Ga naar inhoud


[Vista] internetverbinding en surfen


pietpiet50

Aanbevolen berichten

Zit al een tijdje met het volgende probleem:

 

Heb sinds kort een Toshiba Laptop met een origine (pre-installed) Vista Premium erop. Alles werkt hiervan als een speer, MAAR heb alleen een probleem om hiermee op internet te komen.

 

Ik heb zowel bedraad als draadloos, beide al geprobeerd, ook de een uitgezet en de ander ingeschakeld, maar ik kom of helemaal niet of traag op internet. Het heeft heel even goed gewerkt, maar na het installeren van een printserver is het weer terug bij af.

 

Alles staat op Automatisch DHCP, adressen worden ook toegekend. Heb IPv4 en IPv6 al eens uitgeschakeld. Ben ook al eens geswitched tussen PRIVE en OPENBAAR netwerk. Firewall staat uit, geen antivirus programma's. Heb al naar de rechten van gebruikers gekeken. Terwijl de 3 andere computers wel gewoon op internet komen (MAC, Win2003 en Win2000).

 

Normaal heb ik nooit problemen als een computer bedraad erbij geprikt wordt. Draadloos moet je inderdaad instellen. Zie ik een beveiligingen over het hoofd????? Heb wel door dat je veel meer moet instellen.

 

Draai zowel met Explorer 7 als met Firefox 2.01

 

En als er al verbinding is , gaat dit echt zeer traag. Heb een livebox van Wanadoo/Orange en een 20Mbit verbinding, bij de andere computers geen problemen.

 

Wie heeft voor mij de gouden tip ? ? ? ?

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan je met Firefox wel in het webbased menu van de livebox?

 

Ik had ook probs met de lan bedraad, wel lan beperkt, maar geen verbinding te krijgen met de modem/router.Diagnose en herstel gaf geen verbinding.

 

Na verwijderen lan en opstarten weer dezelfde vista driver aangeven, hehe nu was dat voor mij opgelost. Drivers in de knoei hou ik het maar op.

 

Mijn speedtouch716 meteen via firefox weer aanspreekbaar in IE7 niet.

Ip lease gedaan en daarna vast ip in de config op die poort aangevinkt v/d speedtouch.

IPv4 en IPv6 beide actief, via IPv4 automatische ip in Vista en verder niets opgegeven, en daarop verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

 

Via Firefox kan ik in de livebox komen en ook in de Linksys router, geen probleem.

 

Het gekke is, dat het soms de volgende dag wel weer goed werkt. Nu heb ik bijvoorbeeld perfect internet radio en snel surfen, terwijl ik dat gisteravond niet had. Internet radio 2 sec elke keer, en surfen ging traag als met een inbelmodem. Heb 's nachts echt niets veranderd, en nu draait het wel weer.

 

Je wordt bijna bang om iets ter veranderen, heel vaag dit alles.

 

Vond wel op het internet nog een tip om een groep 'iedereen' of 'everyone' aan te maken in de gebruikerslijst om te communiceren met andere pc's. Dit haperde namelijk ook nog al eens. In XP staat dit er volgens mij standaard in.

 

Meer reacties of tips blijven welkom!

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...