Ga naar inhoud


LyngBox (HD SAT ontvanger)


MySat

Aanbevolen berichten

Citaat:
Ik ben bang dat er sprake is van een misverstand. HDCP is niet iets dat wordt toegevoegd door de receiver, HDCP informatie wordt meegestuurd in de datastream. Alle apparatuur die digitaal met elkaar verbonden is (via HDMI) moet HDCP ondersteunen, anders wordt het signaal niet gedecodeerd.

Ik ben bang dat er sprake is van een misverstand. HDCP is niet iets dat meegestuurd wordt in de datastream, HDCP wordt toegevoegd door de receiver. Als de ontvanger HDCP ondersteund moet het scherm dat ook ondersteunen, als de ontvanger echter niet aan HDCP doet hoeft het scherm het ook niet meer te ondersteunen.

HDCP zal dan, net als Macrovision, keurig genegeerd worden.
Citaat:
Dat is althans de opzet (niet dat ik daar blij mee ben). Zelfs harde schijven in PVR's worden er tegen beveiligd dat ze in andere apparaten geplaatst kunnen worden en vervolgens uitgelezen..

De niet-uitlezen beveiliging berust op iets anders dan HDCP.
Citaat:
Als de DM8000 geen HDCP ondersteund, dan bestaat dus de mogelijkheid dat je problemen krijgt met de ontvangst van HDTV materiaal.

Nee, die krijg je niet, want je onvanger negeert de HDCP-bit dan gewoon.

Je krijgt juist geen problemen. Als je ontvanger wél HDCP support, dán kan je problemen krijgen.
Citaat:
Overigens is HDCP een onderdeel van de HDMI standaard. Je kunt je voorstellen dat de DM8000 HDCP simuleert, maar dan ontstaan er ongetwijfeld juridische problemen.

Precies: onderdeel van de HDMI standaard. Niet van de DVB-standaard (het zit zelfs niet in DVB-S2 volgens mij). Die extra bit kan je dus gewoon negeren zonder met DVB te breken.

Niks simuleren, gewoon negeren. Da's wat anders. Een BT878 emuleert ook geen Macrovision, hij negeert het gewoon.

Laat je niets aanpraten! HDMI is een lokale beveiliging, als het zendende apparaat er niet mee overweg kan, dan zal het gewoon niet gebruikt worden!
Citaat:
hpcd zal dus door derde "illigaal" geemuleerd moeten worden.

Ik zeg het 2x voor de duidelijkheid: niemand hoeft iets te emuleren.. Je moet het alleen negeren.

Wat mogelijk wel gebruikt kan worden is het volgende: een smartcard die _alleen_ in specifieke "ondersteunde" ontvangers werkt, en die ondersteunde ontvangers zullen dan (helaas) wel HDCP bevatten. Zo gaat het nu bij @home ook, en zie, de Samsung HD ontvanger is niet compatible met alle televisies, en de Alphacrypt trekt zich er niets van aan en pompt vrolijk 720p naar mijn HDCP-loze Dell 2405FPW. Ik kan er zelfs films van Film1 HD mee opnemen. De kans dat een Dreambox, met of zonder HDCP, ooit een echte ondersteunde ontvanger zou worden is toch nihil, dus aan HDCP heb je dan helemaal niets. Dan heb ik liever geen HDCP-ondersteuning, dat scheelt me simpelweg het kopen van een nieuwe monitor.

Door het ondersteunen van een CAM voor HD-content die je niet beperkt tot specifieke ontvangers maak je het per definitie al onzinnig om nog HDCP te gebruiken, het signaal kan tenslotte zonder pardon ongecodeerd opgenomen (en naar wens verspreidt) worden.

Ik hoop dan ook van harte dat CDS gewoon de Mediaguard CAM blijft ondersteunen als ze straks met een HD-aanbod komen. Want als ze dat niet doen neem ik er ook geen abo op.

Maar aangezien ik betwijfel dat ze zin hebben in een smartcardwissel voor iedereen die HD wil heb ik (nog) wel hoop. Maar het blijft spannend..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ok ik ben er niet genoeg in thuis om daar echt tegen in te gaan....

Maar lijkt me erg sterk...

 

net zoiets als je voordeur op drie sloten te zetten, en dan de sleutel op te hangen naast de deur..

 

ben bang dat dhcp signaal toch echt gecodeerd wordt verstuurd..

 

grtx , arnold

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ok ik ben er niet genoeg in thuis om daar echt tegen in te gaan....
Maar lijkt me erg sterk...

net zoiets als je voordeur op drie sloten te zetten, en dan de sleutel op te hangen naast de deur..

ben bang dat dhcp signaal toch echt gecodeerd wordt verstuurd..

grtx , arnold

HDCP is niet ontworpen voor waar jij denkt dat het voor is ontworpen. HDCP is ontworpen om te voorkomen dat je een "videorecoder" op je HDMI output aansluit.

In theorie kan dit wel helpen in bepaalde gevallen, als jij een licentie wilt hebben om een Blu-ray speler te bouwen die AACS kan decoderen, dan moet jij ook verplicht HDCP ondersteunen. In theorie komt er dan ook nooit een speler zonder HDCP op de markt.

Wil jij een videorecorder met HDMI input bouwen, dan zal jij nooit een HDCP licentie krijgen.

In de praktijk zal je over een paar jaartjes waarschijnlijk een speler uit China kunnen kopen waarop je met een paar drukken op de afstandsbediening (hidden code) de HDCP uitzet. Beetje net als met regiocodering nu.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een signaal kan ook een HDCP codering bevatten.

 

Dan kan de ontvanger het signaal alleen decoderen als de ontvanger ook geschikt is voor HDCP naast de eventuele normale codering.

De DM8000 kan dat dus niet, of er moet een HDCP emulator beschikbaar komen.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet het nog zien. Zover mij bekend is HDCP slechts ontworpen als "veilige" verbinding tussen apparaten, niet als beveiliging voor de drager, daar is normaal een heel ander systeem (bijvoorbeeld Irdeto, CSS of Seca) voor.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
daar is normaal een heel ander systeem (bijvoorbeeld Irdeto, CSS of Seca) voor.

 

Volgens mij dienen die systemen er toe om het in zijn algemeenheid mogelijk te maken te kijken naar zenders waarop je een abonnement hebt. HDCP moet voorkomen dat het mogelijk is om bepaalde programma's (niet alle) van zo'n zender te kopiëren. De zender kan dan bij een film het HDCP signaal meezenden, waardoor het onmogelijk wordt die film op harde schijf te zetten of op DVD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik moet het nog zien. Zover mij bekend is HDCP slechts ontworpen als "veilige" verbinding tussen apparaten, niet als beveiliging voor de drager, daar is normaal een heel ander systeem (bijvoorbeeld Irdeto, CSS of Seca) voor.


Je kan het zelfs op dit moment al zien. Diverse HDTV zenders via de satelliet zenden HDCP uit en die zijn echt niet te zien met ontvangers die geen HDCP ondersteunen. En dit staat helemaal los van de codering die op deze zenders gebruikt worden.

HDCP is inderdaad een beveiligingssyteem om te voorkomen dat men HDTV content op een DVD. HD of andere drager op te nemen. Echter de satellietontvanger moet ook kunnen omgaan met HDCP op een zender die HDCP uitzendt te kunnen weergeven in HDTV kwaliteit.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je kan het zelfs op dit moment al zien. Diverse HDTV zenders via de satelliet zenden HDCP uit en die zijn echt niet te zien met ontvangers die geen HDCP ondersteunen. En dit staat helemaal los van de codering die op deze zenders gebruikt worden.

Noem er eens één? Kan ik het testen.

DVB-S wel graag.
Citaat:
HDCP is inderdaad een beveiligingssyteem om te voorkomen dat men HDTV content op een DVD. HD of andere drager op te nemen. Echter de satellietontvanger moet ook kunnen omgaan met HDCP op een zender die HDCP uitzendt te kunnen weergeven in HDTV kwaliteit.

En wat zou er volgens jou dan gebeuren als die ondersteuning er niet is? Kwaliteitsverlaging, geen beeld, wat? Even om te kijken..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
daar is normaal een heel ander systeem (bijvoorbeeld Irdeto, CSS of Seca) voor.


Volgens mij dienen die systemen er toe om het in zijn algemeenheid mogelijk te maken te kijken naar zenders waarop je een abonnement hebt. HDCP moet voorkomen dat het mogelijk is om bepaalde programma's (niet alle) van zo'n zender te kopiëren. De zender kan dan bij een film het HDCP signaal meezenden, waardoor het onmogelijk wordt die film op harde schijf te zetten of op DVD.

Dat klopt allemaal: zolang alle apparaten HDCP ondersteunen.

http://en.wikipedia.org/wiki/HDCP

Citaat:
Encryption is done by a stream cipher. Each decoded pixel is encrypted by applying an XOR operation with a 24-bit number produced by a generator. The HDCP specifications ensure constant updating of keys (after each encoded frame).

Encryptie in je eigen apparaten dus. Niet bij de contentmakers/aanbieders.
Citaat:
HD DVD and Blu-ray Disc players allow content providers to set an Image Constraint Token (ICT) flag that will only output full-resolution digital signals using HDCP.

Een flag dus.

http://www.theprojectorpros.com/learn.php?p=theater_hdcp

Daar staat een plaatje, met HDCP Cipher in de transmitter.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Je kan het zelfs op dit moment al zien. Diverse HDTV zenders via de satelliet zenden HDCP uit en die zijn echt niet te zien met ontvangers die geen HDCP ondersteunen. En dit staat helemaal los van de codering die op deze zenders gebruikt worden.

Noem er eens één? Kan ik het testen.

DVB-S wel graag.


De meeste DVB-S zenders zenden geen HDCP signaal mee. Maar DVB-S voor HDTV is ook een aflopende zaak. Alle nieuwe HDTV zenders, op een enkele uitzondering na, zenden uit in DVB-S2/MPEG4 en als ze dat nu nog niet doen dan zullen ze dat in de toekomst zeker gaan doen.

Testen kan je bijvoorbeeld op Premiere. Met een ontvanger of beeldweergave bron die HDCP niet ondersteund kan je het, ook met een geldige abonnementskaart, echt niet zien.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:

Noem er eens één? Kan ik het testen.

DVB-S wel graag.


De meeste DVB-S zenders zenden geen HDCP signaal mee. Maar DVB-S voor HDTV is ook een aflopende zaak. Alle nieuwe HDTV zenders, op een enkele uitzondering na, zenden uit in DVB-S2/MPEG4 en als ze dat nu nog niet doen dan zullen ze dat in de toekomst zeker gaan doen.

Ik heb geen DVB-S2 kaart (nog niet), dus daar kan ik niet mee testen.

Ik weet wel dat Film1 HD het prima deed bij mij.
Citaat:
Testen kan je bijvoorbeeld op Premiere. Met een ontvanger of beeldweergave bron die HDCP niet ondersteund kan je het, ook met een geldige abonnementskaart, echt niet zien.

Premiere is scrambled. Dat blijft zwart omdat ik de Nagravision niet doorkom.

Premiere heeft, net als Sky en @home, een ontvangersrestrictie. Maar je mag mij best CAM die geen ontvangersbeperkingen heeft (die helaas niet bestaat) en Premiere kaart geven.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Premiere kan je gewoon met een geldige abo kaart en bijvoorbeeld een CI module als bijvoorbeeld een T-rex module ontvangen.

 

Er zijn legio van Nederlanders die op dit moment via een niet goedgekeurde (gecertificeerde) HD satellietontvanger kijken naar de Premiere HD zenders.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Citaat:
[color:"red"]# When will the LyngBox be available in shops or via online sales? [/color]

[color:"blue"]The LyngBox will be fully available during February 2007 in retail shops and via online sales. [/color]



Inmiddels is de website aangepast en staat er ineens tweede kwartaal 2007, kortom het loopt alweer uit. De eerste minpunten zijn binnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...