Ga naar inhoud


Ongekende uitzending in Gent


matthew_be_wvl

Aanbevolen berichten


Citaat:
Zou het dan toch waar zijn....?

Tijdje terug had minister Bourgeois nog laten verstaan dat hij de Belgische kanalen allemaal in DVB-t wil en daar op een interactief netwerk uit te bouwen.

Zou mooi zijn...

Maar zal er waarschijnlijk nooit komen.
Anders zal het bedrijf die hier telefoon en internet ook aanbied,hun toestellen niet meer aan de straatstenen kwijtgeraken,en ontvangen de gemeente's geen inkomsten meer.
ik vind het spijtig,dat we in belgië één van de landen zijn van europa die het minst dvb-t zenders hebben.In bepaalde landen kan het gratis,in bepaalde landen tegen betaling.Als een dvb-t zendpark moet onderhouden worden,dan heb ik er wel voor over om te betalen voor een deftig zenderpakket van bvb 25 zenders waaronder minimum 5 documentaire kanalen,en een paar muziekkanalen.
Maar helaas zijn wij gedupeerd,omdat belgië het meest bekabeld land is van europa.Dit mede mischien door de grote subsidie's die gemeente's gaven zo'n 16 jaar geleden.Velen hebben hun hark naar de eeuwigheid gestuurd,en overgestapt naar de kabel.Als die subsidie er niet geweest,dan stonden er nu misschien nog een heel deel harken,en zou er misschien wel iemand een dvb-t pakket opstarten.
Al denk ik,dat de slaagkans in belgie toch relatief zou zijn.of misschien wachten totdat de kabel hun analoge uitzendingen hebben gestaakt of als ze grondig beginnen de analoge uitzendingen uit te faseren.Want dvb-t is gemakkelijk te instaleren,maar helaas gevoelig voor netwerk (elektriciteits) storingen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Geen idee wat voor type ontvanger je hebt maar de oudere Topfields storen zelf een deel van de UHF band plat als je de meegeleverde antenne te dicht bij de ontvanger zet. Je ziet op de kanalen vanaf ± 34 t/m 43 de signaalmeter overal even ver uitslaan terwijl er helemaal niets op die kanalen zit (in de test opstelling hier).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...