Ga naar inhoud


Open deur: Poorten forwarden lukte niet


MySat

Aanbevolen berichten

Misschien dat ik hier meerdere mensen mee help, vandaar even een post.

 

In mijn situatie had ik een

- een ADSL modem + router

- WRT54G (2e router)

- WWW/FTP server of andere dienst die een portforwarding nodig had...

 

Het lukt mij steeds niet om dit aan de gang te krijgen .......... omdat ik in het ADSL modem portforwarding aanzette naar mijn 2e subnet ipv IP-adres van de WRT54G...

 

Dus niet van 172.19.3.1 (ADSL modem) forwarden naar 192.168.1.2 (Interne Server)

maar van 172.19.3.1 naar 172.19.3.2 (incoming IP address van WRT54G) en in de WRT54G forwarden van 192.168.1.2 naar buiten wat je overigens niet aan hoeft te geven in de WRT54G (maar het adres is dan onderwater 172.19.3.1, otw het ADSL modem).

 

Tot nu toe nog nergens gelezen (maar dat kan aan mij liggen ;-) ), vandaar toch even deze post. Ik ga er in dit voorbeeld wel van uit dat je tussen je ASDL modem/router en volgende router/nat een fixed IP adres gebruikt.

 

Ook applicaties als P2P zijn nu erg blij ;-))))

 

Doe er je voordeel mee

 

Succes

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik blijf er bij dat als in je ADSL modem een router zit, je vééél beter een switch danwel accesspoint kan kopen. Voorkomt je een hoop problemen.

 

Trouwens, als je modem als IP 172.19.3.1 heeft is het een Copperjet en kan je hem beter als bridge instellen, die Copperjets gaan moeilijk doen als je er teveel PC's achterhangt en aangezien hij als bridge ontworpen is... Lijkt me duidelijk.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer wat geleerd ;-) Ik ben zowiezo op zoek naar een fatsoenlijk ADSL modem. Ben absoluut niet tevreden over de CJ810, maar dat even of topic. Zie mijn andere post voor een advies voor een nieuw modem

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...