Ga naar inhoud


Fax over VoIP software voor gebruik met sip provider


Big fellow

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar software die het volgende mogelijk maakt;

 

Ik wil een document wat wordt gegenereerd op een linux machine versturen naar een fax machine. Echter ik wil geen faxmodem in de linux machine hebben, maar ik wil connecten naar een voip provider en vanaf het nummer van de voip provider de fax versturen. (Dit aangezien de linux machine in een datacenter hangt waar geen telefoonlijnen aanwezig zijn hiervoor, tenzij je diep in de buidel tast...)

Wat de software dus moet doen is het document verwerken naar een fax formaat, de fax toontjes genereren, deze in SIP pakketjes proppen en naar mijn VoIP provider sturen.

 

Ik heb al gezocht op Google, maar kan eigenlijk niets vinden wat hieraan voldoet. Het zijn meestal fax -> email applicaties of voor Asterisk applicaties die faxen mogelijk maken over een voip verbinding.

 

Heeft iemand al eens zoiets gevonden of gebruikt?

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


theoretisch zou dat toch moeten kunnen met sipura 3000

alleen het versturen heb ik nog geen succes mee geboekt ontvangen werkt wel.het faxen zelf loopt gewoon via een printer met een fax mogelijkheid.dus ipv dokument afdrukken dokument verzenden via fax.

dan heb je dus niet het faxmodem in de linux maar in het faxapparaat of printer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil dus niet mijn sipura ATA hiervoor gebruiken! Want dan moet ik een modem in de machine prikken, deze via een telefoonkabel aan de ATA knopen welke het allemaal omzet naar SIP pakketjes. Ik zoek een volledige software oplossing waarbij dit dus niet noodzakelijk is...

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bedankt voor je suggestie, maar nee.

Ik wil dus absoluut geen extra hardware gebruiken. Het moet allemaal software matig gebeuren. Dit aangezien de machine in een datacenter hangt waar geen telefoonlijnen beschikbaar zijn, en dat de machine ook geen plaats heeft voor een intern faxmodem. (En nee, ik wil ook geen extern faxmodem gebruiken.)

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de links. (Vooral de eerste was leerzaam). De 2e link kende ik al...

Ik ben echter op zoek naar een fax-software welke dus geen fax modem gebruikt als modem, maar een voip verbinding gebruikt al modem.

Dat kan ik jammer genoeg nergens vinden....

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ik ben echter op zoek naar een fax-software welke dus geen fax modem gebruikt als modem, maar een voip verbinding gebruikt al modem."

 

Dat kan dus met Asterisk (d.m.v. tfax en spandsp) alleen zal het nooit betrouwbaar werken over voip. Je kunt het volgens de eerste link redelijk betrouwbaar maken d.m.v. de A/U Law codecs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan het met asterisk, maar dan moet ik wel provider hebben die de juiste software daarvoor op asterisk heeft draaien. (Zelfde als Asterfax gebruiken, dat moet ook bij de provider draaien...) Als ik b.v. een van mijn XS4ALL VoIP nummers wil gebruiken dan zou het allemaal moeten worden geconfigureerd aan de kant van XS4ALL..

 

Als ik nu eerst software kan vinden die een T38 verbinding kan opzetten, dan hoef ik daarna "alleen" nog maar een provider te vinden die T38 kan termineren op het POTS net van KPN...

 

Maar als dit allemaal niet gaat werken dan zit er niets anders op dan buiten het datacenter een extra server te gaan inrichten die alleen maar faxen gaat versturen (en eventueel gaat ontvangen...)

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat het allemaal via asterisk kan, maar wil eigenlijk voorkomen dat ik een asterisk server moet installeren om dit mogelijk te maken. En buiten dat wat ik er van heb begrepen werkt het alleen goed als de desbetreffende asterisk server ook aan het POTS net hangt...

 

Ik ga wel eens spelen met asterisk in een VM om te kijken hoe dat nu allemaal werkt.

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...