Ga naar inhoud


Alleen letters, cijfers, streepjes en punten toestaan in textvak bij PHP


EL PIÑO

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een simpel-whois scriptje in PHP, via het Linux-commando 'whois'.

 

Echter nu wil ik voorkomen dat men door er het pipe-teken ('|') en een opdracht achter te zetten ook andere opdrachten kan uitvoeren, ik dacht dit op te lossen door alleen cijfers (0-9) letters (A-Za-z) en een liggend streepje (-) of punt (.) toe te laten in het textvakje, maar hoe doe ik dit het beste?

 

Of is er een betere manier om één en ander hier tegen te beschermen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met een regex (regular expression)? http://nl.php.net/manual/en/ref.regex.php

Trouwens in z'n algemeenheid heel erg oppassen met system calls... Als het even kan zou ik voor je whois script de web interface van de registrar gebruiken. Is gemakkelijker en veiliger!

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is puur voor eigen gebruik hoor, een simpel 'lean and mean' scriptje als ik ff snel wat wil checken. Heb inmiddels iets gevonden waardoor ik geen overige systemcalls in het veld kan invoeren. Als ik het zo doe:

 

Code:
   UW PICO 4.10                 File: whois.php           system('whois '.escapeshellarg($domain));

 

En ik typ achter bijv. de domeinnaam | cat /proc/cpuinfo, dan zou ik eerst de processorinfo te zien krijgen, nu geeft hij 'No whois server is known for this kind of object.' aan, omdat hij het als één opdracht achter whois behandelt.

 

$domain is hier natuurlijk de domeinnaam of het IP-adres dat in het tekstvak wordt ingevuld.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...