Ga naar inhoud

[500S] Meerdaagse EPG in de DM 500S, graag advies.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie kan mij een beetje als beginner met de 500S op weg helpen? Als ik via de webinterface van Enigma (Gemini 3.6) wil opnemen en de EPG lijst tevoorschijn haal dan zie ik maar max 2 programma's vooruit. Handig zou het zijn om bijv. een hele week aan EPG gegevens te zien of een aantal dagen vooruit of alles wat beschikbaar is. Wie weet hier de oplossing voor? Ik lees hier en daar wat over plugins en XML-files maar welke en hoe dit in de 500S te installeren? Ik hoop op nuttige reacties. Thnks.

DM 7020Si + 200GB HDD, Xtrend ET5000, Triax 88 cm/Motech SG2100A, OpenPLi/ccCam 2.3.0, Synology DS212j, Pioneer DVR-5100H 320GB DVD recorder, AC Ryan HD2 Mini mediaplayer.

Geplaatst:

er is geen enkele bron die de nl-programma's een week vooruit aflevert, er zijn wel een paar alternatieven :

- aktiveer de mediahighway decodering in je image, dit zou toch iets meer moeten geven dan 'now & next'. probleem is dat die info dikwijls verkeerd is

- gebruik de XML bestanden van Wolf, deze geeft een 3-dagen overzicht. Wolf kan automatisch worden opgehaald door MV

- er is ook nog de PLI epg plugin, misschien dat deze ook bruikbaar is

hou in elk geval de nulmodem-kabel bij de hand, want een DM500 heeft geen USB noch harde schijf dacht ik, dus ik vrees ervoor dat je beschikbare geheugen snel zal vol zitten, met alle gevolgen van dien.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

De PLi plugin werkt niet voor Gemeni, daarvoor is de SQLite db noodzakelijk.

Voor opslag zou je gebruik kunnen maken van een netwerk mount naar een PC, server of NAS, en daar de EPG data op slaan.

Geplaatst:

en niet vergeten op de NED1 transponder te gaan staan, alleen daar komt de data binnen.

Geplaatst:

Dank allen! Ga het vanavond meteen proberen!

DM 7020Si + 200GB HDD, Xtrend ET5000, Triax 88 cm/Motech SG2100A, OpenPLi/ccCam 2.3.0, Synology DS212j, Pioneer DVR-5100H 320GB DVD recorder, AC Ryan HD2 Mini mediaplayer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen