Ga naar inhoud


[7000S] Hoe web-x-tv samen met VLC stottervrij maken??


Gast Robberto

Aanbevolen berichten

Beste Dreamboxvrienden

 

Via de Enigma web interface krijg ik beeld via internet van mijn Dreambox ( dmv WEB-X-TV en de active plugin van VLC).

Alleen het stottert. De dreamboxstream vraagt waarschijnlijk teveel van het Internet. Nu de vraag..is de output stream van de Dreambox in te stellen. Met een beetje minder kwaliteit zou de stream een stuk lager zijn en dan zou WEB-X-TV samen met VLC het stottervrij moeten kunnen doen lijkt mij. Iemand hier ervaring mee?

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, de dreambox kan dit niet.

 

Er is echter recent een draadje geweest (ten tijde van de WK volgens mij) waarin dit via een linux box werkt opgelost. ff zoeken dus...

 

CU,

WanWizard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik gezien maar dat gaat over streamen vanuit je computer..dat is bij mij niet het geval...maar goed ik begrijp dat WEB-x-TV dus niet goed werkend te krijgen is..wel raar want waarom zit het er dan op?

Iemand een oplossing bij de hand?

Iemand waarbij WEB-X-TV wel goed werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 7000 en die is direct verbonden met de router. Ik kijk inderdaad draadloos maar ik heb bij de buurman via een draadje gekeken en ook bij hem is het beeld stotterig en hij heeft een maxi abonnement van Casema. Het zit dus ergens in de router of in de Dreambox. Op TV overigens goed beeld.

 

Blijft vreemd..iemand nog suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

AMD Athlom 64x2 Dual 3800+ Gforce FX 5500...dus dat moet goed gaan.

Wil je je instellingen even doorgeven dan kan ik die vergelijken?

Kijk jij ook via Internet of via lokaal netwerk? @Geinponem; wat bedoel je met 99% abbos???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee internet dus...ik blijf zoeken..zal wel met de upload beperking te maken hebben.

Hoe vind ik trouwens het lokale IP nummer van de Dreambox want dat heb ik nog niet weten te achterhalen? Dan kan ik het via het huisnetwerk eens proberen.Ik benader hem nu via Internet, via het ip adres dat in de Dreambox terug te vinden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

telnet naar je dreambox.

Log in met user root en password dreambox.

Type het commando ifconfig, dan zie je alle ipadressen van de dreambox staan (achter inet addr:).

 

Maar ik vind het wel heel raar dat je al wel weet hoe je de dreambox via internet kan benaderen, maar niet hoe het via het huisnetwerk gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat je dat raar vindt maar het ip adres van de dreambox kan ik eenvoudig in het menu van de dream teruglezen op mijn TV scherm. Intypen in Explorer en zo maak ik verbinding..dus zodoende.

Hoe telnet werkt weet ik niet maar daar kom ik wel achter. Bedankt voor de moeite in ieder geval. Ik ga er mee aan de slag. Als ik resultaat heb zal ik dat laten weten..

 

Groeten

 

Robberto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...