Digin Geplaatst: 8 oktober 2006 Geplaatst: 8 oktober 2006 Ik heb Gemini 3.1 in de flash gezet en een USB-stick aangesloten. Nu heb ik deze met succes via het blue panel geformateerd. Nu wil ik de var verplaatsen naar usb, maar kan deze optie nergens vinden. Kan iemand mij opweg helpen?
Tonskidutch Geplaatst: 9 oktober 2006 Geplaatst: 9 oktober 2006 blauw addons setup move /var hdd/usb usb kiezen eerst je dreambox shutdown en reboot kijk ook in het webinterface of de usb automounted is anders gaat het niet goed automount=0 niet automatisch automount=1 wel automounted en na de procedure ook nog een keer shutdown en reboot cheers Niks
Digin Geplaatst: 9 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2006 Thanx voor je reactie, Via de Mount Manager in de webinterface staan standaard twee moint points. Stat Action Type Mount Server/Device Auto X Mount DEV /var/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1 1 V Unmount DEV /var/mnt/usb /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc 1 Deze heb ik allerbei op Automounted gezet. Ik krijg het echter niet voor elkaar om de eerste (part1) te mounten, de tweede (disc) wel. Daarna een shutdown en een start gedaan van de dreambox, maar helaas kan ik de menuoptie om te move´n nog niet vinden. Wat doe ik fout?
Digin Geplaatst: 9 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2006 Helaas werk de oplossing van Tonskidutch bij mijn niet. Is het mogelijk dat anderen kunnen vertellen of zij wel de move optie hebben in Gemini 3.1 i.c.m. een USB-stick?
Tonskidutch Geplaatst: 9 oktober 2006 Geplaatst: 9 oktober 2006 Citaat: /var/mnt/usb dat is natuurlijk degene die je automount instelt de dev is systeem embedded en altijd gemount als die niet wilt is er iets mis met je setup van het image ik moet wel eens (bij verstandsverbijstering) twee maal het image erop knallen en dan gaat het echt via de procedure die ik geschreven heb. cheers Niks
Digin Geplaatst: 9 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2006 Bedankt voor je reactie. Ik zal binnenkort de image er opnieuw opzetten en laat je het resultaat weten.
Tonskidutch Geplaatst: 9 oktober 2006 Geplaatst: 9 oktober 2006 OF OPnieuw een factory reset doen en opnieuw instellen dat kan een 15 minuten besparen ik ben met flash en instellen 25 tot 30 minuten bezig ik scan daarbij nooit de zenders (die gaan per dreamedit erin) als ik enkel factory reset doe is het in 8 a 12 minuten gefixed dus dat kan eventueel ook cheers Niks
Digin Geplaatst: 13 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2006 Ik heb inmiddels de optie gevonden: Blauw Extra/Instellingen Var verplaatsen
michel130 Geplaatst: 13 oktober 2006 Geplaatst: 13 oktober 2006 Heb jij niet dat na een reboot de usb disk is verdwenen? Ik heb wel altijd mijn HD, maar USB moet ik steeds opnieuw mounten. Ik heb de gemini max var erin gezet en wilde op de usb een swap file maken en dat ik multiboot image erop zet. Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4
Digin Geplaatst: 14 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2006 Als je de optie om te 'verplaatsen' bedoel, dan is deze bij mij verdwenen uit de Extra/Instellingen. Gelukkig maak het nu niet uit, omdat deze toch werkt. Verder heb ik gezien dat in de Mountmanager van de Webbrowser, er een mount is bij gekomen: Stat Action Type Mount Server/Device Auto V UNMOUNT DEV /var/mnt/usb /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc 1 V UNMOUNT DEV /var /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc 0 Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen