Ga naar inhoud


Season inbouwen.


Rekordc

Aanbevolen berichten

Heb inmiddels een season ingebouwd, een season 2 gevoed via de 5V van de modem kabel.

 

Ook heb ik een season 1 ingebouwd. Dit leverde veel problemen op, de max232 vervangen door een ander merk leverde wel verbetering op maar toch werkte het niet helemaal lekker. Maar eens de multi meter er op, spanning op het kaartslot valt steeds omlaag. Het cardslot levert te weinig spanning. Bij het inbouwen eerst alles via het cardslot aangesloten, nu de 5 Volt van de modem kabel gepakt. En nu werken wel alle share programma's zonder problemen, WCE, Card Client, en Irdeto client. Nu nog maar een paar boxjes ombouwen, nu geen volledige season printen inbouwen. FF een kleine season zelf maken, max232, 4x 2µ2 en een bat

 

Dus nu ook de oorzaak gevonden dat een season 1 niet werkt, het kaart slot levert te weinig stroom / spanning.

 

Martin

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: rai
En naar wat voor type server connect je nu dan met deze client? Newcs, Newcamd, of iets heel anders?


WCE - stand alone
Irdeto client verbindt met Irdeto Server (eigen protocol)
Cardclient verbindt met camd3 server (alleen voor id 1702)

Ik ben nog opzoek naar een full client maar die heb ik nog niet gevonden.

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die topic ken ik (staat mijn id ook bij als laatste), maar voor ik antwoord had werd de topic al op closed gezet.

 

LincardEMU werkt wel samen met een NEWCAMD protocol server (b.v. NEWCS). Maar heb dit alleen voor SECA aan de gang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

seca als in seca2 wat ook door cds gebruikt wordt?

 

De irdeto server/ client software werkt ook met de nl irdeto2 kaarten.

 

Rekordc

 

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik gebruik ook LINCARDEMU. Het werkt inderdaad voor alle protocollen, maar ik kom nergens tegen hoe je die moet instellen voor sharing met een NEWCS/NEWCAMD server voorl ALLE protocollen. ALleen bij SECA lukt me dat. ALs iemand het ooit werkend krijgt voor de andere dan mag die me even uitleggen welke schakel ik nooit begrepen heb.

 

@LAMKO: Die file di jij geattached hebt is volgens mij de standalone versie. Dus zonder netwerkoptie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is in het kort mijn idee om irdeto sharing voorelkaar te krijgen :

Irdeto%20Client%20-%20Server.JPG

 

2x Vmware omdat één enkele instantie van Wmware maar 2 usbpoorten ondersteund. Voor de season een usb naar serieel converter van sweex. Vmware kan alleen maar naar buiten praten via usb.

Een Season client gaat weer in een cardreader waar weer een Camd3 server achter zit.

 

En dit alles met de irdeto client/server software

 

Nou zit ik met een paar dingen :

werkt een Season interface met een usb naar serieel converter. Kan de Sweex converter een virtueele usb compoort 3 of 4 aanmaken dus niet iets in de 10 of 12.

En werkt een Seasoninterface ook weer in een gewone phoenix interface ?

Irdeto.zip

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gedeelte season -> card reader kun je ook laten vervallen. Werkt volgens mij ook met een nulmodem kabel. er is ook software voor om een virtuele com poort aan te maken die dan met een andere virtuele poort verbonden is. Ben ff de naam van die tool kwijt, maar daar komt een andere lezer vast wel op.

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als er geen keys of andere verboden dingetjes inzitten wel. Weet je het niet zeker dan stuur die files even naar een van de mods zodat die kan checken of die mogen.

 

Dat het voor intern sharen is lijkt me logisch..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...