Ga naar inhoud


The box on-air


Murdock

Aanbevolen berichten


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Vanaf volgend jaar wordt The box trouwens Comedy Central.


Als ik scan dan komt er een zendernaam Nickelodeon/The Box te voorschijn. Dus niet apart, gaan ze de ruimte delen, dus??!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zoals bekend was geworden, gaan The Box en Nickelodeon een kanaal delen (The Box begint dan om 20:00). Talpa gaat 24 per dag uitzenden op het houdige kanaal.

 

Vanaf 1 december komt Nickelodeon (gelijk met de bestaande plek) bij The Box. Vanaf 16 december is het dan officiëel (dan wordt Talpa dus ook 24 uur).

 

The Box houdt vanaf 16 December dus op te bestaan als een zender die per regio verschilt. Er komt één nationale versie, die de kabelmaatschapijen van de astra satelliet kunnen plukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

just some more background info.

 

Op het moment is het zo dat nickelodeon een aantal "triggers" in de teletext beeldlijn (geloof dat het lijn 21 of 23 is) genereert op het moment dat er een commercial blok begint. Via een ontvanger op de kabelkop stations word dit signaal opgevangen en gebruikt om lokale ad-insert te doen. (ik weet alleen niet of dit bij elk reclame blok gebruikt word, maar het is wens dit systeem bij de nieuwe nick/box zender ook weer operationeel te hebben)

 

Verder is er een deal met nob om een playout systeem te leveren. Deze playout is de oude installatie van jetix. (deze draaide tot 1 november nog, maar jetix heeft zijn playout nu ondergebracht bij kpn ipv het nob)

Er word op dit moment met man en macht gewerkt om deze installatie te verhuizen van het jetix gebouw naar het mediapark. Deze set heeft trouwens al het een en ander meegemaakt. (foxkids,jetix en dan nu nick/box)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke playout systeem wordt er gebruikt als ik vragen mag?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een gewone PC, vind ik de beeldkwaliteit helemaal niet verkeerd, en volgens mij is er ook niet echt beknibbeld op bandbreedte. (Ik heb gisteravond een halfuurtje gekeken). Volgens mij is de zender nu helemaal non-stop, maar daarin kan ik mij vergissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe de teletekst precies werkt weet ik niet precies, maar het is gewoon software matig en word dus gewoon ge-insert in het video signaal. Het is een pentium4 pc met een geluidskaart, videokaart (wel niet een hutsefluts kaartje maar een redelijke kaart)audiokaartje met een minijack verbonden met een beringher compresor/limiter. Verder is deze pc geleverd door thebox, en kan deze op afstand bestuurd worden dmv remote desktop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...