Ga naar inhoud


Digitenne, complete pakket met DVB-T FTA only receiver


Gast

Aanbevolen berichten

Gast m.boretti

Met de stelling dat het goed is dat kijk- en luistergeld in Nederland niet meer apart geind wordt ben ik het niet mee eens.

Vroeger betaalde iedereen een vast bedrag voor het hebben van een radio of tv of beiden. Een duidelijk en doorzichtig systeem.

Toen moest plotseling weer iets 'sociaals' bedacht worden: iedereen betaalt via de inkomstenbelasting, dus een zoveelste procent van je belastbaar inkomen.

Ik heb berekent dat ik bijna 3x zoveel ben gaan betalen als vroeger! Dus mijn idee is, dat het de staat natuurlijk veel meer zal opbrengen als voorheen, want wat voor mij geldt geldt ook voor een ander. Het slimme van dit systeem is, is nl. dat het niet precies duidelijk voor een een en ander is wat men betaalt.

Ik heb ook een huis is Frankrijk. Daar heb ik opgegeven dat ik daar 1 tv heb. Voor die ene tv betaal ik een bepaald bedrag. Omdat ik een vakantiehuis heb, en daar niet de hele tijd ben, betaal ik maar een gedeelte van dit bedrag. Daarvoor krijg van de Franse staat 16 tv kanalen vanaf de PIC du Midi: schitterend beeld in uitstekende kwaliteit!

Zo kan het dus ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Volg je de Duitse politiek ook in dit opzicht?

 

Ik heb regelmatig het gevoel, dat de Duitse omroep zich een ruime

jas aanmeet. Om dit te bekostigen, moet zelf omroepbijdrage worden betaald voor een PC!

 

Ook de BBC moet kort worden gehouden. Zij heeft regelmatig nogal wilde plannen die een hoop (belasting)geld kosten. Gelukkig

steekt de Britse politiek daar steeds een stokje voor.

En dan blijft er toch nog zat geld beschikbaar. Bijna het hele DBV-T pakket is vrij te ontvangen, plus satelliet, DAB, en internet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat jullie Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk als voorbeeld nemen. Maar neem dan ook even de bevolkingsgrootte van die landen in beschouwing. Het scheelt nogal of je een de zenders met 16 of 60 miljoen betaalt. Als je het doorrekent zijn we in Nederland nog goedkoop uit.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Dus met andere woorden maak je niet dik dun is de mode,Wie niet steeld of erfd moet werken tot hij sterft.Betalen doe je toch daar komt bijna niemand onder uit.Het gaat er om zelf ook nog wat over te houden.

Pardon? Waar slaat dit precies op? Overigens is het steelT of erfT (sterft schrijf je dan weer wel goed).

Mijn punt was juist dat we in Nederland relatief goedkoop uit zijn met de omroepbijdrage als onderdeel van inkomstenbelasting. En dat we met ongeveer vier keer minder inwoners vier publieke zenders (3 landelijk, 1 regionaal) in de lucht houden.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hageneis

Mijn punt was juist dat we in Nederland relatief goedkoop uit zijn met de omroepbijdrage als onderdeel van inkomstenbelasting.


Helemaal correct!

Origineel bericht van: Hageneis

En dat we met ongeveer vier keer minder inwoners vier publieke zenders (3 landelijk, 1 regionaal) in de lucht houden.


Dat druk je bescheiden uit. De PO houdt veel meer zenders in
de lucht: 6+ landelijk, 12 regionalen, vele lokalen (zitten er
digitaal ook aan te komen), BVN, en RNW.

Alle verspreid te vinden op Digitenne, kabel en satelliet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de bovenstaande reactie zie, nadat ik een vraag gesteld had over de mogelijkheden om ook de gecodeerde programma's te kunnen ontvangen met een officiele kaart van KPN in een Phoenix cardreader, dan begrijp ik deze reacties niet.

 

Weet iemand een oplossing of heeft iemand het succesvol draaien op een Vista computer?

