boaz Geplaatst: 15 augustus 2007 Geplaatst: 15 augustus 2007 Ik zie steeds berichten dat de regionale zenders op Astra 3 (23 gr) zitten. Ik heb echter een Visiosat met 4 LNB's waarbij er 3 zeker goed staan, wat imho betekent dat ook de 23 gr. goed moet staan, maar geen regionale zenders. De schotel staat nog niet helemaal optimaal, is 76% signaal te weinig om de regionale te ontvangen? Ik heb nu iets van 160 services op die 23 zitten. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Optimist Geplaatst: 15 augustus 2007 Geplaatst: 15 augustus 2007 Ik weet het niet zeker, want ik heb zelf een DM7025, maar als de SNR vergelijkbaar is, dan is 76% erg krap. Ten opzichte van de 13.0, 19.2 en 28.2 geeft bij mij de 23.5 het beste signaal (meer dan 90%). Je zou mijns inziens op de 23.5 dezelfde of betere SNR moeten krijgen ten opzichte van 19.2. Optimist 2x DM800 Visiosat Bi-Sat 13.0/19.2/23.5/28.2 East Visiosat 80cm 7.0 East
peugeot Geplaatst: 15 augustus 2007 Geplaatst: 15 augustus 2007 Even een domme vraag ,gaat de db geen vaste transponder lijst bij langs! Wat als je hem handmatig invoert? ,even laten zoeken op de goede freqentie?
Gast Geplaatst: 16 augustus 2007 Geplaatst: 16 augustus 2007 Citaat: Ik weet het niet zeker, want ik heb zelf een DM7025, maar als de SNR vergelijkbaar is, dan is 76% erg krap. Ten opzichte van de 13.0, 19.2 en 28.2 geeft bij mij de 23.5 het beste signaal (meer dan 90%). Je zou mijns inziens op de 23.5 dezelfde of betere SNR moeten krijgen ten opzichte van 19.2. Optimist Is hier al vaker besproken!!!Je moet geen appels met peren vergelijken!!! Een 7025 heeft een andere tuner dan een 7000...iedere signaal meter is puur een indicatie!!! Ik zeg altijd als je beeld hebt zonder blokken of vastlopers...Dan werkt het toch?? Fixeer je nu eens niet op een signaal meter in je box...Nodig een keer een hobbyist of vakman uit en laat die naar het signaal kijken of uitrichten(als je aan het signaal twijfelt)...Hij zal er het maximale uithalen...wedden dat je 7000 niet veel hoger in het signaal stijgt!!! gewoon kijken en niet teveel op de metertjes kijken!!!!!!! Gr.Info
Erik Slagter Geplaatst: 16 augustus 2007 Geplaatst: 16 augustus 2007 Citaat: Ik zeg altijd als je beeld hebt zonder blokken of vastlopers...Dan werkt het toch?? Niet echt, je wilt ook beeld hebben als het flink regent. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Gast Geplaatst: 16 augustus 2007 Geplaatst: 16 augustus 2007 Citaat: Citaat: Ik zeg altijd als je beeld hebt zonder blokken of vastlopers...Dan werkt het toch?? Niet echt, je wilt ook beeld hebben als het flink regent. Dit was ook algemeen bedoeld voor "slechte " omstandigheden!!! Zolang je geen BER hebt!!Geen spetters door je geluid blokkend beeld onder normale omstandigheden dan is er niets aan de hand.. Een vriend van mij heeft een oude DM7000 die niet meer als 54% signaal weer geeft!!Maar onder alle weers omstandigheden heeft hij vaker wel beeld!!Als ik met mijn 7025 die overal gemiddeld 95% weer geeft GEEN beeld!!! Gr.Info
boaz Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2007 Kennelijk dus signaal genoeg, immers prima beeld op de wel gevonden kanalen. Blijft de vraag waarom de regionalen niet gevonden worden, hebben deze een zwakker signaal of ...... VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Tonskidutch Geplaatst: 16 augustus 2007 Geplaatst: 16 augustus 2007 heel misschien kun je de 23,5 lnb eens een pietsie draaien in de lnb klem dat kan helpen soms is bij een bepaalde schotel de skew vd lnb net niet goed dus eens draaien, op mijn gekantelde (skew 101 graden) t55 staan de lnb's (waarop vaak een middellijn te zien is van de plastic samengevoegde onderdelen) wel weer waterpas, spreek horizontaal. zie bijlage oeps ander plaatje als bijlage cheers Music John Miles
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen