Ga naar inhoud


Dreambox zonder CD card


Lite On

Aanbevolen berichten

Ik ben een beginner dus graag, relevante uitleg!

 

Ik wil het volgende aanschaffen!

Satelliet

1.Philips 2211 en Dreambox 500, twin LNB en Triax schotel

2. 1 orginele CD card voor Philips.

 

In de Philips wil ik de CD card er vast inhouden en de Dreambox 500 wil ik draaiend houden zonder CD card.

De Dreambox hang ik aan het netwerk, de Philips uiteraard niet!

Is dit mogelijk? en zoja hoe ga ik dan met de maandelijkse update's om!

 

Graag reactie.

Alvast bedankt.

 

JJ

Link naar reactie
Delen op andere sites


op de Philips zal je wel beeld krijgen en de updates zijn dan ook geen probleem, maar op de Dreambox zal je zo nooit beeld kunnen krijgen (waar ga de de sleuteltjes vandaan halen ??) tenzij je gaat beginnen met Internet Cardsharing (en dat mag hier dus niet besproken worden want dat is illegaal).

 

Wat je wel kan doen is bijv. 2 x een Dreambox 500 kopen en ze beiden op het netwerk hangen, dan kan je door interne cardsharing (over je LAN) met 1 kaartje TV kijken op beide ontvangers (dus wat je wil doen).

Maar dan krijg je misschien problemen met kaart updates (maar ik geloof dat dat momenteel redelijk goed werkt).

 

Wat je ook kan doen is een "SmartWi" ofzo kopen en dan kan je WEL met je Philips en Dreambox werken (maar zo'n SmartWi kost wel zo'n 130 euro ofzo EN ik weet niet of dat goed werkt met een Dreambox of een Philips).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dreambox 500 heeft geen CI sloten. Dus dat zal niet gaan ( met smartwifi ).

Het hangt er vanaf welk doel de topicstarter voor ogen heeft, maar ik zou eerder gaan voor twee dreamboxen 500. Op deze 500's een alternatieve image erop zetten en daarna CCcam ( is een emu ) installeren.

CCcam is een softemu, welke geen problemen heeft om de maandelijkse updates van de kaart op te pikken en zelfs de puls voor activatie en upgrading canal digitaal pakket komt goed binnen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek