Tonskidutch Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 das vreemd ik zie dat er al 9 downloads zijn geweest anders haal je het op bij ihad (database) cheers Music John Miles
theparasol Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 UBB: Er is een probleem opgetreden bij het opzoeken van dit bericht in de database.
Tonskidutch Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 delagroov, ik heb zelf geen vista ik heb die kennis opgedaan na wat lezen her en der in verband met dat mounten op vista machines home is beperkt mbt netwerk compatibiliteit maar zou wel moeten kunnen werken zoals je zelf reeds kunt bevestigen. in een lan en rechten van de accounts juist instellen alsmede de werkgroep correct definieren van de leden is eigenlijk hetgeen waarop gelet moet worden. maar de boven beschreven truuk is enkel een goede workaround indien inderdaad de overige lan settings correct zijn. (voorbeeldje: ik had slechte ftp en samba performance tussen de netwerkleden, blijkt dat de werkgroep van mijn dm 7020 in gemini een andere naam had / gewijzigd, en ja hoor weer normale performance. ik heb daar al eens wat instellingen met jpeg over getoond in verband met cifs mounten) cheers Music John Miles
Tonskidutch Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Origineel bericht van: theparasol UBB: Er is een probleem opgetreden bij het opzoeken van dit bericht in de database. ja verrek heb ik ook, ik haal hem dan maar weg indien dat nog kan!gaat helaas niet meer indien je effe kijkt bij de download opties plugin (33stuks) in je gemini image kun je hem natuurlijk ook daar ophalen via blue panel LET OP dat je de juiste versie neemt... samba3.0 werkt niet op dm 500 en dm 7000 daar heb je de samba2.0 voor cheers Music John Miles
Gast delagroov Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Ha Tonski, Ik weet verder niet zoveel van die verborgen instellingen. Ik heb alleen getest met Vista Ulti en ook de home versie, zonder verder aanpassingen en dat liep prima met de dm7020. Doet natuurlijk niks af aan jou verhaal, maar het leek mij alleen makkelijker voor riji om het zo eenvoudig mogelijk in te stellen. Ik vraag me wel af hoe je dan de workgroup moet instellen op de dreambox, zodat die onderdeel is van de werkgroup met Vista. Ik zie in de de dream alleen zogauw group staan.
riji Geplaatst: 17 maart 2008 Auteur Geplaatst: 17 maart 2008 Met dank aan Delagroov en Tonski kan ik melden dat CIFS onder Vista (Home) werkt. Tonski merkte op: de samba config wijzig je naar believen om de pc gebruiksaccount rechten te geven... Kun je dit wat verduidelijken? Zelf heb ik enkel gevonden dat deze regel als eerste in smb.conf nuttig kan toegevoegd worden: socket options = TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY SO_KEEPALIVE SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192 Ook heb ik volgend advies gevogld: Maak een mapping aan in "Verkenner" -> "Extra" -> "Netwerkverbinding maken..." -> drive b.v. : "Z" en Folder: "\\<ipadres-dreambox>\harddisk\" -> Klik op "Finish" Mijn PC blijft nu wel bij het opstarten een hele tijd "hangen" met een lege desktop; zou dit daarmee kunnen te maken hebben?
Tonskidutch Geplaatst: 17 maart 2008 Geplaatst: 17 maart 2008 Code: [global] load printers = no guest account = root log file = /tmp/smb.log security = share server string = DreamBOX network services workgroup = Dream netbios name = DreamBOX[Configuration] comment = Configuration files - take care! path = /var read only = no public = yes guest ok = yes[Harddisk] comment = The harddisk path = /hdd read only = no public = yes guest ok = yes de basis configuratie (/etc/samba/smb.cfg) zodat public en guest ook als root rechten hebben.die socket options heb ik niet en m'n xp (dus geen vista) start net zo snel al vooraf aan samba op de dreamboxwellicht is die regel niet eens nodig, daar windows per default naar netwerkschiven en printers zoekt tijdens opstarten.de dreambox wijzigen qua werkgroep/workgroup, delagroov is minder makkelijk dan de pc en netwerk op een dreambox conforme workgroup in te stellen.cheers Music John Miles
Gast delagroov Geplaatst: 17 maart 2008 Geplaatst: 17 maart 2008 Citaat: de dreambox wijzigen qua werkgroep/workgroup, delagroov is minder makkelijk dan de pc en netwerk op een dreambox conforme workgroup in te stellen. Ik kon al niet veel vinden in mn dreambox wat de workgroup naam dan is. Wat gebruik je dan als werkgroup op de pc voor de dreambox?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen