Ga naar inhoud


Aston Seca dual module, 2.18 problemen


Aanbevolen berichten


Hoi,

 

ook ik heb problemen en wel met een topfield 5010PVR met een nieuw geleverde aston module (met groene led). Timeshift werkt niet goed (loopt vast bij beeindiging) en geregeld de melding 'Gecodeerde uitzending'.

 

Ik zie in de Topfield:

Slot1: Aston module 1.0300

 

En verder:

serial nr: 0100-106840

appl version: 1.0300B

hardw version: 1.000

cicas version: 1.0002

boot version: 1.03

CA version: Aston 2.0r1

 

Naar welke versie zou ik nu het beste kunnen upgraden?

Ik heb inmiddels altair en 2.17 gedownload en die zou ik via usb op de topfield kunnen zetten...

vu+ duo en vu+ zero OpenPli - Triax88 - SG2100A (42oost/58west) - Triax55, diseqc 1.0 en 1.1 switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lemon,

 

dank voor je reactie. Ik denk dat ik je raad ga opvolgen en zal de resultaten hier nog posten. Het lijkt er dus op dat de bugfixes van 2.18 t.o.v. 2.17 niet opwegen tegen de nieuw geintroduceerde problemen..

 

Sidenote: mochten er mensen zijn die van 2.17 naar 2.18 zijn gegaan juist vanwege problemen met versie 2.17, dan hoor ik ze graag...

vu+ duo en vu+ zero OpenPli - Triax88 - SG2100A (42oost/58west) - Triax55, diseqc 1.0 en 1.1 switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn de klachten, ja. Zie ook hier

en hier. Ook op andere forums zijn klachten te vinden over de 2.18. Ik heb zelf naar Aston gemaild daarover, maar geen reactie ontvangen (misschien zijn die Fransen boos omdat ik in het Engels schreef?). Overigens heeft Aston de 2.18 versie al geruime tijd niet meer in de lucht. Waarschijnlijk hebben ze zelf ook wel door dat er iets mis is.

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja volgens mij ligt het toch ook aan de firmware van bepaalde ontvangers. Ik heb pas een Arion AF-9400SE gekocht en heb eigenlijk niet zo veel problemen bij het zappen, maar ik kan alleen maar opnemen zolang ik op de zelfde zender blijf staan. Zodra ik van zender wissel krijg ik een storing in de opnamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ja volgens mij ligt het toch ook aan de firmware van bepaalde ontvangers. Ik heb pas een Arion AF-9400SE gekocht en heb eigenlijk niet zo veel problemen bij het zappen, maar ik kan alleen maar opnemen zolang ik op de zelfde zender blijf staan. Zodra ik van zender wissel krijg ik een storing in de opnamen.


Spuit Elf geeft ook water...

Heb je een Arion of een Echostar, blijkbaar niet.
Het is namelijk wel typisch dat er met de vorige versie van de Aston geen probleem was en dat nu, onafhankelijk van de software versie in de ontvanger de module om de haverklap hangt.

Waarom zou het probleem dan meteen in de ontvanger liggen, verbaasd het jullie dan helemaal niet dat Aston de update heeft teruggetrokken?

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een .rec file... En wat moet ik daarmee.

Bij mijn weten werkt die alleen op de Topfield.

 

Een Arion 9400 is overigens heel wat anders dan een 9300 of een Echostar 5020.

 

Die Aston heeft bij mij nog nooit ook maar een hikje gegeven, totdat die 2.18 erin ging.

Dan zeggen dat het aan de ontvanger ligt omdat het met een Topfield wel werkt is een beetje vreemd.

 

In een Topfield draaien bepaalde modules ook niet goed, maar van een Aston mag je verwachten dat die overal in draait en dat blijft doen, ook omdat je niet terug kan naar de oude firmware van de module.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak, bedankt voor het aanbod, maar bij mijn weten kan je helaas niet meer terug naar de oudere fw voor de Aston.

 

Als dat wel mogelijk zou zijn zou ik graag weer terug willen naar de 2.17.

Nu ligt de Aston werkeloos te wezen omdat een oude Magic zijn plek heeft ingenomen.

Toch zonde van zo'n mooie module, met de 2.17 deed hij het ook perfect in de Echostar.

 

De Echo heeft met de laatste firmware van Clarkebelt eigenlijk vrijwel geen problemen meer, dus ik ben er wel tevreden mee.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleen maar bevestigen dat mijn Aston met 2.18 prima funktioneert in de Inverto 7000. Alle hiks in beeld en geluid zijn verdwenen !!!

Wel heb ik voor de Inverto 1.3.211.242 laten staan, want zoals een wijs iemand op deze website enkele maanden geleden schreef: " als je een werkende set hebt, laat dan de updates maar aan je voorbij gaan"

Gezien de vele meldingen op deze site over de nieuwe updates bij Inverto ben ik inderdaad blij dat ik alweer een hele tijd probleemloos TV kijk. (weliswaar nog een paar oude Inverto foutjes met het opname menu, maar dat weegt niet op tegen alle andere fouten).

Note: de beeld kwaliteit (via satelliet) lijkt verbeterd sinds een aantal zenders over zijn gegaan op 16:9. Dus volledige beeldvulling zonder zoom.

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spuit Elf geeft ook water...

 

Heb je een Arion of een Echostar, blijkbaar niet.

Het is namelijk wel typisch dat er met de vorige versie van de Aston geen probleem was en dat nu, onafhankelijk van de software versie in de ontvanger de module om de haverklap hangt.

 

Waarom zou het probleem dan meteen in de ontvanger liggen, verbaasd het jullie dan helemaal niet dat Aston de update heeft teruggetrokken?

 

Waarom zou ik gaan Arion hebben wat bedoel je precies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...