Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoe kan ik met de pc een film die in de map movie staat (van de dreambox) verplaatsen naar een andere map op de hdd van de dreambox? eerst deed ik dit met de plugin tuxcomander (dreambox) dit lukt niet meer, krijg de foutmelding cannot allocate memory .ik weet niet wat dit betekent.wie weet wat?

mvg hensat

laatste pli dreambox 7000

Geplaatst:

Download DCC 2.92 en daar kun je heel eenvoudig films vanuit je dreambox kopieren naar je HD?

Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image

Geplaatst:

moet ik dit via ftp of recordings doen (dcc)? via ftp heb ik een copie kunnen maken maar dit duurde best lang ,ik wil een film kunnen verplaatsen( andere plaats hdd dreambox)

Geplaatst:

ftp gaat, maar dan moet je de film eerst naar je pc kopieren en dan terug naar de dreambox, wat inderdaad ontzettend lang duurt !

gebruik telnet, je krijgt dan een "unix" command prompt aangeboden. Je kan dan het "mv source/bestand target" commando gebruiken om een bestand te "moven" van een source directory naar een target directory. Dus iets in de aard van :

mv /hdd/movie/pak-deze-film.ts /hdd/en-zet-m-hier

wel zien dat je geen tijpfouten maakt, en unix is ook case-sensitive !

andere unix commando's :

cd dir --> om naar de gewenste map te gaan

ls --> inhoud van map bekijken

success.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Wat eventueel ook kan is cp werkt als een copy moet je dus wel genoeg diskspace hebben om de files 2x te hebben en daarna proberen met rm de oude files te verwijderen....

Geplaatst:

als mv niet werkt, zal cp ook wel niet werken. Er zal wel iets schelen aan zijn syntax. Hensat: die target directory bestaat toch al ? anders dien je deze eerst aan te maken :

cd /hdd

mkdir en-zet-m-hier

anders zal de move niet werken. Als het nog niet lukt, geef eens de output/foutmelding van mv ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Let bij de syntax van je mv commando vooral goed op met de "/" karakters.

Die zijn bij Unix/Linux andersom als bij windows!!

DM500 -PLi Iolite - Technisat Multytenne 45

DM800 -PLi Iolite - Rotor - 60cm pan

Geplaatst:
Citaat:
heb dit gedaan :mv /hdd/movie/pak-deze-film.ts /hdd/en-zet-m-hier
maar dit lukte niet

Uhm, even om zeker te weten, je hebt "pak-deze-film.ts" en "en-zet-m-hier" toch wel aangepast aan de filmnaam en de directory waar ie naar toe moet he?

Just checking...

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

Geplaatst:

ja hoor ,ik gebruik nu de plugin tux comander met de dreambox gaat eenvoudig,moet wel een oudere pli versie gebruiken ,met de laatste pli heb ik hier problemen mee

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen