Ga naar inhoud


Dreambox zonder CD card


Lite On

Aanbevolen berichten

Ik ben een beginner dus graag, relevante uitleg!

 

Ik wil het volgende aanschaffen!

Satelliet

1.Philips 2211 en Dreambox 500, twin LNB en Triax schotel

2. 1 orginele CD card voor Philips.

 

In de Philips wil ik de CD card er vast inhouden en de Dreambox 500 wil ik draaiend houden zonder CD card.

De Dreambox hang ik aan het netwerk, de Philips uiteraard niet!

Is dit mogelijk? en zoja hoe ga ik dan met de maandelijkse update's om!

 

Graag reactie.

Alvast bedankt.

 

JJ

Link naar reactie
Delen op andere sites


op de Philips zal je wel beeld krijgen en de updates zijn dan ook geen probleem, maar op de Dreambox zal je zo nooit beeld kunnen krijgen (waar ga de de sleuteltjes vandaan halen ??) tenzij je gaat beginnen met Internet Cardsharing (en dat mag hier dus niet besproken worden want dat is illegaal).

 

Wat je wel kan doen is bijv. 2 x een Dreambox 500 kopen en ze beiden op het netwerk hangen, dan kan je door interne cardsharing (over je LAN) met 1 kaartje TV kijken op beide ontvangers (dus wat je wil doen).

Maar dan krijg je misschien problemen met kaart updates (maar ik geloof dat dat momenteel redelijk goed werkt).

 

Wat je ook kan doen is een "SmartWi" ofzo kopen en dan kan je WEL met je Philips en Dreambox werken (maar zo'n SmartWi kost wel zo'n 130 euro ofzo EN ik weet niet of dat goed werkt met een Dreambox of een Philips).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dreambox 500 heeft geen CI sloten. Dus dat zal niet gaan ( met smartwifi ).

Het hangt er vanaf welk doel de topicstarter voor ogen heeft, maar ik zou eerder gaan voor twee dreamboxen 500. Op deze 500's een alternatieve image erop zetten en daarna CCcam ( is een emu ) installeren.

CCcam is een softemu, welke geen problemen heeft om de maandelijkse updates van de kaart op te pikken en zelfs de puls voor activatie en upgrading canal digitaal pakket komt goed binnen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook gewoon 2 goedkope Yumatu decoders nemen. Een met reader (MX reader ) en een zonder (MX). met de juiste software erop kan je ze met een seriele kabel omderling doorverbinden ( er bestaat ook een draadloze module voor). Deze oplossing kost net zoveel als 1 dreambox 500 .....

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus met CCcam heb ik geen CD card continu in de Dreambox nodig!

Ik (dacht) n.l. het volgende te doen.

Of onderstaande mogelijk is, dat was mijn vraag.

Mijn officiele (gekochte) CD card in de Dreambox 500 te doen, sleutels overhevelen en CD card weer in mijn Philips 2211 doen.

Dreambox draait dan verder met CCcam??

JJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat kan ook niet.

De CD kaart moet continu in de Dreambox zitten (je kan niet gewoon ff de keys overhevelen en doorkijken).

 

als je een Philips EN Dreambox wil moet je :

 

- 2 CD Kaartjes hebben

- Een SmartWi gebruiken (maar zoals gezegd is dat een nodeloze kost)

 

Waarom wil je die Philips eigenlijk zo graag hebben ?

 

hetgene wat je wil is veel simpeler op te lossen met 2 dreamboxen, dan doe je de CD kaart in 1 van de 2 dreamboxen en dan "share" je met CCcam deze kaart met de andere Dreambox die ook CCcam gebruikt (allebij de Dreamboxen moeten dan wel op het LAN hangen)

 

Dit zal ook wel gaan met andere ontvangers zoals hierboven beschreven is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...