Guest Posted August 9, 2007 Posted August 9, 2007 Ik heb een probleem met deze twee Duitse HD zenders. In SD heb ik op mijn JVC (HD ready) en een Homecast HS5001CI prima beeld in 16:9, maar in HD krijg ik alleen maar 3:4. Alle instellingen (JVC en Hoecast) staan op 16:9. Ik heb de componenten aansluiting gebruikt (op de JVC zit geen HDMI) De HD zenders zouden toch in 16:9 zijn? Iemand enig idee? <img src="/forums/images/graemlins/confused.gif" alt="" />
freeck Posted August 9, 2007 Posted August 9, 2007 Maak je geen zorgen, op mijn Homecast5101CI hetzelfde effect, blijkbaar hebben ze een tekort aan geschikt materiaal. Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI
Guest Posted August 9, 2007 Posted August 9, 2007 Maar dezelfde programma's worden in de SD wel in 16:9 uitgezonden. Dit is wel heel erg vreemd!
Satwatcher Posted August 9, 2007 Posted August 9, 2007 Is de manier van uitzenden. SD is een heel andere techniek dan HD. Satwatcher ---------------------------------------
Guest Posted August 9, 2007 Posted August 9, 2007 Ja, dat mag dan wel zo zijn, maar ik kan niet geloven dat een Duitser genoegen neemt met een 4:3 scherm in HD op z'n breedbeeld LCD/ Plasma!! Ik denk dat er iets mis is in mijn receiver of LCD. Maar wat???
Guest Posted August 9, 2007 Posted August 9, 2007 Er is niets mis met je ontvanger. De zwarte balken links en rechts zitten ín de uitzending. Dit is zo omdat dit eigenlijk de juiste manier van uitzenden is. Het heet pillarbox. Hetzelfde als dat je op 4:3 tv's zwarte balken onder en boven hebt bij een 16/9 uitzending (wat dan letterbox heet). De oplossing is, naar het SD kanaal kijken, waarbij je zelf wel je beeldinstelling kan bepalen. Deze 4:3 uitzendingen zijn toch geen HD. Op de HD kanalen worden ze slechts geupscaled. Ik kijk trouwens 4:3 uitzendingen wél in 4:3 op mijn lcd. Puur omdat dat de goede verhouding is, en het beeld dan niet (in mijn ogen) verminkt wordt.
Satwatcher Posted August 10, 2007 Posted August 10, 2007 Het is geen HD waar je naar kijkt als je 4:3 op een HD zender kan bekijken. Dat is gewoon SD content uitgezonden op een HD zender. In dat geval kan je dus inderdaad beter het programma bekijken op het SD uitgezonden kanaal. Satwatcher ---------------------------------------
Guest Henri Aalten Posted August 10, 2007 Posted August 10, 2007 Heb ik hier ook, het zelfde. Op mijn TF 7700 HD ontvanger.
dunhans Posted August 11, 2007 Posted August 11, 2007 Niks aan de hand met je Homecast ontvanger, op mijn Humax HDCI2000 ook zo. Zie foto in bijlage. Ik kijk trouwens ook de 4/3 uitzendingen nooit meer in dat lelijke uitgerekte Smart zoom. Gewoon je LCD op 4/3 zetten, zwarte balken aan de zijkant maar wel de juiste verhoudingen en scherp! Als er 16/9 wordt uitgezonden, schakelt je tv automatisch naar WIDE. (behalve bij BBC HD) Groeten Dunhans. Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1 / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2 / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 / Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now