Ga naar inhoud


FC4 IP Aliasing? vraag


MagicOnline

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij op weg helpen met het volgende.

 

Ik heb een FC4 machine met 2 ip's op de zelfde nic

beide ip's moeten connecten naar een ander programma op de zelfde poort

Hoe kan ik er voor zorgen dat het goede ip bij het juiste programma uitkomt en het programma ook weer antwoord via het goede ip.

 

Dus:

aanvraag op IP1 wordt door gezet naar programma 1 en antwoord weer via IP1

aanvraag op IP2 wordt door gezet naar programma 2 en antwoord weer via IP2

 

of is het niet mogelijk wat ik wil?

 

Andere poort gebruiken is trouwens geen optie, ik wil 2 machines samenvoegen namelijk.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als het twee verschillende programma's zijn die op een verschillende ipadressen zijn geconfigureerd, lijkt me dat geen probleem, je moet wel in de config van het programma zetten dat deze alleen reageert op dat bepaalde ip adres.

 

Het wordt wel een probleem als je dit van buiten af (Internet) wilt benaderen, de router of firewall weet niet waar het deze request naar toe moet sturen, maar in een intern netwerk moet dit geen probleem zijn, je gebruikt een ander ipadres, vanaf internet heb je vaak maar 1 ipadres (ADSL, etc..).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als je iets specifieker kan zijn in je vraagstelling, dan kan ik je misschien wel helpen.

Wil je bijvoorbeeld twee verschillende versies van Apache draaien, dan geef je gewoon aan in je config file van je Apache installaties welke IP en poort hij naar moet luisteren.

Als je naar programma's kijkt die door de internet superserver (inetd) worden opgestart, dan wordt het lastiger en erg afhankelijk van de versie van inetd.

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...