Ga naar inhoud


multytenne beste van het jaar


Gast

Aanbevolen berichten

beste,

 

 

de technisat multytenne word volgens een tijdschrift als beste van het jaar verkozen is dit volgens u ook zo ,deze zou 180 euro kosten zou je er tps en multi met kunnen ontvangen en wat is de grootte van dit ding en wat zijn de bevindingen bij regen

 

 

dank bij voorbaat johan

Link naar reactie
Delen op andere sites


na het lezen van het van het topic ben ik toch nog niet volledig overtuigd ik zit met een coax lengte van 50 m mijn schotel staat ook in een open tuin dus bij regen en sneeuw zou je denken dat er direct uitval zou zijn zijn er mensen die met de zware regenval in augustus nog steeds tevreden zijn over hun schotel of die toch liever terug naar hun 80 cm schotel gaan ,ik heb geen kabel meer en ik zou niet graag bij de minste regenval zonder beeld zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar dat sommige mensen, waaronder ikzelf wachten tot er een uitvoering van 60cm komt die door de extra 15cm een hogere slechtweer reserve heeft.

De multytenne schijnt niet meer eerder uit te vallen dan een 60cm gewone schotel, maar die extra centimetertjes erbij zou het net even wat mooier maken.

 

Een coax lengte van 50m mag het probleem niet zijn, mits er een goeie kwaliteit satelliet coax is gebruikt.

Wat coax in grote lengtes betreft is kwaliteit toch even belangrijk als de kwaliteit van de gebruikte schotel.

Mijn ervaring met bouwmarkt coax is ronduit slecht te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat ie de laatste maand >20% duurder is geworden.

Los vanaf 119 euro. Een schotel+rotor+LNB is goedkoper.

 

Meestal wordt elektronica goedkoper. Zeker als er nieuwe types verschijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de IBC vertelde TechniSat dat ze de 60 cm Multytenne eigenlijk maar onzin vinden, omdat de 45 cm versie overal voldoet (mits goed uitgelijnd). De reden dat ze toch aan een 60 cm versie werken is dat Astra alleen een soort 'stempel van goedkeuring' geeft aan schotels van 60 cm of meer...

 

De twin versie komt ergens in de komende maanden; hij krijgt een iets grotere LNB-eenheid. Een quad-versie is bij TechniSat ook geprobeerd, maar die werd erg massaal en kwam steeds van de muur. Komt dus niet in productie.

 

O ja: de LNB-eenheid van de twin-Multytenne is niet uitwisselbaar met de solo-Multytenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...