Ga naar inhoud


Seca 2 kaart V7.3 Nederland te bewerken (MOSC) ?


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: scirocco60


tevens ben ik ook nog met de 5030 de suiz* unlooper bezig.
maar allemaal de zelfde ant en timings.
er zit 2 maal 27 pf op dat is volgens mijn wel goed.
gr ron

Draai de print om, zodat J4 connector aan de bovenkant (van je af) zit, en de serial connector aan de onderkant (naar je toe). Er loopt een printbaan vanaf J4 pin 6(meest rechtse pin) naar de bovenste pin (linksboven) van het 100mhz crystal. Deze printbaan moet je met bijv. een stanleymesje even voorzichtig doorkrassen. (Je kun er later altijd weer een brug op solderen indien gewenst.) Als deze printbaan door is, dan moet het een stuk beter gaan met je timings smile
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 677
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Asure,

 

Citaat:
(Je kun er later altijd weer een brug op solderen indien gewenst.)

 

Idd, wel even om denken dat de unlooper zelf niet meer te programmeren is wanneer de baan is doorgekrast, dat kan je oplossen door gebruik te maken van een schakelaartje, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@blokker1,

 

Citaat:
ik heb mijne ook doorgesneden, maar bij mij kan ik de xilinx en de atmel gewoon programmeren.

 

Zou kunnen alleen blijft de vraag of het programmeren dan ook goed gebeurd. De software kan aangeven van wel, maar of dat dan ook het geval is, met alle nare gevolgen van dien, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zilverster
@blokker1,

Citaat:
ik heb mijne ook doorgesneden, maar bij mij kan ik de xilinx en de atmel gewoon programmeren.


Zou kunnen alleen blijft de vraag of het programmeren dan ook goed gebeurd. De software kan aangeven van wel, maar of dat dan ook het geval is, met alle nare gevolgen van dien, gr.

Zilverster.

Bij de unloopers waar deze baan doormoet heb ik nog niemand gehoord die niet meer kon proggen nadat de baan door was. En dan bedoel ik ook echt proggen + verify en _errug_ vaak heen en weer tussen 100mhz en andere varianten.

Zoals blokker zegt, zal het mogelijk verschillen tussen de vele versies v/d unloopers die in omloop zijn. Ik heb het echter niet mee gemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

zo te zien loopt het spoor van de xilinx naar het kristal, onder weg heb je dan nog de aansluiting naar de jtag.

ik denk dat als je het spoor zoals bij sommige readme aan de bovenkant van de print doorsnijd je wel een probleem hebt met proggen.

gr blokker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Asure
Origineel bericht van: scirocco60


tevens ben ik ook nog met de 5030 de suiz* unlooper bezig.
maar allemaal de zelfde ant en timings.
er zit 2 maal 27 pf op dat is volgens mijn wel goed.
gr ron

Draai de print om, zodat J4 connector aan de bovenkant (van je af) zit, en de serial connector aan de onderkant (naar je toe). Er loopt een printbaan vanaf J4 pin 6(meest rechtse pin) naar de bovenste pin (linksboven) van het 100mhz crystal. Deze printbaan moet je met bijv. een stanleymesje even voorzichtig doorkrassen. (Je kun er later altijd weer een brug op solderen indien gewenst.) Als deze printbaan door is, dan moet het een stuk beter gaan met je timings smile

inderdaad werkt de 5030 een stuk beter bij het onderbreken van de print baan.
ik heb diverse kaartje's liggen die ik niet kon uitlezen (key's)
dat is nu wel gelukt met de 5030.
weer een stapje verder.
maar nog lang niet waar ik wezen moet.
maar dat is hobby.
bedankt voor de tip.
gr ron

humax 5400/skystar 2 /moteck 2100 A/ Vu duo/skystar hd/vu solo2/triax 98 cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

effe een vraag,

ik heb nu op 1 (nooit geactiveerde )kaart eindelijk een mk0,mk1 (F0,51)en ppua, serial en datum geschreven naar de kaart maar als ik mijn gelogte emm string stuur antwoord de kaart met 9002 lijkt me dus niet goed, als ik de emm's decoder met de mk's krjg ik netje de juiste nieuwe sleutels en datum's te zien. wat vergeet ik? of is er wat beschadigt. wel staan de mk2 en mk3 nog op de kaart maakt dit uit?

 

wie weet een oplossing

ik zal ook eens opscheppen:

humax5400, humax5400Z,philips 6072, 2x nokia dbox2 kabel, 1x nokia 9500 sat,

sagem dbox2 kabel, samsung 9401r kabel en een lege bankrekening

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je die gegevens naar de juiste provider geschreven? dus 006A

 

Welke datum heb je geschreven? Ik kan me voorstellen dat door een "te nieuwe" datum je geen update krijgt.

 

Ook moet je de data van een werkende kaart hebben.

 

Je hoeft alleen de serial, de MK01 en de PPUA te schrijven om een heractivatie te krijgen. De rest wordt dan vanzelf geschreven.

 

De C1 40 van de her activatie moet 90 17 zijn.

 

zo werkte het iig bij mij.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ppua hoef je eigelijk ook niet te schrijven en datum ook niet.

het is al vaker geschreven, alleen serial en masterkey 00 (F0 genoemd bij fd) op provider 6A is voldoende.

dan een heractivatie en deze schrijft dan ppua de key 01 en 0c 0d en 0e de datum en de pbm.

hoe meer je met fd schrijft naar de kaart des te groter de kans dat je ergens in de eeprom wat verkeerds schrijft en de kaart niet meer goed werkt.

gr blokker

Link naar reactie
Delen op andere sites

@blokker1,

 

 

Citaat:
hoe meer je met fd schrijft naar de kaart des te groter de kans dat je ergens in de eeprom wat verkeerds schrijft en de kaart niet meer goed werkt.

 

Genoemde problemen kunnen zich ook voordoen wanneer de kaart in een verkeerde ATR heeft gestaan, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm... ziet er dus niet goed uit.

De kaart is zeker een paar keer in atr4 mode geweest.

 

mk sleutels zijn zeker goed anders kan ik ook geen emm decoderen.datum is van de maand er voor maar zou bij een heractivatie toch niet uit moeten maken.

 

nog even voor de duidlijkheid, we schijven de plain (niet gecoderde) sleutels naar de kaart toch?

 

ik zal ook eens opscheppen:

humax5400, humax5400Z,philips 6072, 2x nokia dbox2 kabel, 1x nokia 9500 sat,

sagem dbox2 kabel, samsung 9401r kabel en een lege bankrekening

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...