Ga naar inhoud


pcmcia noname netwerkkaart


spaghetto

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

ik heb hier een pcmcia netwerkkaart die goed werkt onder XP.

Ik wil graag deze kaart nu in de laptop(Win 98 SE)van mijn zoon gebruiken en heb hiervoor geen drivers.Voor Xp trouwens ook niet de kaart installeert zichzelf.

Bij Xp als ik de kaart in mijn laptop insteek geeft ie aan dat er nwe hardware gevonden is en gaat een driver installeren voor een '"realtek 8931".Ik heb nu veel gezocht voor een dergelijk driver voor Win 98 en raad eens,niets gevonden.

Heeft iemand ooit zo n driver gehad??

Wat kan ik hieraan doen?

Gr.Spaghetto

Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

Weet wat nog vervelend is?De laptop met xp is van mijn werk en ik kan daar bijna niets mee verder.Hij is door IT geblokkeerd frown.gif.Ik had graag willen kijken nog een keer naar de naam van het gevonden apparaat.Volgens mij was echt 8931,ik heb het gelijk opgeschreven toen ik het zag.

Ik ga morgen wat drivers downloaden uit dat linkje en hopen dat het werkt.

Anders probeer ik in het forum ruilen te ruilen met een andere die wel drivers heeft voor win98.

Gr.Spaghetto

Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8139 is de standaard chipset van Realtek en die werkt inderdaad onder XP geheel probleemloos aangezien de drivers in XP zijn opgenomen.

Voor 98 moet je gewoon de 98-ME drivers downloaden. Bijvoorbeeld vanaf Driverguide.com

 

Heb ik al zo vaak gedaan. Er staan daar zelfs "home-made" drivers voor apparaten die geen eigen 98 driver hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik heb de drivers voor de realtek 8139 geinstalleerd en het helpt niet.Mijn pcmcia kaart werkt dus niet. onder mijn win 98 .

Ik heb ook geprobeerd om de drivers voor de pcmcia slot te veranderen voor de Texas instrument 1225(Ik zag ooit onder xp dat deze driver werden geinstalleerd op deze laptop)maar het heeft ook geen nut gehad.

Ik weet het niet meer.

Elke tip is welkom.

Trouwens het gaat om een laptop van Compaq de armada E500.Ik heb deze 2de hands gekocht.De snelheid van de processor is als ik me goed herinner Pentium 2 366Mhz.

Gr.Spaghetto

Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik zal morgen een screenshot van maken.
Volgens mij zij de drivers gewoon goed geinstalleerd.Vermoedelijk is de ethernet pcmcia kaart niet voor windows 98 geschikt???
Gr.Spaghetto.


Ben er niet geheel zeker van zelf nooit getest, maar er zijn type 1 en type 2 pcmcia kaartjes, als je een type 2 hebt werkt dit geheel niet op een oudere laptop, dit is een speculatie van mijzelf maar zou zomaar kunnen dat dit het geval is, ik heb in mijn laptop voor type 1 en type 2 sloten maar gebruik dergelijke kaartjes niet want alles is tegenwoordig usb, en dat werkt kwa snelheid ook weer niet lekker op oudere laptop omdat die usb 1.1 bevatten en erg traag is. Er is al jaren te veel verschil in hardware gelukkig hebben nu heel veel merken al besloten 1 standaard batterij te gaan gebruiken voor de laptop en medio 2007 zullen de eerste lijnen gaan uitkomen, kijk dan heb je er wat aan in plaats van al die verschillende formaatjes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...