Ga naar inhoud


bleutooth als GSM repeater ?


trust

Aanbevolen berichten

Op m'n werk hebben we na een brand , als noodoplossing een geisoleerde ruimte in een loods gebouwd .

De wanden van de loods bestaan uit damwand-profiel (staal)zonder ramen of andere openingen , het dak uit eternit golfplaten .

In de loods werkt de gsm goed , maar in die geisoleerde ruimte (16 x 25) waarvan zowel het dak als de wanden van sandwich-panelen zijn gemaakt en zonder ramen is uitgevoerd , is de GSM ontvangst 0 (nul).

 

Voor dat probleem bestaan repeaters , maar gezien het tijdelijke karakter (paar maanden , dan gaan we naar een nieuw pand) vinden we dat een prijzige oplossing .

 

Nu vroeg ik me af of dat niet middels bleutooth op te lossen is ? Gsm buiten de geisol. ruimte / bleutooth op zak ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het GSM signaal 900 mhz of 1,8 ghz heeft een lagere frequentie als de Bleutooth 2,4 ghz daarom denk ik dat die signalen helemaal niet door de muur heenkomt.

 

NAtuurlijk is het bleutoothsignaal wel sterker met die korte afstand, even proberen met een bleutoothoorsetje of een draadloze navigatie (buiten de antenne en binnen de navigatie)en je weet het antwoord.

 

Kan je niet gewoon een buitenantennetje aansluiten of een ringleiding, zodat het naar binnen straalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het GSM signaal 900 mhz of 1,8 ghz heeft een lagere frequentie als de Bleutooth 2,4 ghz daarom denk ik dat die signalen helemaal niet door de muur heenkomt

 

Ik kan in de wand een nis maken van kunststof , waar de gsm kan staan .

 

Helaas heb ik niets op het gebied van bleutooth om e.e.a. uit te testen , vandaar mijn vraag hier .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Laat iemand met een telefoon die ook bleutooth heeft buiten de ruimte staan en ga zelf emt een bleutooth telefoon in de geisoleerde ruimte, kun je meteen controleren of het uberhaubt wel werkt. Probeer maar iets simpels over bleutooth te sturen, klein foto of zo.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...