Ga naar inhoud

[500S] schokkerige opnames via CIFS-mount

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

nou enkele weken verder....en heb het nu eindelijk vlekkeloos zowel opnemen als het afspelen...pfff veel lezen en veel proberen.

En om het leuk te houden gaat ik volgende week alles veranderen hehe...nslu2 aangeschaft dus gaan we daar maar eens mee stoeien!

Dus niet te gauw opgeven als het niet gaat...ook met een db500 gaat het!

bedankt voor alle tips!

• Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Welkom bij de club! Maar ik ben benieuwd naar hoe je het precies gedaan hebt, dan hebben anderen er ook iets aan.

Verder zijn de opties die in het mountscherm aan de rechterkant staan gericht op nfs. De optie udp doet niets, cifs is altijd tcp. En er zijn er nog wel meer die volgens mij niets doen.

Geplaatst:
Citaat:
Welkom bij de club! Maar ik ben benieuwd naar hoe je het precies gedaan hebt, dan hebben anderen er ook iets aan.

Verder zijn de opties die in het mountscherm aan de rechterkant staan gericht op nfs. De optie udp doet niets, cifs is altijd tcp. En er zijn er nog wel meer die volgens mij niets doen.

Dat zou ik idd ook wel eens willen weten.
De settings uit het bovenstaande plaatje zijn voor mij ook nog niet goed genoeg (500c). Ik hou altijd blokjes in beeld.
Geplaatst:

Probeer eens de volgende settings en ik ben erg benieuwd of het bij andere NLSU2 ook werkt. UDP wordt bij CIFS niet gebruikt maar ik heb zo wel blokvrije opnames en weergave.

http://www.sat4all.com/forums/download.php?Number=1390822

Marcel

Citaat:
Citaat:

Dat zou ik idd ook wel eens willen weten.

De settings uit het bovenstaande plaatje zijn voor mij ook nog niet goed genoeg (500c). Ik hou altijd blokjes in beeld.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Geplaatst:

Ik heb alleen UDP er nog bij aangevinkt en dat zorgde al voor hele grote verbetering.

Na deze verandering bemerkte ik alleen zo af en toe nog wat blokjes.

Overigens neem ik niet op naar een nslu2 maar naar de HD van een andere dreambox.

Geplaatst:

Dat is wel raar dat UDP het beter doet ondanks dat het niet gebruikt wordt. Het kan natuurlijk zo zijn dat de Dreambox toch sneller zijn packets verzend.

Heb je ook geprobeerd met een lagere r/w size want bij 4096 liep het pas helemaal goed.

Groets, marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Geplaatst:
Citaat:
Dat is wel raar dat UDP het beter doet ondanks dat het niet gebruikt wordt. Het kan natuurlijk zo zijn dat de Dreambox toch sneller zijn packets verzend.

Heb je ook geprobeerd met een lagere r/w size want bij 4096 liep het pas helemaal goed.

Groets, marcel

Bij UDP heb je gewoon geen foutcontrole dus die overhead mis je.
Aangezien ik beide boxen op dezelfde switch heb is UDP wel verantwoord, als ze verder uit elkaar hadden gestaan was er meer risico geweest.
Voor de rest heb ik de settings als in de screendump gelaten......
Geplaatst:

Ben gisteren even naar de lokale elektronicazaak geweest (een bekende in Amersfoort) om de onderdelen te halen. Ik was aangenaam verrast toen de medewerker van deze winkel (Edwin) aanbood om voor niets even de elco's er voor mij in te solderen. Inderdaad voor een gevorderde soldeerder 10 minuten werk. Thuis gekomen alles weer aangesloten en meteen getest. Mijn eerste indruk is dat de opnames zeer sterk verbeterd zijn, nog maar een sporadische verstoring. Ik heb bij options van de mount (NAS schijf met 400GB Seagate) de rsize en de wsize op '8192' staan. Ik ben benieuwd wat anderen als 'optimale instelling' hebben! Tot zover even.

DM 7020Si + 200GB HDD, Xtrend ET5000, Triax 88 cm/Motech SG2100A, OpenPLi/ccCam 2.3.0, Synology DS212j, Pioneer DVR-5100H 320GB DVD recorder, AC Ryan HD2 Mini mediaplayer.

Geplaatst:

heb vele instellingen geprobeerd, maar bij mij zat het hem vooral in de snelheid van mijn draadloos netwerk...dat werkte niet echt goed, vooral niet als je met je 2e pc erop zit en download op 2 pc's en dan ook nog wilt opnemen dat gaat niet echt goed.

maarja....nu weer van voren beginnen net mijn nslu2 binnen....

Geplaatst:

by the way, vergeet ik nog hoe ik het ingesteld heb...

Description:

Filesystem Type: 1 (0 = NFS, 1 = CIFS, 2 = DEVICE, 3 = SMBFS)

Auto Mount:

Client Directory: /var/mnt/hdd

Server Directory: dreambox

IP: . . .

User Name:

Password:

Options: rsize=4096,wsize=4096

en alleen nolock aangevinkt (ip etc spreekt voorzich zal bij ieder anders kunnen zijn)

maar goed nu aan het klooien met nslu2 met wd 750 gig hd...krijg het nog niet aan de praat. wil niet mounten. grrrr..maar dat zien we morgen wel weer mijn oogjes worden beetje klein.

Geplaatst:

nou slapen wou niet echt lukken, maar het mounten op de nslu2 wel...gut word er dadelijk nog handig in. nou het opnemen nog testen...hopen dat dit ook goed gaat.

Geplaatst:

Ik haak even bij dit topic aan. @mruesink: Heb zelf een nas aangeschaft en ben dus wel benieuwd naar je instellingen nu je de nslu2 gemount hebt. Ik zit namelijk met precies dezelfde situatie. Heb DB500 en wil graag opnemen op mijn netwerkschijf maar dat wil nog echt niet lukken. Heb de diverse topics hierover wel gevolgd en de database geraadpleegd maar zonder (doorslaand) succes. Heb een share aangemaakt op mijn nas (vast ip: 192.168.1.4) met de naam dreambox. Vervolgens via de webinterface een mount aangemaakt met:

Description: Opnames

File System type: CIFS (ondersteund door mijn nas)

Automount: ja

Client Directory: /var/mnt/hdd

Server Directory: dreambox

IP-adres: 192.168.1.4

User Name: geheim

Password: geheim

Options: rsize=16384,wsize=16384

Wat doe ik verkeerd? Via de Webinterface lukt het dus niet om te mounten. En een extra n00b-vraag: moet ik ook nog iets extra's op de DB zelf instellen?

Wie helpt?

DM800 Openpli

Visiosat G4 Quadro 13/19/23/28

LG PK750 50 inch Plasma-TV

Acer Easystore H340 server met WHS Vail

Geplaatst:

Bij de client directory heb je nu var/mnt/hdd staan.

Volgens mij moet je hier alleen /hdd invullen.

En de rsize en wsize op 4096 gaf bij mij de beste opnamen.

Geplaatst:

Delagroov,

Saruman geeft geen soort image aan/op

bij de nieuwere cvs' die ten grondslag liggen aan de bekende alternatieve images zoals gemini en nabilo is het weldegelijk

mnt/hdd

ik begrijp nog steeds niet waarom men dat in het webinterface regelt

terwijl je een standaard menu daarvoor hebt

menu

instellingen

geavanceerd

communicatie

mount

bovendien is met betrekking tot de w + rsize, sinds de nieuwere cifs versie die in de images verwerkt worden, afhankelijk van de samba module op die server (waar je mount) of je er baad bij hebt inzake die hogere size

8192 8192 zou bij de doorsnee gewoon goed moeten werken

cheers

Music

John Miles

Geplaatst:

Ter info: Ik gebruik Gemini 3.60 image.

@Tonskidutch: vandaar ook mijn laatste vraag over het nog iets moeten instellen op de Dreambox zelf. De mounts via de webinterface neem ie ook niet over op mijn Dreambox.

DM800 Openpli

Visiosat G4 Quadro 13/19/23/28

LG PK750 50 inch Plasma-TV

Acer Easystore H340 server met WHS Vail

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen