Ga naar inhoud


Kwaliteit HD ..BBC versus Premiere


Satwizard

Aanbevolen berichten

Willen de gelukkigen die beiden kunnen ontvangen eens hun mening geven over de kwaliteit van het beeld en de eventuele verschillen ? Heeft Premiere ook studiobeelden in HD zoals de BBC? Met welke ontvanger, is daar nog verschil tussen 1000 en 2000?

Dreambox 8000, DM 500HD, DM600, AZBOX Premium HD+, Draaibaar 80 net stabHtH, Wavefrontier 90, IRTE 2 meter,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Premiere is mooi in HD, maar als je dan gaat kijken naar BBC komt er een dimensie bij lijkt het.

Kijkend met de 2000 zie je duidelijk dat Premiere meer moeilijkheden heeft in de donkere/schaduwen partijen. De BBC is mooier en strakker op het veld alsmede tijdens de studio op locatie beelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
wie heeft ook HD2 is nog beter dan de BBC-HD?
ik hoop van de week een kaart voor HD2 te ontvangen

groetejes twister


als het goed is niet hd2 is mpeg2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze alle 3:

Normaal gesproken zijn de demo's op HD5/2 wel van goede kwaliteit, maar tijdens de WK zie ik vrij veel artifacts. Het lijkt me dat de aanvoer vanuit Duitsland de zwakke schakel is. Het is dus niet zo dat MPEG2 per definitie slechter is. Er zijn verschillende programma's op Euro 1080 die werkelijk prachtig zijn.

 

BBC is het mooiste, Premiere net wat minder en als laatste HD2.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allemaal voor jullie input. Sinds disndag zelf ook in staat Allebei te vergelijken op een Sony Bravia 46"LCD.

 

Ik ben het helemaal eens dat BBC absoluut een scherper en starkker plaatje neerzet dan Premiere. Zie bij Premiere heel af en toe toch een MPEG artefact, bij BBC nog nooit gezien. Maar vooral de studiobeelden van BBC zijn duidelijk beter...bij Premiere wisselt het, miscchien afhankelijk van de locatie. BBC is altijd vanuit Berlijn.

 

Overigens: ik had gister twee keer een heleboel spiegelbeelden (echt 30 beeldjes artefacten) op Premiere...wie heeft die ook gezien? Of ligt dat toch aan mijn ontvanger /signaal (met de regen?). OF toch aan de Humax of aan Premiere encoding (ik denk het laatste)

 

Groet

Dreambox 8000, DM 500HD, DM600, AZBOX Premium HD+, Draaibaar 80 net stabHtH, Wavefrontier 90, IRTE 2 meter,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...