Ga naar inhoud


Beeld Dreambox loopt achter op geluid op computer


StevenS

Aanbevolen berichten

Beste computernerds,

 

ik had tot voor kort een Dreambox 500, waarvan zowel de audio als video naar de TV-kaart in de computer worden geleid, zodat ik op het computerbeeldscherm kan kijken. Tot voor kort draaide dit als het zonnetje. Nu heb ik een grotere monitor gekocht (19 inch breedbeeld), maar nu loopt het beeld een paar seconden achter op het geluid. Dat is echt ondoenlijk. Nu kan ik me twee dingen voorstellen: of de videokaart van mijn (toch al weer enkele jaren oude) systeem heeft onvoldoende capaciteit (de monitor draait op 1440 x 900, ik heb ook lagere resoluties geprobeerd, maar dat scheelt niets), of de processor kan het niet aan. Ik zou eventueel een nieuwe videokaart willen plaatsen, maar dan moet ik er wel zeker van zijn dat daarmee het probleem is opgelost.

 

Nog wat gegevens over het systeem: AMD Athlon XP2600, kloksnelheid 1.92 Ghz en 1024 intern geheugen

Videokaart: Nvdia Geforce FX 5200

 

Ik ben blij met alle tips en/of gedachten.

 

Steven

Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen)

Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W

Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vaag probleem. Omdat je alleen je monitor hebt vervangen zou je zeggen dat het in de monitor zit. Maar dat is heel onwaarschijnlijk, want ik neem aan dat als met je muis beweegt, het pijltje direct volgt en niet na een paar seconden. Ik zou het in de tv-kaart en drivers zoeken. Wellicht is er software die de audio kan vertragen?

Ik kan met niet voorstellen dat enig onderdeel van je systeem te langzaam is. Als je nu je oude monitor weer aansluit, gaat het dan weer wel goed?

 

Mag ik vragen waarom je een tv-kaart als tussenstap gebruikt? Je kunt direct het digitale signaal van de dreambox naar je pc streamen en deze bekijken met vlc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vraag je ook wel veel van je ouwe FX5200 wink.gif maar ... een paar seconden? Dat lijkt me overdreven. Zoveel geheugen heeft dat kaartje niet eens, om dat te bufferen.

Controleer eens of je processor niet maximaal belast is (met taakbeheer kun je dat zo zien), want dan kunnen er maffe dingen gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...