sattos Geplaatst: 31 maart 2007 Geplaatst: 31 maart 2007 hallo gisteren was ik mijn db 7020 aan het flashen,maar het is mislukt,er zit nu gewoon de orginele image op? na afloop kreeg ik melding dat mijn db met succes is geflashd,maar ik weet nog steeds niet wat ik fout heb gdaan,ik heb de handleiding van sjercom opgevolg. zit het misschien niet in gemini bestand?ik heb die nl op nfi bestand,maar ik heb ergens ook gelezen dat het een img bestand moet zijn,als dat zo is hoe kan ik nfi omzetten naar img? mvg
Tonskidutch Geplaatst: 31 maart 2007 Geplaatst: 31 maart 2007 www.dm7020.de daar staat de procedure voor het flashen wat heb je anders gedaan tov die methode? in de flash een image zetten per webbrowser cheers Liberty Anette Askvik
sattos Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Geplaatst: 31 maart 2007 niks anders,misschien met opstart procedure? ik heb op OK gedrukt en daarna mijn db opnieuw gestart,na het verschijnen van dreamloge heb ik de bovenste knop link ingedrukt ,hier misschien ik duidelijkheid wel met nulmodemkabel gedaan mvg
vlaamse Geplaatst: 31 maart 2007 Geplaatst: 31 maart 2007 Volgens mij hoef je de bovenste knop niet ingedrukt te houden met de 7020. achterste knop uit doen en dann weer aan en laten starten dat ding...dan moet goed gaan,,Dus zou zeggen nog een keer flashen, en dan uit en weer aan doen, dan moet goed gaan.
sattos Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Geplaatst: 31 maart 2007 ow dus nadait ik een vermelding krijg van gelashd is OK,dan hoef ik alleen dat ding aan en uitzetten?dus niks ingedrukt houden?
Gast Geplaatst: 31 maart 2007 Geplaatst: 31 maart 2007 volg nu maar gewoon www.dm7020.de, daar staat precies wat je wanneer ingedrukt moet houden.
Unetwork Geplaatst: 31 maart 2007 Geplaatst: 31 maart 2007 en de 7020 gebruikt geen img maar nfi Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Gast Geplaatst: 1 april 2007 Geplaatst: 1 april 2007 Hier de procedure Houdt bij het inschakelen van de DM 7020-S de linksonderste knop voor op het front ingedrukt totdat er DHCP op het display verschijnt. Nadat dit verschijnt open je op je pc de webbrowser. Type hier nu in: http:// met daarachter het IP adres wat op het display van de DreamBox verscheen. Druk nu op ENTER en er komt een pagina met een foto van een chip. Onderin in het scherm staat de link om firmware te uploaden. Klik hier nu op en er komt een nieuw scherm waar je een locatie in kunt typen of op browse kunt klikken. Selecteer hier dan de NFI file die je gedownload hebt en klik op FLASH. Na enkele minuten (upload en flash) staat het nieuwe image erop. Na dit alles start je de dreambox opnieuw op door de box uit te zetten en opnieuw aan.
sattos Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Geplaatst: 1 april 2007 hoi ik heb het vanmorgen weer geprobeerd met nulmodemkabel het flashen is met succes gebeurd,volgens het programma dreamup ik heb toen mijn dreambox opnieuw opgestart zonder ergens op te drukken,ik kreeg een vermelding van: wait please.............. default. vervolgens moest ik alles opnieuw instellen,maar alles is nog steeds het zelfde gebleven. zit dat image misschien niet in een andere map en dat ik die map moet openen? mvg
sattos Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Geplaatst: 1 april 2007 hoi ik heb het weer uitgeprobeerd dat is wat ik krijg met dreamup v1220 box type: DM7020 14:59:49 Ping result: OK, box is alive and speaking to us ;-) 14:59:57 Ping result: OK, box is alive and speaking to us ;-) 15:00:51 Uploading file to box... 15:30:22 calculating CRC32 on STB... 15:30:31 box is flashing from its memory... 15:31:46 OK, flash-copy succeeded daar na moet ik op OK drukken en toch zit er een orginele image op en geen gemini? of zit deze image ergens in een map wat ik moet openen? mvg
Gast Geplaatst: 1 april 2007 Geplaatst: 1 april 2007 dan zit je blijkbaar al die tijd een originele image te flashen.
Unetwork Geplaatst: 1 april 2007 Geplaatst: 1 april 2007 Waarom nu met een nulmodem kabel???? Gewoon via het netwerk met de browser. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
sattos Geplaatst: 2 april 2007 Auteur Geplaatst: 2 april 2007 orginele firmware te flashen? volgens mij kan dat niet want ik klik tijdends het proces op gemini 3.40 nfi vraag: Waarom nu met een nulmodem kabel???? Gewoon via het netwerk met de browser ik weet niet of ik over netwerkkaart beschik hoe kan ik achterhalen of mijn pc voorzien is van netwerkkaart?
Ron Geplaatst: 2 april 2007 Geplaatst: 2 april 2007 Ga eerst eens even inlezen want je vragen gaat toch wel over de absolute basics die aanwezig moeten zijn voordat je aan een dreambox begint. Eerst lezen, lezen en nog eens lezen dus voordat je nog meer onduidelijke en onnodige vragen gaat stellen. Ron
sattos Geplaatst: 2 april 2007 Auteur Geplaatst: 2 april 2007 toxic[q], lezen en nog eens lezen zie je door de bomen het bos niet meer, je moet je eigen ook kunnen verplaatsen in mensen die het graag zouden willen weten.jij weet het allemaal,voor jou is het misschien irritant dat ik met die makkelijke vragen kom jammer..... mvg
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen