Ga naar inhoud


[all] Nieuw: Dreambox Re-Stream project!


Gast M4RTiN

Aanbevolen berichten


  • Reacties 879
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

telefoon interface is nog niet af, er komt binnenkort een nieuwe versie met wat nieuwe optie's, als die klaar is ga ik weer bezig met de mobiele interface.

 

Ik heb alleen geen test apparaat tot mijn beschikking om te testen ...:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

setting_editor.jpg

 

Dit is een voorproefje van versie 1.07, een online settingeditor!

 

Dus als je op locatie een instelling wilt wijzigen kan dat gewoon in het programma zelf, met automatische ip detectie van het lan en wan ip van de server.

 

Verder zullen alle enigma2 functie's werken in 1.07

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste Martin het zou ook fijn zijn als je er een wachtwoord op kunt zetten zodat niet iedereen die jou ip heeft in kan loggen.

 

en kan de stream ook nog kleiner zodat ik met mijn gprs van kpn ook kan streamen nu is het net te langzaam.(beeld blijft hangen op de laagste instellingen)

 

Verder wil ik alleen maar zeggen keep up the good work laughlaughlaugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook al een tijdje bezig om dit aan de gang te krijgen, eindelijk gelukt, ik kwam erachter dat wamp nu met php 5.3 werkt als je wamp met php 5.2 uitrust was mijn probleem gelijk opgelost.

 

download wamp (nieuwste versie)

download wamp php 5.4

 

start wamp

stop alle services

via instelling php aangeven dat je php 5.2 wilt gebruiken (aanvinken)

en dan start alle services en het werkt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

M4RTiN,

 

Wat zijn ongeveer de minimale systeemvereisten om dit vlot draaiende te hebben? (SD beeld, ADSL upstream 512kbit/s) Ik ga hiervoor namelijk een aparte PC plaatsen, en vroeg me af of een 8 jaar oude Pentium IV 2.8 GHz voldoende is qua rekenkracht.

 

Bedankt.

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smoldersonline
Mooi project! Ik ben al even bezig om het draaiende te krijgen op een Mac met VLC 1.0.1, maar het wil maar niet lukken om beeld in de browsers (Safari en Firefox) te krijgen. Is er al iemand succesvol geweest met deze combo? Thx!


Heb je de web browser plugin al geinstalleerd?

Hier te downloaden: http://www.videolan.org/mirror-geo.php?file=vlc/1.0.1/macosx/vlc-plugin-1.0.1-intel.dmg

En in welk audio/video formaat (codec) laat je hem restreamen en probeer je te kijken?


---
Heb het trouwens probleemloos draaien zoals meer dingen met versie 0.8.6. Had veel problemen met versie 1 en ben toen terug gegaan naar 0.8.6

Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux  (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6)

Visiosat 13E,19.2E,23.5E,28.5E

Abbo: Canal digitaal Basis + HD, Caiway

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mk2K: veel dank voor je feedback! Ik ben 99% zeker dat ik hier een n00bish punt mis. In ieder geval goed te lezen dat het op een Mac moet kunnen, nu hier nog.... Browser plugin -just to be sure- nog eens geinstalleerd en VLC gedowndate naar 0.8.6. Ik heb alle a/v formaten geprobeerd, zonder succes, geen beeld en geen geluid. Op een of andere manier hebben de Mac en DB wel contact, als ik in de re-stream webinterface van kanaal wissel zie ik dat op de TV gebeuren. Het lijkt erop dat VLC de stream niet oppikt ofzo. In het settings(php)bestand heb ik vooralsnog alleen het lokale IP adres van de DB en de Mac veranderd. Vergeet ik iets? Mag ik tenslotte nog vragen met welke browser jij het lokaal op je Mac draait? Weer dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smoldersonline
@Mk2K: veel dank voor je feedback! Ik ben 99% zeker dat ik hier een n00bish punt mis. In ieder geval goed te lezen dat het op een Mac moet kunnen, nu hier nog.... Browser plugin -just to be sure- nog eens geinstalleerd en VLC gedowndate naar 0.8.6. Ik heb alle a/v formaten geprobeerd, zonder succes, geen beeld en geen geluid. Op een of andere manier hebben de Mac en DB wel contact, als ik in de re-stream webinterface van kanaal wissel zie ik dat op de TV gebeuren. Het lijkt erop dat VLC de stream niet oppikt ofzo. In het settings(php)bestand heb ik vooralsnog alleen het lokale IP adres van de DB en de Mac veranderd. Vergeet ik iets? Mag ik tenslotte nog vragen met welke browser jij het lokaal op je Mac draait? Weer dank!


Ik zou zelf ook de web-plugin van 0.8.6 installeren:

http://download.videolan.org/pub/videolan/vlc/0.8.6i/macosx/vlc-plugin-0.8.6i-intel.dmg

Ik gebruik zelf FireFox 3.5



Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux  (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6)

Visiosat 13E,19.2E,23.5E,28.5E

Abbo: Canal digitaal Basis + HD, Caiway

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...