Ga naar inhoud


[DM500] interne cardshare met cccam


pietpiet50

Aanbevolen berichten

 

Ben de hele warme middag bezig geweest met het instellen van 2 DM500 boxjes zodat ze gaan 'praten' voor de cardshare. Maar tot op heden geen beeld op de client, ik zit even vast, heb al wel hier en daar wat lopen lezen, maar volgens mij zie ik iets over het hoofd.

 

De config is al volgt:

 

1 boxje als sever met in de cccam.cfg file: # in var/etc

F: dm500 wachtwoord 2 1 1 { 0:0:1 }

SERVER LISTEN PORT: 12000

 

1 boxje als client met in de cccam.cfg file:

C: 192.168.X.X 12000 dm500 wachtwoord yes # ip adres van server

 

 

Daarna alles gereset, opnieuw opgestart, via de CCCAM info gekeken, 1 share actief, met 0 clients actief.

 

Alles is aangesloten op een KPN Experia box (siemens) rechtstreeks. De client staat op zolder, ong 20 meter kabel, connectors gewoon 1:1 aangesloten, maar een hele hele trage verbinding met internet. Via DCC zijn beide boxen te bereiken, de server gaat wel goed, maar de client duurt echt heel lang.

 

Soms was er ook geen verbinding met de boxen mogelijk, moest eerst de experia box gereset/ aan|uit gezet worden. Verder staat de firewall aan in de experia box, ook deze heb ik al eens uitgezet. En draait er een firewall van windows xp.

 

Ben ik iets vergeten in de cfg, legt het aan de bekabeling of zie ik iets over het hoofd?

 

Sorry als deze vraag al vaker is gesteld, of in een andere vorm, maar ik baalde zo stevig, dat ik even wat bevestiging nodig heb.

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Piet,

 

wellicht kun je gewoon beter een switch tussen je dreamboxen zetten, gezien het feit dat jouw experiabox (kennelijk) invloed heeft op de onderlinge connectie...

 

mvg,

 

Chris

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Piet,

wellicht kun je gewoon beter een switch tussen je dreamboxen zetten, gezien het feit dat jouw experiabox (kennelijk) invloed heeft op de onderlinge connectie...

mvg,

Chris


Das onzin werkt hier gewoon met die siemens doos


server cfg

F: dm500 wachtwoord 2 1 1 { 0:0:1 }


Das alles meer regels hoeven er niet in die cfg te staan.

client cfg

C: ipnummerserver 12000 dm500 wachtwoord yes


En meer hoeft er ook niet in de cfg van de client te staan, de rest van de instellingen staat gewoon standaard ingeschakeld en hoeven niet aangegeven te worden in de cfg.

Zal wel ergens een spatie ofzo teveel staan bij jouw in de cfg
Link naar reactie
Delen op andere sites

ping 192.168.X.X

en

telnet 192.168.X.X 12000

om de verbinding vanuit de client dreambox naar de server te testen. Als je 100% packet loss krijg bij pingen of Connection refused bij telnet, dan ziet de client de server (of poort) niet en ligt het dus aan het netwerk, niet aan je ccam instellingen.

Dreambox DM8000HD, DM800HD, DM600, Gibertini OS150 + H-2-H Jaeger SMR-1224 + VBox II, WaveFrontier T90.

Link naar reactie
Delen op andere sites

experiabox hoeft geen roet in het eten te gooien draait hier al stabiel tussen server en dreambox

 

en ook nog draadloos naar andere box.

 

de CCcam.cfg hoeft niet uitgebreid te zijn.

succes

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

 

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb tevens een netwerk bij mijn ouders thuis ingesteld en deze maken ook gebruik van de Experia box. In het begin had ik ook kleine problemen, maar nu gaat het onwijs goed. Het zal zeker niet aan de Experia box liggen!

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...