Ga naar inhoud


Officiele Canal Digitaal kaart in 7000 card reader!


Gast Firescanner

Aanbevolen berichten

Hoi..

 

Ik heb vanalles geprobeerd met allerlei images en combinaties van emu's en scripts en servers maar krijg het niet voor elkaar om een off. c+ kaart in de 7000 aan de gang te krijgen.

 

Heb Gemini laatste image, heb combinaties gemaakt met evo en cs/newcamd cam3d en config cam3d ga zo maar door...

 

Heb het kaartje wel aan de gang in mijn dragoncam.. wie o wie?

 

PS: voor dat je gaat zeggen dat ik het board maar eens moet (be)zoeken dit heb ik allemaal al gedaan... ben er pas 3 weken mee bezig om het spul aan de gang te krijgen...

 

Misschien een link naar een duidelijke uitleg (behalve die van de database of sat4all, die heb ik al gehad)..

 

mzzl

 

fire..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Hoi..

Ik heb vanalles geprobeerd met allerlei images en combinaties van emu's en scripts en servers maar krijg het niet voor elkaar om een off. c+ kaart in de 7000 aan de gang te krijgen.

Heb Gemini laatste image, heb combinaties gemaakt met evo en cs/newcamd cam3d en config cam3d ga zo maar door...

Heb het kaartje wel aan de gang in mijn dragoncam.. wie o wie?

PS: voor dat je gaat zeggen dat ik het board maar eens moet (be)zoeken dit heb ik allemaal al gedaan... ben er pas 3 weken mee bezig om het spul aan de gang te krijgen...

Misschien een link naar een duidelijke uitleg (behalve die van de database of sat4all, die heb ik al gehad)..

mzzl

fire..


Heb je er op gelet dat in de Dreambox het kaartje met de chip NAAR BENEDEN moet steken, dus eigenlijk ondersteboven?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrijf niet vaak, maar probeer het toch eens.

Het probleem is meerdere malen hier op het board geweest. Zoals jij reeds zegt heb je die ook al bekeken. Zelf werk ik met PLi img, het kaartje onderste boven in het onderste gleufje. Op nl 2 gezet maar er gebeurde niks, gekeken op de website van c+ en moest mijn kaartje activeren en voila.

Maar dat is dus niet aan jouw zijde omdat hij in een dragoncam wel werkt. Is de DB7000 helemaal leeg geen HD of USB stick aanwezig?? Het licht heb ik ook niet uitgevonden maar daar liep ik soms tegen aan wanneer ik weer eens een nwe img erin wilde stoppen of mijn kaartje wilde laten werken. Of deze informatie jou zal helpen weet ik niet maar wel veel suc6

DREAMBOX 7000S, DISEqC 1.2, Triax 80cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou zo moeilijk is het niet.

 

Gemini als image » dus download je drie zaken via het gemini menu blauwe knop

addons + download & install

camd3 (versie 3.869 is prima)

camd3.config

camd3.keys (voor de kaart niet noodzakelijk

 

dat doe je als je op bijvoorbeeld BVN staat afgestemd (dus een FTA = free to air zender) en als geen emu / softcam actief is (common interface ingesteld)

 

als je dan voor de zekerheid ook nog een shutdown en reboot doet gaat dat geheid werken.

 

laten we wel eraan denken dat de kaart eventueel een eerste activatie moet gaan krijgen of een HER-activatie dient te krijgen en dat kan van geval tot geval effe duren.

 

maar in Gemini zonder verdere gevorderde aanpassingen gaat zo´n kaart meteen open met camd3

 

EN DUS

 

hoef je niet ook meteen andere images te gaan flashen hetgeen een totale OVERkill is

 

cheers

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Iedereen tot zover bedankt, heb hem eindelijk aan de gang.. Alleen... Na een paar minuten staat het beeld vast en is alles weer zwart, ook geen mogelijkheid meer om beeld te krijgen.. wie heeft er een idee? Misschien toch andere EMU?

 

alle 2 te bestanden newcamd.conf en cardserv.cfg staan op 644 (chmod) misschien heeft dit er iets mee te maken..

 

Ik zal voor de compleetheid ook effe de 2 bestandjes als bijlagen toevoegen..

1180211-Eric.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja? Dus?

 

Graag meer input..:)

 

Heeft iemand een beter alternatief, en ook effe een uitleg waarom het spul het naar een paar minuten alweer begeeft?

 

Alvast bedankt...

 

Fire..

Link naar reactie
Delen op andere sites

camd3 is inderdaad erg instabiel met een officiele kaart. Ik gebruik daarom newcamd naast camd3 omdat newcamd met officiele kaarten gewoon stabiel is. Nooit last van hangers.

 

Ik draai dit op Gemini maar volgens mij maakt de image waarop je dit draait niet erg uit, zolang je maar de laatste newcamd hebt.

 

Succes,

 

Mario

DreamBox 7000s - Wavefrontier T90 - 6 LNB's - disenq switch 4-1 - Spaun uncommitted - Pioneer 436-XDE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ja? Dus?

Graag meer input..:)


Ik vind dat iedereen zelf mag weten welke software hij gebruikt, zowel wat image betreft als softcam.

Maar omdat je er naar vraagt, mijn persoonlijke voorkeur is:

1. CCcam
2. mgcamd
3. newcamd

Voordeel van 1 is dat hij geen config nodig heeft, en lekker snel is wat zappen betreft. Maar 2 en 3 zijn net zo stabiel, heb ik zelf ook erg lang naar volle tevredenheid mee gedraaid.

Dus je mag het echt zelf weten, ik raad aan verschillende te proberen, en dan je eigen keuze te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon camd3 3.19 versie draaien of CamX die loopt meteen al goed met de officiele kaart, en te downloaden via het "bluepanel" suc6

Anders nog even een tip kijk voor meer uitleg ook een bij de database van s4a

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...