Ga naar inhoud


[7000S] Bij een koude start blijft de 7000S hangen op het logo van Dream.


Zatter

Aanbevolen berichten

Wie weet de oplossing voor het niet opstart van de Dreambox 7000S als nog niet aangeweest is en als ik hem de "three finger salute" geef (reset met de drie knoppen op de voorkan) dan blijft hij weer hangen op het logo van Dream.

 

Trek ik nadat hij een beetje opgewarmt is de stekker eruit en steek die er weer in dan start hij gewoon door maar doe ik het eerder dan blijft hij hangen ondanks het van de stroom afhalen.

 

Image: Gemini 3.6 en frontprocessor 1.10.

 

Ik heb ook een Dream 500C maar die start altijd door...klop klop op een stuk hout.

 

Wie kan mij een tip of oplossing geven voor dit vreemde probleem.

 

Groets, Marcel

 

ps. ik heb gezocht maar niet die specifieke probleem/oplossing gevonden

ps. ik gebruik ook altijd een erase image voordat ik een nieuwe image flash

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Seriele kabel er aan, en via een terminal programma de bootstrap volgen, en kijken waar het fout gaat.

 

Terminal programma als volgt instellen:

- Bits per second = 115200

- Data bits = 8

- Parity = None

- Stop bits = 1

- Flow control = Xon / Xoff

 

Kabel er aan, en de box opstarten, en kijken waar de bootstrap stopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hem origineel en hij stond in de flash en nu staat de var op de USB.

 

Ik heb vanavond nog getest met de null-modem kabel eraan nadat de 7000s een tijd van de stroom was maar hij startte natuurlijk gewoon op. Ik ga morgenvroeg het weer proberen of hij blijft hangen en wat hij dan weergeeft.

 

Groets, Marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat niet het oude bekende probleem dat soms optreedt? Zie je dan op het beeld een soort barcode staat. Een aantal streepjes naast elkaar. Blijkbaar hebben sommige boxen dat wel en veel anderen dat niet. De oorzaak is hardwarematig maar een oplossing is mij niet (meer) bekend.

 

EDIT: Kijk hier maar eens.

 

Greetz

 

John

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij blijft nu steken en het enige wat ik ziek in het terminal scherm is:

 

Dreambox DM7000

 

Er komt dan niets meer en als hij goed opstart krijg je meer tekst.

 

Verder heb ik op TV het beeld het logo van het Gemini Project staan zonder enige storing of strepen erin.

 

Ook heb een jaar geleden al een tweede voeding erin gezet voor de HDD en het serienummer begint met 3C

 

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit kan oplossen want ik wil de 7000S toch echt graag van de stroom af hebben als ik hem niet gebruik.

 

Marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien iets te maken met voeding?

Vaak zijn dit zogenaamde schakelende voedingen.

De elco's kunnen na verloop van tijd verouderen. Kijk maar

eens naar de spec's hoe de levensduur eruit ziet. Deze wordt

aanzienlijk verkort naarmate de rimpelspanning toeneemt.

Kweet niet hoe oud je DM is, maar dit zou een oorzaak

kunnen zijn, gezien het verschillend gedrag bij koude en

warme start. Kwestie van de Elco's van de voeding vervangen.

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de tips en de DM7000-s had het ook al in het begin dus een probleem met de elco's lijkt mij niet waarschijnlijk en ik heb nu sCVS 070716 erin zitten en moet nog een koude start testen morgen als hij de hele nacht heeft kunnen afkoelen.

 

Ik heb nog één vraag over de bootmangager. Kan ik deze ook default laten opstart van een image op de USB zonder dat ik handmatig de image moet kiezen?

 

Ik heb DCC geïnstalleerd maar daar kan ik ook niet een selectie maken.

 

Marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik flash sinds de LMZA images er zijn altijd serieel en gebruik ook altijd de erase.img eerst.

 

Duurt langer maar zo weet ik dat alles optimaal gebeurd.

 

Groets, Marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:


Ik heb nog één vraag over de bootmangager. Kan ik deze ook default laten opstart van een image op de USB zonder dat ik handmatig de image moet kiezen?

Ik heb DCC geïnstalleerd maar daar kan ik ook niet een selectie maken.



Neem hiervoor FlashWizard PRO.Hiermee kan je bijv Gemini op de stick zetten.Bij het opstarten komt er een scherm met welk image je zou willen werken.

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas helaas het heeft niet mogen baten en zowel de cCVS en SDT hebben niet geholpen en nu heb ik SDT Perfectflash 0603 1.10 erin staan omdat die wel met FlashWizard PRO 6.3 samenwerkt.

 

Nog meer tips???

 

Marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo daar ben ik weer en gisteravond maar de knoop doorgehakt en nu staat de 7000S constant op de stroom. Nu had ik hem vanochtend uitgezet met shutdown en later in de ochtend wilde ik hem weer aanzetten.

Dit ging niet goed en hij bleeft hangen op de plek waar meestal blijft hangen en dat is op het logo op de tv en de display. Hij koelt waarschijnlijk ook zoveel af in de shutdown dat resultaat hetzelfde is als de stekker eruit.

 

Het lijkt wel of ik gloeipluggen moet hebben om te kunnen starten. ;-)

 

Het lijkt erop dat ik hem stationair (stand-by) moet laten draaien om hem altijd te kunnen starten maar verbuikt hij wel constant stroom.

 

Groets, Marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doet die box van mij okk, blijven hangen als de stroom er af geweest is of als je hem uit zet door tweemaal op standby te drukken.

 

De oplossing is bij mij, stekker eruit 5 tot 10 seconden wachten en stekker er weer in, na een keer of 5 start hij dan door. Soms al wat eerder. Ik laat hem dus gewoon op standby staan (klok zichtbaar), stroomverbruik is dan klein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...