probleem nog voorkomt, helaas mis je dan wel per direct aantal belangrijke instellingen maar al is het enkel maar even om te testen of alles op je laptop correct is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Waar vind ik deze instellingen(windows ACPI) ergens terug?
Configuratie scherm?


Rechtermuis mijn computer dan eigenschappen en dan hardware tabje en dan de manager kiezen eeste boven dus, en daar zie je ACPI en door er met je rechtermuis op te klikken kun je hem uitzetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...