Gast Geplaatst: 27 januari 2007 Geplaatst: 27 januari 2007 Hallo iedereen. Via een cifs mount kan ik een film van de 500s op de harde schijf van mijn pc plaatsen onder het ts formaat. Hierin zit ook de teletekst info vervat. Bestaat er nu een programma om een dvd te branden van deze film, en de ondertitels mee te branden, die bvb. beschikbaar zijn op pagina 888 van die teletekst ? Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is Dank lucdec
Tonskidutch Geplaatst: 28 januari 2007 Geplaatst: 28 januari 2007 de teletekst ondertitels zitten niet in de TS stream maar worden separaat geladen tijdens het kijken. dus die kun je niet MET die TS stream opnemen. daarmee is het niet mogelijk deze überhaupt naar PC te krijgen en überhaupt te mixen met je DVD author cheers Liberty Anette Askvik
Gast Geplaatst: 28 januari 2007 Geplaatst: 28 januari 2007 Dan heb ik het verkeerd voor. Ik dacht dat de teletekstinfo vervat zat in de transportstream. Ik weet dat als je ondertitelt via teletekst, en dan opnemen op je video, je videoband ook ondertitels heeft. Zoiets is dus niet mogelijk met de 500s en een pc
Jean-Claude Geplaatst: 29 januari 2007 Geplaatst: 29 januari 2007 ik gebruik projectX om de ondertitelingen van pagina 888 uit de TS stream te halen. Verder gebruik ik Ulead DVD Workshop om van de uit projectX komende video, audio & teletext bestanden een DVD te maken met alles erop en eraan. Die DVD Workshop is wél payware...... DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast Geplaatst: 29 januari 2007 Geplaatst: 29 januari 2007 Bedankt Jean-Claude. De teletekst ondertiteling zit dus toch vervat in de ts stream. ProjectX heb ik geinstalleerd op mijn pc maar ik vindt het zeer moeilijk om mee te werken. Kan je mij niet een beetje op weg helpen hoe ik die ondertitels daaruit krijg ?
Jean-Claude Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 nadat je de ts stream in projectX hebt ingeladen, en nadat je eventuele edit-points hebt aangeduid (om ongewenste stukken uit de stream te knippen) klik je op de process knop. er gaat een nieuw venster open, kies voor de "demultiplex" mode (eerste radio-button) en klik maar op GO. ik dacht wel dat ProjectX al per default ingesteld was om de ondertitelingen van pagina 888 eruit te halen. Als projectX gedaan heeft vind je een .txt logfile, hier kan je zien welke stream hij gevonden heeft en wat hij ermee heeft gedaan. De ondertiteling zit in een .sub bestand (dacht ik, ben niet 100% zeker van de extensie). Het kan natuurlijk altijd zijn dat er geen ondertiteling werd meegestuurd, je kan het beste testen met een stream van BBC of ITV, die zijn voor 90% ondertiteld via 888. het is ook mogelijk dat je de setup van ProjectX eerst eens moet doorlopen, kies in het Process scherm voor File > Option en bekijk alle tabbladen. Ik denk dat de teletext processing in het "output" tabblad staat vermeld. Ondertiteling moet zijn aangevinkt, met aanduiding van de juiste pagina's. ProjectX is inderdaad heel krachtig, en dus complex in het gebruik, gelukkig moet je niet veel wijzigen aan de basisinstellingen. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast Geplaatst: 17 februari 2007 Geplaatst: 17 februari 2007 Hallo Jean Claude, Heb tijd gevonden om te testen Ik heb dus een ts file opgenomen. Volgens uw procedure wordt die opgesplitst in een media file (beeld), een sub file (ondertitel) en 2 audio files (engels en frans). Dit werkt dus perfect. Nu had ik daar graag een ondertitelde dvd van gebrand. Dat Ulead DVD Workshop programma ken ik niet, Zijn er eventueel nog andere gemakkelijk te gebuiken programma's waar iemand ervaring mee heeft. Dank !
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen