Ga naar inhoud


Wat gebeurt er in de nacht van 26-27 november?


Gast Sioux

Aanbevolen berichten

Op het info kanaal staat dat in de nacht van 26-27 november een wijziging in het netwerk zal plaatsvinden. Dan moet je de fabrieksinstellingen herstellen en een zenderscan uitvoeren. Daarbij staat ook vermeld dat we tijdelijk meer regio kanalen ontvangen, wat dan weer in de loop van 2007 zal veranderen.

 

Weet iemand de details hiervan? Ik hoop namelijk niet dat de extra regio zenders weer ten koste van bestaande zenders gaan. Als abonnee gaan we er steeds meer op achteruit (ZDF weg voor voetbal en nu 5 kanalen FTA).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Waarschijnlijk worden de publieke omroepen op de publieke multiplex gezet. (zitten nu verspreid)


Aha! Dan snap ik alleen niet waarom we dan "tijdelijk" meer regiokanalen ontvangen. Dat moet dan toch ten koste gaan van andere zenders, er is tot 11 december toch geen extra ruimte?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat KPN dat niet zo gaat laten.

 

Op 11 december start het zogenaamde Switch Over Network (DVB Layer 6)

Veel sterke zenders, De meeste horizontaal gepolariseerd.

 

 

In de loop van 2007 wordt dit vervangen door de Publieke Multiplex.

Minder sterke zenders en verticaal gepolariseerd.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-27 november wordt er overgeschakeld van de oude multiplexer in Hilversum naar de nieuwe. Daarbij gaat men terug van vier "nationale streams" (de streams met b.v. de commerciëlen) naar drie.

Omdat bij de nieuwe multiplexer het niet mogelijk is twee regionale in één stream te zetten (vraag me niet waarom) worden op plekken waar twee regionale zenders beschikbaar zijn twee "publieke streams" uitgezonden. (B.v. Rotterdam e.o. TV West en Rijnmond.)

René.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...