Ga naar inhoud


Externe HDD met internet toegang??


sattools

Aanbevolen berichten

Beste vrienden,

 

Ik ben opzoek naar een HDD die via een LAN verbinding in mijn netwerk opgenomen kan worden en die vervolgens doormiddel van het openzetten van zijn IP adres ook vanaf buiten (internet dus) benaderd kan worden. Bestaad deze? (sommige PC shops zeggen ja, heb oa. al een WesterDigital NetManager mee gehad maar deze kon het dus niet!) Er schijnt ook een apparaat te zijn wat je in je LAN aansluit en waaraan je oa. externe HDD's kan aansluiten en deze vervolgens vanaf lokatie kan benaderen. Ik weet alleen niet meer hoe dat ding heet dacht iets met vi(s)o(link), maar daar komt op google ed. niks uit. Wie kan met helpen, ben na een week zoeken de kluts kwijt! Alvast bedankt!

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites


NAS heet dit principe (Network Attached Storage), er zijn er diverse : Linksys NSLU2, Sitecom LN-350, etc. Dit zijn losse "kassies" waarop je een externe USB2.0 drive op kan aansluiten.

Maxtor heeft ook zoiets (USB2.0, FireWire IEEE1394 of NAS) de Onetouch-series. Daar zit al een harddisk in.

 

ik heb zelf de sitecom LN-350 en de Linksys NSLU2 voor WAN zegmaar (FTP-server en fileserver voor m'n dreambox) + een Netgear SC101 voor LAN-backup doeleinden

 

e.e.a hangt dus af van je budget

 

je kan btw. je PC ook inrichten als FTP-server (moet ie wel altijd aanstaan), die kan je middels een port-forwarding in je router prima dienst draaien als fileserver, webserver, mailserver, whateverserver.

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds een maand een hele mooie goeie maar dure NAS.

 

Synology DS106e

 

Kost ongeveer 220 euro zonder harddisk maar kan o.a. het volgende:

 

Gigabit interface

Webinterface

Webserver (incl php en MySql)

FTP station (lan/wan)

Photostation (lan/wan)

Downloadmanager incl bittorrent (zonder dat er een PC hoeft aan te staan)

 

Kan een USB/eSata schijf op aangesloten worden om backups te maken van de NAS. Op de voorzijde zit een USB aansluiting voor b.v. een Digitaal camera op aan te sluiten en met d.m.v. een druk op de kop alle foto's naar de NAS te kopieeren.

 

Voor mij is dit de NAS die mij bijna alles biedt wat ik zoek.

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...