Ga naar inhoud


S-VHS output van notebook geeft zwart/wit beeld


EL PIÑO

Aanbevolen berichten

Ik zie wel een hele hoop heen en weer geschrijf over kabeltjes, maar over instellingen op de TV zie ik maar bar weinig.

 

Als je S-Video wilt aansluiten op je TV, dan zijn er (afhankelijk van het toestel) twee mogelijkheden, te weten een echte S-Video aansluiting (dus rond mini DIN plugje) of een Scart ingang met S-Video mogelijkheid (of beide). In het laatste geval moet je op het toestel instellen dat je de Scart ingang met S-Video wilt gebruiken. Doe je dat niet, dan staat hij waarschijnlijk op composiet. Voor S-Video worden de composiet en rood (van RGB) aansluiting van de Scart ingang gebruikt (plus aarde). Staat de ingang op composiet, dan krijg je maar de helft van het signaal binnen, en dat kan best een zwart-wit beeld zijn. Ik vermoed dus dat het TV toestel niet goed staat ingesteld voor S-Video.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Maar, waarom werkt het dan nog niet als ik zowel op een televisie die S-Video als op de televisie waarop het moet worden aangesloten het via de schotelontvanger (die S-Video aankan) aansluiten?

 

Waarom werkt een andere kaart op dezelfde manieren wel?

 

Waarom vind ik op internet genoeg mensen met dezelfde problemen en deze oplossing er bij?

 

Daar ben ik wel benieuwd naar dan.

 

Wat betreft de rest van je antwoord, ik heb een televisie met SCART, en aan de andere kant een mini-DIN met die 7-polig is en anders is opgebouwd dan een standaard S-Video aansluiting, ben ik achter gekomen. De kabel die ik heb heeft aan de ene kant SCART en aan de andere kant een 4-polige DIN connector.

Verder vind ik het niet helemaal 'bevredigend', je zegt dat de helft van het signaal "best een zwart-wit beeld" kan zijn, ik heb liever zekerheid, eerlijk gezegd.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar, waarom werkt het dan nog niet als ik zowel op een televisie die S-Video als op de televisie waarop het moet worden aangesloten het via de schotelontvanger (die S-Video aankan) aansluiten?

 

Ik kan deze zin niet helemaal begrijpen...

 

 

Citaat:
en aan de andere kant een mini-DIN met die 7-polig is en anders is opgebouwd dan een standaard S-Video aansluiting, ben ik achter gekomen.

 

Die 7-polige mini DIN aansluiting is bij mijn weten bedoeld voor speciale ATI kabels, zoals b.v. een HDTV kabel. Je kunt daar niet 'zomaar' een kabel op aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Maar, waarom werkt het dan nog niet als ik zowel op een televisie die S-Video als op de televisie waarop het moet worden aangesloten het via de schotelontvanger (die S-Video aankan) aansluiten?


Ik kan deze zin niet helemaal begrijpen...


Terwijl hij toch heel makkelijk is... Ik krijg hetzelfde op een toestel wat zeker weten S-Video aankan èn goed is ingesteld.


Citaat:
Die 7-polige mini DIN aansluiting is bij mijn weten bedoeld voor speciale ATI kabels, zoals b.v. een HDTV kabel. Je kunt daar niet 'zomaar' een kabel op aansluiten.


ASUS leverde toch gewoon een zelfde kabel (maar dan naar composiet) bij... Niet vreemd natuurlijk dat ik dan (zonder al te veel kennis van die materie) zo'n 4-polige kabel er op aansluit. Overigens staat er ook gewoon S-Video/Composite Out bij.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook de software zijn die om een of andere reden 'detecteert' dat de uitgang geen kleur aankan of zo iets. Bijvoorbeeld met een MCE die via scart is aangesloten zal beeld geven, met de scart aan een RF modulator en een splitter zal de gesplitste scart geen beeld geven op de TV, gelukkig kon je hierbij software matig instellen deze detectie uit te zetten.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het jammer is dat je nergens iets erover terug kan vinden in de "handleidingen" cq of de site van Asus, je moet het maar zien uit-te-vogelen confused.gif

 

Zo'n aansluiting zit er toch niet voor de .... viool op.

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat info gevonden op de website van SIS:

 

 

SiSM661MX

 

3. How can I get the SiS TV-OUT function enable?

 

A: SiS TV-out function supports both NTSC and PAL system. You have to select the one which matches your TV system. In general, it is controlled by a jumper on the motherboard or the graphics card. We suggest you to check your user manual out for the setting. The following is the instruction to connect to TV:

1). Connect with TV by either a S connector or an AV connector.

2). Boot the Win95/98/ME system up then you will find the tap SiS TV-OUT under Display Properties. Choose the display mode to VGA+TV or TV Only then you can get the TV-OUT.

3). If using Windwos 2000, there isn't a tap under Display Properties, Please set your display mode on 640*480 60Hz for NTSC, or 640*480/800*600 50Hz for PAL to get TV-OUT. Don't set your display mode to other mode for TV-OUT, most TV set can't support other display modes except above mode.

 

 

Maar Nu, waar kan ik de manual vinden, niet op de site van SIS shocked.gif ? "We suggest you to check your user manual out for the setting"

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...