Ga naar inhoud


decoderen van opname


Gast mikesdream

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Ik heb een 7000S met DaVinci firmware and Camd3 emu. Nu heb ik een een opname gemaakt waarbij de opname nog steeds gecodeerd is. Op welke manier kan ik deze opname alsnog decoderen? Kan dat met de geldige smartcard op de dreambox, of alleen via speciale software (en de geldige key) op een PC? Bestaat er een methode om die opname alsnog zichtbaar te maken? Heeft iemands hier ervaring mee?

 

Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja mijn opname is zwart, en bij de opname had ik niet de geldige kaart/key. Ik vroeg me af of het toch nog mogelijk is om zo'n opname vrij te schakelen als je later wel de geldige smartcard hebt. En zo ja, wat is dan de methode? Kan het op het gedaan worden op de dreambox zelf of moet het op de PC met een speciale software of de opname nog te decoderen?

 

THX,

 

Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is geen kant en klare oplossing voor.

Ik heb hier wel vaker mensen naar zien vragen, maar er heeft voor zover ik weet nog nooit iemand wat voor gemaakt.

 

Technisch is het allemaal wel mogelijk.

 

edit: laat ik je geen valse hoop geven, technisch is het weliswaar mogelijk, maar alleen als je er tijdens het opnemen rekening mee zou houden.

Omdat je nu, neem ik aan, met enigma de opname gemaakt hebt, mis je de benodigde informatie om op een later tijdstip te kunnen decoderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dien je er dan rekening mee te houden tijdens een opname? Welke data moet je nog meer opslaan en hoe doe je dat?

 

Mijn ervaring met opnamen is dat de opname zwart blijft als je niet een geldige card/key hebt tijdens de opname. Een opname blijft gewoon te zien is als je tijdens de opname wel een geldige card/key hebt, maar tijdens het kijken de card/key verwijderd.

 

Is het anders mogelijk via brute force?

 

THX,

 

Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoe dien je er dan rekening mee te houden tijdens een opname? Welke data moet je nog meer opslaan en hoe doe je dat?


Je zult de ecm data in de ts moeten opslaan tijdens de opname.
Met enigma kan dat niet, en ik heb zoals gezegd nog geen software gezien waarmee dat wel gaat.

Citaat:

Mijn ervaring met opnamen is dat de opname zwart blijft als je niet een geldige card/key hebt tijdens de opname. Een opname blijft gewoon te zien is als je tijdens de opname wel een geldige card/key hebt, maar tijdens het kijken de card/key verwijderd.

Is het anders mogelijk via brute force?


Nee, je mist de ecm.

En zelfs als je die had, ook voor het decoderen van een ts heb ik nog geen standaard software gezien. Enigma kan het in ieder geval niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pieterg,

 

bedankt voor jouw info! Als ik het goed begrijp zit de ecm data die nodig is voor decoderen niet in de ts die op de HDD wordt gezet. Dat had ik min of meer wel verwacht.

 

Iemand anders ervaring?

 

THX,

 

Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het verre grijze verleden kan ik me herinneren dat er een RONALDD versie is geweest waarbij je je smartcard voor het afspelen ook in de box moest hebben. Was deze er uit dan had je mooi geen beeld bij afspelen. Je zou dus kunnen prberen om deze hele oude image op je box te zetten en te kijken of hij dan wel beeld geeft. Weet echter niet meer precies welke versie dit was natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...