 

Waar ik de meeste of minste omroepbijdrage moet betalen was niet mijn vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi Tracker,

 

het is zeker mogelijk. Ik heb het al met twee methodes aan de praat gekregen. Momenteel gebruik ik de volgende opzet:

 

- Infinity USB unlimited (in virtuele COM poort stand, phoenix mode, 357)

- NewCS op mijn windows server

- ProgDVB met winCSC plugin om te verbinden met NewCS Server

 

Een andere methode is het gebruik van de CnxCam (conax softcam) plugin voor ProgDVB in samenwerking met je phoenix reader. Dit was voor mij erg onstabiel, meer over deze methode kun je op mijn blog lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier zelf ook van de week even mee bezig geweest. Heb mezelf een Konig USB DVB-T ontvangertje (21 euro via m'n werk) aangeschaft. Had nog een Infinity USB liggen. Deze in de phoenix stand geschakeld en de Digitenne kaart van m'n schoonouders erin gedaan. NewCS 1.65 lokaal opgestart en met DVBViewer 4.0 alle kanalen opgezocht. Vervolgens ACamd.dll in de pluginmap en verwezen naar m'n localhost NewCS servertje. En hoppa, beeld op de gecodeerde kanalen. Dit is leuk! Meteen DVBSBridge Pro voor DVBViewer geinstalleerd en de kanalen in Vista Media Center in gelezen. Werkt allemaal echt als een speer, opnemen, timeshiften en EPG.

 

Een buiten antenne is alleen wel aan te raden want het Digitenne signaal is bij ons (op zolder in Almere) met het aan doen van een nachtlampje al verstoort. Beeld kwaliteit is (voor alle gecodeerde kanalen) wel een stuk minder dan satelliet (wat we normaal gesproken gebruiken). Maar dat is niet verwonderlijk met een veel lagere bitrate en resoluties van maar 3/4 horizontaal (544 ipv 708 pixels). Opvallend is dat de FTA kanalen (NED1, NED 2, NED3 en Flevoland) wel 708x576 zijn!

 

Gebruikte software:

 

- Windows Vista x64 Ultimate

- NewCS 1.65 (als card server)

- DVBViewer 4.0 (met ACamd.dll) als tuner

- DVBSBridge Pro voor DVBViewer (om als virtuele tuner het gedecodeerd signaal naar Vista Media Center LiveTV over te zetten)

- Vista Media Center om vervolgens lekker TV te kijken

 

Gebruikte hardware:

 

- Konig USB DVB-T tuner

- Phoenix i'face (Infinity USB)

- Digitenne smartcard

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ian,

 

een vergelijkbare setup als ik dus! Ik ga jou dvbviewer <--> mediacenter combinatie hier zelf ook even uit proberen. Lijkt me ook wel wat.

 

Verder nog een vraag, heb jij in je NewCS configuratie bestand <debug> ook op "none" moeten zetten? Dit was bij mij het geval anders wou de server niet starten. Mocht dit niet het geval zijn zou je mij jouw configuratiebestand willen sturen?? Bij voorbaat dank!

 

*EDIT*

jij geeft ook aan dat je dvbviewer 4.0 gebruikt, de laatste versie die ik kan vinden op de homepage van dvbviewer is 3.9.4, klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste versie (4.0) staat in de members area van DVBViewer. Daartoe krijg je toegang als je DVBViewer aanschaft.

 

Ik zal zo eens naar mijn NewCS config kijken.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Bij mij draait het nog steeds, gebruik DVB dream 1.4i in combinatie met een dynamite (phoenix) cardlezer en Cnxcam 3.b, deze kan ook het kaartje updaten. Heb dat al eens uiteen gezet in dit topic.

Heb het nu draaien met winCSC (client compatible met newcamd) als emulator en een officieel KPN kaartje in de dreambox en met newcamd 5.28 als kaart server. Elke PC hier in huis heeft een usb DVB-T ontvangertje, kunnen allemaal kijken. Lastig is wel dat winCSC het kaartje niet kan updaten. Dus moet hij elke maand even in de Dynamite

 

PS met ProgDVB werkt het niet lekker, DVB dream is naar mijn mening veel beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jippiejajee:

 

Ik draaide het (voor een testopstelling) met ACamd.dll welke ook op dit forum te vinden is, en deze verwerkt de updates volgens mij wel (tenminste ik zag EMM's binnen komen op m'n NewCS server).

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...