Ga naar inhoud


Password Dreambox kwijt


Gast

Aanbevolen berichten

Een bekende heeft een nieuwe computer en is zijn wachtwoord kwijt.

 

Via telnet kan er geen verbinding worden gemaakt omdat er een ww wordt gevraagd.

 

Wat is de meest makkelijke manier om dit te herstellen? Via herstellen naar fabrieksinstellingen wellicht? En wat wordt er dan nog meer gereset?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als er niet echt iets gewijzigd is op dat punt, kan je uitgaan van het volgende:

 

login: root

pass: dreambox

 

Mocht hij dit wel gewijzigd hebben, maar het geluk hebben dat er een PLi Image opstaat, dan kan je een plugin downloaden op je wachtwoord aan te passen. Zit ergens in het download menu.

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je maar een ding doen flash erase. Drie knoppen in druken dan knop pijl omhoog in drukken vasthouden tot er flash erase in beeld komt.

Als wat in flash staat word ge wist zoals zenders, cam

De image word niet gewist.

 

Dan moet je nog wat stappen door lopen zoals sattaliet scan enz,

 

dan met telnet weer een nieuwe paswoord aan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik neem aan zoals et topic als zegt ww dreambox , want dat is een beetje onduidelijk.

Ik heb toen opnieuw een image erop gezet en was alles weer oke

1pm


Het wachtwoord is gewijzigd en dus niet Dreambox. Via telnet, FTP, Flashwizard, http:// e.d. is de dreambox 500 niet meer benaderen (overal wordt een wachtwoord gevraagd).

Nu is de vraag hoe kan de box benaderd worden zonder dat alle settings verloren gaan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als op de dreambox TuxCommander plugin hebt kan je het orginele passwd terug krijgen.

 

Die staat in var/etc.

 

De passwd die er alstond kan weg gemieterd worden.

 

Het orginele is met een streepje erachter dus passwd-

Die hernoem je naar passwd

 

Op deze manier hoef je niet te flashen of naar fabrieksinstellingen terug. Zou zonden zijn want dan kan je weer opnieuw beginnen

post-27061-1318259266,3345_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is mij ook wel eens gebeurd. Gewoon via tuxcommander de file /etc/passwd openen met een editor. Dan de regel zoeken die begint met root. Deze veranderen zoals hieronder :

 

root::0:0:root:/home/root:/bin/sh

 

je box opnieuw starten en je kan met root zonder paswoord inloggen.

Let wel op dat je direct ff een nieuwe zet voor de veiligheid. Kan vanuit je menu in gemini.

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als op de dreambox TuxCommander plugin hebt kan je het orginele passwd terug krijgen.

Die staat in var/etc.

De passwd die er alstond kan weg gemieterd worden.

Het orginele is met een streepje erachter dus passwd-
Die hernoem je naar passwd

Op deze manier hoef je niet te flashen of naar fabrieksinstellingen terug. Zou zonden zijn want dan kan je weer opnieuw beginnen


That's it! Thanx!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

Is mij ook wel eens gebeurd. Gewoon via tuxcommander de file /etc/passwd openen met een editor. Dan de regel zoeken die begint met root. Deze veranderen zoals hieronder :

 

root::0:0:root:/home/root:/bin/sh

 

je box opnieuw starten en je kan met root zonder paswoord inloggen.

Let wel op dat je direct ff een nieuwe zet voor de veiligheid. Kan vanuit je menu in gemini.

Hallo allemaal,

Heb het volgende probleem heb mijn dreambox gereset en een nieuwe password gemaakt maar nu als ik inlog via telnet kom ik er zo in zonder dat er naar de password wordt gevraagd. Password opnieuw ingegeven en is geaccepteerd "password changed by root" opnieuw opgestart weer zonder password kom ik er in. Hoe kan ik dit oplossen iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...