Ga naar inhoud


Gedecodeerde opname blijft zwart


Coliseo

Aanbevolen berichten

Hoewel ik met die instellingen niet volledig mee ben : in mei vorig jaar ben ik even over de grens gegaan om in een nederlandse zaak de hele infrastructuur te kopen, dus van schotel, over LNB, coax tot de receiver, zelfs inclusief de Aston CI en de kaart van TV Vlaanderen. Ik heb op één namiddag alles geïnstalleerd, en voor zover ik mij nog herinner heb ik totaal niets gewijzigd aan de instellingen van de Inverto. Dit was ook niet nodig, want alles werkte perfect na het scannen van Astra [natuurlijk heb ik wel een menu met voorkeurzenders aangemaakt, en enkele voorkeursinstellingen geprogrammeerd i.v.m. de opname, maar mochten deze verdwijnen ingevolgen een reset, is dit niet zo erg]. Ofwel draait alles bij mij sowieso op fabrieksinstellingen, ofwel had de verkoper reeds één en ander aangepast. Dit is trouwens niet onmogelijk, aangezien hij mij vertelde dat het zwakke punt van de Inverto de harde schijf was, in die zin dat de contacten soms loskwamen ingevolge trillingen van het transport. Hier vertelde hij uitdrukkelijk dat hij dit had nagekeken. Het is dus niet onmogelijk dat hij naar aanleiding van deze interventie eveneens instellingen gewijzigd heeft om alles gebruiksklaar te maken (?).

Mocht een eventuele reset naar de fabrieksopstellingen zich opdringen, dan zou ik zeker vooraf alle instellingen noteren...

Bij een vorige Inverto-update heb ik evenmin de fabrieksinstellingen gereset, noch bij een recente update van de Aston-CI. Dit kan misschien wel een verklaring zijn op de titel van deze topic...

Al doende leert men, en ik heb in feite weinig SAT-historiek, behoudens het feit dat er ergens in het zuiden van Europa nog een oude (niet oneerbiedig bedoeld) Echostar 3000ip heb staan waarbij ik nog nooit met updates of resets geconfronteerd werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Twee dingen:

1- als je alleen maar één schotel aan de machine hebt hangen is het natuurlijk erg eenvoudig. Standaard staat Astra 1 voorgaats, dus scannen en klaar. Als je er echter een complex systeem aan hebt hangen, wordt het voor een leek een behoorlijk verhaal;

2- updates: veelvuldig updates is lastig, maar het betekent wel dat de fabrikant dingen verbetert. En dat betekent natuurlijk weer dat er dingen te verbeteren waren. Overigens: je hoeft geen update uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Overigens: je hoeft geen update uit te voeren.


Ik vermoed inderdaad van niet, maar naar analogie met computersoftware raak je misschien hopeloos achterop als niet tijdig updates binnenhaalt. Ik vrees dat dit soms tenkoste kan gaan van compatibiliteit tussen de verschillende componenten die het geheel vormen (receiver, CI, kaart,...).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...