Ga naar inhoud


Regionale omroepen op de satelliet !!


Joh@n

Aanbevolen berichten


  • Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo mede forum-leden.

Dit is mijn eerste posting op dit forum, dus af en toe kan het wat knullig overkomen.

 

Nu ben ik op mijn ontvanger (Philips 7072/3) aan het zoeken naar de regionale omroepen via de Canal Digitaal methode, maar tot nu toe zonder succes.

Ik heb begrepen dat vanaf #70 de omroepen te vinden moeten zijn, maar helemaal niets te zien!

 

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

 

Alvast bedankt,

JOHN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten nog in de testfase tot 11 december, dus geduld er zal wel een oplossing voor komen, anders even een alternatieve firmware er in zetten.

 

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ze zitten nog in de testfase tot 11 december, dus geduld er zal wel een oplossing voor komen, anders even een alternatieve firmware er in zetten.

Gr.Roymar


Sorry hoor maar hier trap ik dus niet in. Als je de regionale publieke omroepen officieel laat lanceren door een minister (gisteren dus) dan kan je volgens mij niet spreken over een testfase.

Dat die oplossing er gaat komen dat staat als een paal boven water maar als, want deze uitspraak is officeel nog helemaal niet gedaan door één van de betrokken partijen, men als reden het bovenstaande opgeeft dan slaat men de plank finaal mis.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Ze zitten nog in de testfase tot 11 december, dus geduld er zal wel een oplossing voor komen, anders even een alternatieve firmware er in zetten.

Gr.Roymar


Sorry hoor maar hier trap ik dus niet in. Als je de regionale publieke omroepen officieel laat lanceren door een minister (gisteren dus) dan kan je volgens mij niet spreken over een testfase.

Dat die oplossing er gaat komen dat staat als een paal boven water maar als, want deze uitspraak is officeel nog helemaal niet gedaan door één van de betrokken partijen, men als reden het bovenstaande opgeeft dan slaat men de plank finaal mis.


Blijkbaar was men er bij canaldigitaal nog niet helemaal klaar voor zij zijn tenslotte de samenstellers van de canaldigitaal zenderlijst en bij de meeste goedgekeurde ontvangers is er , zoals nu blijkt , niet goed getest ?
Het probleem is echter dat de regionalen en canal digitaal er geen melding van maken dat nog niet alle ontvangers ze goed inlezen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar hoe kan het dan zijn dat sommigen hier die zenders WEL kunnen ontvangen?


Verreweg de meesten bij wie het wel werkt hebben geen CanalDigitaal goedgekeurde decoder,
en daarmee zelf de mogelijkheid om de kanalen in te lezen in hun decoder.
De software van deze niet goedgekeurde ontvangers geeft veelal meer mogelijkheden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij komt het puur en alleen voor bij het grootste gedeelte van de C+ goedgekeurde ontvangers waarbij de frequentie niet handmatig is in te stellen. Ik heb een oude Philips en een strong waarbij het niet lukt . Ik heb een Pace waarbij het met automatisch zoeken ook niet lukt maar wel als ik op frequentie zoek. Typisch weer C+ natuurlijk.Ze geven op de site wel aan dat je ze kunt ontvangen en hoe je dat doen moet maar ze zetten er niet even bij dat indien je een door hun goedgekeurde ontvanger hebt je ze waarschijnlijk nog niet kunt ontvangen.

Dat is ongeveer hetzelfde las een worst op 2 meter hoog hangen en zeg dat ze er van mogen eten terwijl je weet dat jouw leden niet langer zijn dan 1 meter 50.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al 3 keer gescand en kan niks vinden, word er een beetje flauw van zolangzamerhand, helemaal omdat op de website van Canaaldigitaal precies staat hoe het moet, heb ik gedaan maar niks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi na veel geprobeer en gedoe heb ik een oplossing voor het probleem na het scannen geen regionale zenders vanaf plek 70

 

Ik heb het hier geprobeerd met 3 verschillende ontvangers

 

Als volgt:

 

menu dan optie 7 en dan optie 1 signaal sterkte dan b antenne instellen dan bij sateliet overige van maken dan schotel nummer 2 frequentie heb ik 11480 en dan verticaal dan terug en dan kanalen toevoegen op SCHOTEL 2 !

 

Dan na 15 tot 20 minuten kun je genieten van de veel besproken regiosops

 

 

De groetn uut oosten

 

Satknooier

 

beter 1 knooier in de werkplaats dan 10 in de lucht !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...